Hvilket telefonselskab??
Fra : Gossa

Dato : 18-12-02 18:45

Hejsa....

Er der nogle der ved, hvilket fastnetselskab der er billigst. Jeg skal
faktisk kun bruge det til Internet, da jeg bruger min mobiltelefon at snakke
i(er stort set aldrig hjemme).

Mvh
Gossa

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-12-02 12:40

Var det så ikke en idé med en ren ADSL linie i stedet?
http://www.teleprisguide.dk/doublemain.asp?type=2

Mvh
Thomas

Fra : Niels Krogh

Dato : 19-12-02 21:44

"Thomas Jensen" <tkjSSLLEETT@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Var det så ikke en idé med en ren ADSL linie i stedet?
> http://www.teleprisguide.dk/doublemain.asp?type=2
>
> Mvh
> Thomas

Jo muligvis, men jeg syntes bare det er så dyrt - ville gerne slippe for at
betale abbonementet, da jeg ikke skal snakke fra telefonen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-02 00:27

"Niels Krogh" <niels_krogh@mail.dk> wrote in

> Jo muligvis, men jeg syntes bare det er så dyrt - ville gerne
> slippe for at betale abbonementet, da jeg ikke skal snakke fra
> telefonen.

Så er det da netop du skal bruge en ADSL linie - de fås forholdsvist
billigt.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Gossa

Dato : 20-12-02 19:08

> Så er det da netop du skal bruge en ADSL linie - de fås forholdsvist
> billigt.

Jeg synes nu det er mange penge i forhold til dansk kabeltv - 149,- om
måneden. ADSL koster jo mindst 350 kr, mange penge når man er på su.

Gossa

Fra : Gossa

Dato : 20-12-02 19:17

Jeg synes nu det er mange penge i forhold til dansk kabeltv - 149,- om
måneden. ADSL koster jo mindst 350 kr, mange penge når man er på su.
Skal man være tilmeldt fastnettelefon for at få ADSL?

Gossa

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-02 21:47

"Gossa" <g_mathisen@mail.tele.dk> wrote in

> Jeg synes nu det er mange penge i forhold til dansk kabeltv -
> 149,- om måneden.

Så køb en kabeltv linie...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-12-02 17:19

"Gossa" <g_mathisen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvor henne?

> Jeg synes nu det er mange penge i forhold til dansk kabeltv - 149,- om
> måneden. ADSL koster jo mindst 350 kr, mange penge når man er på su.

ADSL er alt for dyrt for os fattigrøve, og så kræver "Stjæle Danmark" endda
at man skal heve en telefonlinje hos dem sammen med ADSL-forbindelsen, så
man kommer op på over kr. 450 om måneden, hvis man vil have ADSL og bor
et sted hvor kun "Stjæle Danmark" er leveringsdygtig i ADSL.

DR2 og ADSL til folket NU!

Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-12-02 18:16

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> DR2 og ADSL til folket NU!

Snak med din folketingsmand.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jens B

Dato : 25-12-02 02:23

> [...]
> at man skal heve en telefonlinje hos dem sammen med ADSL-forbindelsen, så
> man kommer op på over kr. 450 om måneden,

Var der ikke noget om at Tele-Danmark ikke måtte forlange at man betalte for
en fastlinje ved siden af.
Mener at have hørt noget om at det var afgjort via en domstol. Er ikke
sikker.

Med hensyn til fastnet selskab. Hvad med at kigge på Tele2..? De er da
rimelige billige.

Jens B.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-12-02 09:19

"Jens B" <buro@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> en fastlinje ved siden af.
> Mener at have hørt noget om at det var afgjort via en domstol. Er ikke

Det har jeg også hørt noget om, men det er "Stjæle Danmark" skide ligeglade med.
De prøver fortsat at hive så mange penge op af lommerne på kunderne som muligt.
De véd udmærket godt at mange har lyst til at nedlægge deres fastnettelefon når de
får ADSL. Derfor har de indført krav om at man SKAL have begge dele (hos dem),
hvis man vil have ADSL.

Claus

Fra : Kim Nielsen

Dato : 28-12-02 00:25

> [...]
fastnettelefon når de
> får ADSL. Derfor har de indført krav om at man SKAL have begge dele

Jeg har heldigvis både telefon og ADSL - tænk hvis jeg kun havde
telefon, så skulle jeg betale for at der blev lagt kabler ud til ADSL
bruger - dem der sider dagen lang og downloader piratmusik,
priatsoftware m.m. (Beskrevet flere gange i Jyllands Posten).

ADSL er ikke en forpligtelse for et telefonselskab - ring f.eks. til
Club Bla Bla (det tåbligste navn jeg kender - måske har de endda et
sådan produkt ?)

I sidste ende slutter det næsten altid med at det er den samme linie der
tales om - fordi ingen nye selskaber har villet inverster i noget så
dyrt som _rå_kobber_ - det er billigere at leje det fra TDC og prisen
falder jo med socialdemokratisk stats garanti hver år (Telestyrelsen).

Staten gjorde det ikke godt for forbrugeren - det var kun statskassen
der fik det godt.
Var det _rå_kobber_ blevet udskilt havde mange problemer været løst - og
en større konkurrence opnået.

På de punkter hvor der er blevet givet los er der udover mobiltelefon
ikke sket noget - f.eks.. FWA - 4 licenser og ingen udbyder (Sonfon fik
vist solgt 750 ADSL abonnenter inde de stopper - eller er de ikke
stoppet ?)

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-12-02 06:59

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Staten gjorde det ikke godt for forbrugeren - det var kun statskassen
> der fik det godt.
> Var det _rå_kobber_ blevet udskilt havde mange problemer været løst - og
> en større konkurrence opnået.

Ja, man skulle have gjort som med jernbanen, hvor skinnerne (og måske stationerne)
blev udskilt i Banestyrelsen. Hvis man havde skilt "kobberet" ud i en "Ledningsstyrelsen",
kunne man nok ikke have solgt "Stjæle Danmark" for for det store milliardbeløb til
amerikanerne.

Claus