E-Mail
webnoob 5265
Kender I et godt alternativ til OE eller O~
Fra : AN

Dato : 19-12-02 09:37

Hej.

Hvilket program skal jeg hente ned, hvis jeg søger et alternativ til OE
eller Outlook? Jeg ønsker det skal være gratis, behøver kun kunne bruges til
mails, og det skal være rimelig simpelt at bruge.

Nogen, der kender et sådan program?

Mvh.
Anders

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-12-02 10:24

"AN" <tox@xot.denmark> wrote in

> [...]
> OE eller Outlook? Jeg ønsker det skal være gratis, behøver kun kunne
> bruges til mails, og det skal være rimelig simpelt at bruge.

Måske. Men det er nemmere hvis du fortæller hvorfor du ikke vil bruge
Outlook og OE. Der er nu ikke mange gratis alternativer.

--
Palle Jensen

Fra : AN

Dato : 19-12-02 10:40

"Palle Jensen" wrote in message:

> Måske. Men det er nemmere hvis du fortæller hvorfor du ikke vil bruge
> Outlook og OE. Der er nu ikke mange gratis alternativer.

Bruger ikke Outlook fordi det ikke er gratis og da et medlem af familien
ikke helt kan finde ud af at skifte imellem de forskellige brugere i OE, så
ville det være nemmere hvis denne person fik et lille simpelt mailprogram
til sig selv.

Mvh.
Anders

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-12-02 11:55

Hej AN, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> et medlem af familien ikke helt kan finde ud af at skifte imellem
> de forskellige brugere i OE, så ville det være nemmere hvis denne
> person fik et lille simpelt mailprogram til sig selv.

Jeg ved ikke, om Eudora Light eksisterer mere, men du kan da prøve et
søgning på <http://www.google.com/>.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-12-02 12:27

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> Jeg ved ikke, om Eudora Light eksisterer mere, men du kan da prøve et
> søgning på <http://www.google.com/>.

Næsten

Eudora findes stadig. Men ikke i den traditionelle light udgave.

Den gamle Eudora light var noget anderledes end Pro versionen.

Nu er der Eudora i forskellige modes.

"Light" versionen er en neddroslet udgave med færre funktioner. Det kan
godt være denne et godt forslag.

Pro versionen kan man få i sponsored mode og i paid mode.

Det giver næsten sig selv. Den er gratis hvis man kan leve med en reklame i
hvert hjørne. Bliver man glad for programmet kan man så betale $39.

Kan iøvrigt hentes her:

http://www.eudora.com/download/

Man henter et program og vælger installations type (light, paid eller
sponsored) under installationen.

--
Palle Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-12-02 13:49

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Eudora findes stadig. Men ikke i den traditionelle light udgave.
>
> Den gamle Eudora light var noget anderledes end Pro versionen.

Ja. Jeg prøvede den på et tidspunkt for meget længe siden og kunne
egentlig godt lide den. At den blev skrottet skyldtes primlært, at den
manglede nogle for mig praktiske features, men som 'ét eller andet
gratis og nemt' ville den have været en ret oplagt dims.

> Nu er der Eudora i forskellige modes.
> http://www.eudora.com/download/
>
> Man henter et program og vælger installations type (light, paid
> eller sponsored) under installationen.

Jeg tror det er værre. Tilsyneladende (efter den kortfattede tekst på
siden at dømme) installerer man hele vognlæsset og kan under opstart
vælge modes. Hvis det er korrekt, er den ikke nogen fiks lille tingest.
Muligvis er det endda så stygt, at man skal vælge Light ved *hver*
opstart..(?)

Men hvis alt dette ikke var tilfældet, ville mit impulsive forslag da
have været godt nok

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : AN

Dato : 19-12-02 15:40

"Rudi Stegen" wrote in message

> [...]
> vælge modes. Hvis det er korrekt, er den ikke nogen fiks lille tingest.
> Muligvis er det endda så stygt, at man skal vælge Light ved *hver*

Hej.

Jeg har nu installeret Eudora for at teste om det er et program der skal
blive på familiens pc. Der er for mig at se ingen irriterende beskeder om at
man får mere ud af at købe en pro-udgave. Det eneste jeg ser er, at der i
øverste højre hjørne er nogle meget små reklamer og en enkelt lidt størrere
i nederste venstre hjørne. Tror ikke der er nogle der ville finde dem
irriterende.

Mvh.
Anders

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-12-02 16:42

> [...]
> nogen fiks lille tingest. Muligvis er det endda så stygt, at man
> skal vælge Light ved *hver* opstart..(?)

Nej nej Rudi...

Man vælger en gang for alle installtionstypen. Man kan så altif gå
ind i en menu og skifte "mode".

Mit install bibliotek fylder ~9 MB, og så placerer man sine mailfiler
og attachments hvor man så vil på udvalgte steder. Det er praktisk da
jeg f.eks. gemmer mail indhold på en back-up disk (også).

Jeg kan meget godt lide Eudora fordi man kan fifle lidt med en ini
fil og justere småting. Det gør der også lettere at gemme sine
personlige indstillinger (og der er mange småjusteringer ligesom med
XNews).

Som AN også siger er der ikke forskel på Paid mode og sponsored mode.
Udover den reklame i det ene hjørne. Funktionsmæssigt er de det
samme. Og der kommer ingen pop-ups og minder dig om at betale engang.
Light versionen tror jeg ikke fylder så meget, men ligner af udseende
og kan sikkert en del mindre. Har sikkert ikke filtre o.l.

--
Palle Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-12-02 17:30

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nej nej Rudi...

Gud være lovet, det lød også sygt. Men den sparsomme tekst på siden er
noget tvetydig, hvorfor jeg frygtede det værste.

> Man vælger en gang for alle installtionstypen. Man kan så altif gå
> ind i en menu og skifte "mode".

Er 'Light mode' også reelt 'light' - dvs. mindre RAM-krævende og
rappere at starte op?

> Som AN også siger er der ikke forskel på Paid mode og sponsored
> mode. Udover den reklame i det ene hjørne.

Det er åbenbart samme procedure som Opera, og jeg kan godt lide
metoden. Bruger man den engang imellem, lever man fint med reklamerne.
Bruger man den fast, må de blive ret generende, da de medfører, at
selve "læsevinduet" er smallere, hvorfor langt de fleste faste brugere
utvivlsomt vælger at betale. Det er da fair for alle parter.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : AN

Dato : 19-12-02 15:36

"Rudi Stegen" wrote in message:

> Jeg ved ikke, om Eudora Light eksisterer mere, men du kan da prøve et
> søgning på <http://www.google.com/>.

Hej

Det ligner meget noget jeg kan bruge! Tak for hjælpen!

Mvh.
Anders

Fra : Britt Malka

Dato : 19-12-02 14:01

On Thu, 19 Dec 2002 09:37:21 +0100, "AN" <tox@xot.denmark> wrote:

> [...]
>eller Outlook? Jeg ønsker det skal være gratis, behøver kun kunne bruges til
>mails, og det skal være rimelig simpelt at bruge.

Ja.

Skal det være gratis, vil jeg afgjort anbefale dig Foxmail.

http://fox.foxmail.com.cn/english.htm

Det er et program, der er særdeles meget inspireret af The Bat! Det
kan ikke lige så meget, naturligvis, men det er udmærket, og så er det
ikke en virus-orme-magnet-og-spreder, som visse andre produkter.

Det kan fås med dansk brugerflade også, men jeg er ikke sikker på, om
det kan hentes der på siden. Sig til, hvis du får brug for en dansk
sprogfil, så kan jeg skaffe den.
Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Fra : AN

Dato : 19-12-02 15:42

"Britt Malka" wrote in message:

> Skal det være gratis, vil jeg afgjort anbefale dig Foxmail.
>
> http://fox.foxmail.com.cn/english.htm

Takker for anbefalingen. Det vil jeg også lige se lidt på.

> Det kan fås med dansk brugerflade også, men jeg er ikke sikker på, om
> det kan hentes der på siden. Sig til, hvis du får brug for en dansk
> sprogfil, så kan jeg skaffe den.

Tror helt klart det ville være en fordel at have den på dansk. Jeg vender
nok tilbage hvis jeg ikke kan finde den på siden. - tak for hjælpen.

Mvh.
Anders

Fra : Britt Malka

Dato : 19-12-02 22:45

On Thu, 19 Dec 2002 15:42:28 +0100, "AN" <tox@xot.denmark> wrote:

>Tror helt klart det ville være en fordel at have den på dansk. Jeg vender
>nok tilbage hvis jeg ikke kan finde den på siden. - tak for hjælpen.

Velbekomme, det skal du bare gøre.

Fra : AN

Dato : 20-12-02 16:01

"Britt Malka" <britt@malka.fr> wrote in message siden. - tak for hjælpen.

> Velbekomme, det skal du bare gøre.

.... tak, og det gør jeg så nu, for jeg kan ikke finde nogen dansk version.
Er det noget du kan hjple mig med?

Mvh.
Anders

Fra : Britt Malka

Dato : 20-12-02 23:34

On Fri, 20 Dec 2002 16:00:53 +0100, "AN" <tox@xot.denmark> wrote:

>... tak, og det gør jeg så nu, for jeg kan ikke finde nogen dansk version.
>Er det noget du kan hjple mig med?

Jeg er i gang med det, for jeg ved at to af brugerne af vores
mailingliste om edb, har haft brugt Foxmail på dansk. Hvis ikke din
e-mail-adresse er det, jeg regner med, så send mig lige en mail, så
jeg kan maile dig programmet.

Vi er i gang med at flytte fra den ene ende af byen til den anden,
vores telefoner er flyttet, og ADSL virker kun ved et mirakel, så der
kan være dage, hvor jeg ikke er online (gys).

Fra : Martin Christensen

Dato : 19-12-02 16:19

Fra : Supermulex

Dato : 21-12-02 08:03

"AN" <tox@xot.denmark> wrote in message
> [...]
til
> mails, og det skal være rimelig simpelt at bruge.

Mvhh Mail Mule