Forbudt at fodre 'fremmede' parkometre
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-12-02 01:20

Jeg så i et amerikansk tv-program, at en parkeringsvagt stoppede en
person, der puttede mønter i tilfældige parkometre. Parkeringsvagten
sagde, at det var ulovligt.

Hvis det er rigtigt, at det er ulovligt, hvad kan ræsonnementet så være
bag sådan en lov?

--
Mvh. Peter
"Don't let Krusty's death get you down, boy. People die all the time.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-02 06:42

Peter Bjerre Rosa skrev:

> [...]
>sagde, at det var ulovligt.

>Hvis det er rigtigt, at det er ulovligt, hvad kan ræsonnementet så være

At man vil forhindre at en gruppe bilister hyrer en knægt til at
holde parkometrene fyldt så de kan langtidsparkere på et sted med
tidsbegrænsning?

--
Bertel

Fra : Brian Matzon

Dato : 18-12-02 07:02

Bertel Lund Hansen wrote:
> At man vil forhindre at en gruppe bilister hyrer en knægt til at
> holde parkometrene fyldt så de kan langtidsparkere på et sted med
> tidsbegrænsning?
Men det er ok, hvis jeg *selv* kommer tilbage til min bil, og betaler
for en ny billet?
Er det ligefrme en lov, eller et det bare en regel associeret med
parkerings anlæg?

/Brian Matzon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-02 07:36

Brian Matzon skrev:

>Men det er ok, hvis jeg *selv* kommer tilbage til min bil, og betaler
>for en ny billet?

Jeg ved ikke hvilke danske love der gælder for parkometre. Der
blev blot spurgt om en mulig begrundelse for et forbud, og jeg
kom med et forslag.

--
Bertel

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-12-02 09:50

Hej,

> Jeg ved ikke hvilke danske love der gælder for parkometre.

Bla. i Århus politikreds findes en parkeringsbestemmelse. Den
kan læses on-line (link ikke mulig at lave herfra, beklager).

I den kan man bla. læse at der ved parkometre er "enhver indretning
der benyttes til at betale for parkering". Der nævnes intet om hvem
der må betale for parkering. Ligeledes er det muligt at overdrage
ubenyttet betalt parkering (også p-billetter).

Mvh
Lars LJ

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-12-02 08:46

Brian Matzon skrev:

> [...]

Ja, det lyder rimeligt, men bilisterne kunne i realiteten stadig hyre
nogle (forskellige) til at putte penge i parkometrene, hvis det var det,
de ville.

> Men det er ok, hvis jeg *selv* kommer tilbage til min bil, og betaler
> for en ny billet?

Husk, at det er i USA, reglen tilsyneladende findes. Herhjemme handler
det vist altid om at skulle lægge en kvittering bag forruden, hvilket
kræver adgang til bilen.

> Er det ligefrme en lov, eller et det bare en regel associeret med
> parkerings anlæg?

Jeg synes også, det lyder lidt voldsomt, at det skulle være vedtaget ved
lov.

--
Mvh. Peter
"God help us. We're in the hands of engineers."

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-12-02 13:41

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message

> [...]
>
> Husk, at det er i USA, reglen tilsyneladende findes. Herhjemme handler
> det vist altid om at skulle lægge en kvittering bag forruden, hvilket

Nej, der er da parkometre i flere byer i DK.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Søren R

Dato : 18-12-02 09:36

On Wed, 18 Dec 2002 01:19:49 +0100, "Peter Bjerre Rosa"
<peter@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
>sagde, at det var ulovligt.
>
>Hvis det er rigtigt, at det er ulovligt, hvad kan ræsonnementet så være

Hehe, ja jeg så også JackAss og the Meter Fairy.

--
Søren R
Hader DU en reklame? - www.hadereklamer.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-12-02 09:45

Hej

> Hvis det er rigtigt, at det er ulovligt, hvad kan ræsonnementet så være
> bag sådan en lov?

Jeg så også pågældende udsendelse og 'den gode fe' puttede penge i
parkometre der var udløbet lige før at parkeringsvagten kunne se at tiden
var uløbet, dermed er beviset for den oprindelige 'forbrydelse' væk og det
er jo ikke tilladt at ødelægge beviser.

Mvh
Lars LJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-02 16:04

Lars Jensen skrev:

> [...]
>var uløbet, dermed er beviset for den oprindelige 'forbrydelse' væk og det

Så må man altså heller ikke selv putte penge i parkometret fordi
man derved ødelægger beviset for at man har begået en
forbrydelse?

--
Bertel

Fra : Lars Lindenborg Jens~

Dato : 18-12-02 20:10

Hej,

> Så må man altså heller ikke selv putte penge i parkometret fordi
> man derved ødelægger beviset for at man har begået en
> forbrydelse?

Hvis den oprindelige tid er uløbet, så kan jeg ikke forestille mig at
man må dette, da det jo ødelægger beviset. Nu drejer det sig jo
om retstilstanden i USA som af og til afviger fra det vi kender og
som kan forestille os. Der blev jo spurgt til ræsonnementet, så jeg
kan jo tage fejl.

Og p-vagtens reaktion (meddelelsen om at det er ulovligt) kunne jo
også skyldes at han/hun ufrivilligt blev til hovedpersonen i et
underholdningsshow.

Mvh
Lars LJ

Fra : Møller

Dato : 24-12-02 17:35

"Lars Lindenborg Jensen" <llj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej,

> Hvis den oprindelige tid er uløbet, så kan jeg ikke forestille mig at
> man må dette, da det jo ødelægger beviset.

Hvis tiden er udløbet på tiden for parkering pågældende sted og du bruger
P-skive, skal bilen rent fysisk flyttes.
Jeg vil tro, at det samme gælder for parkometre.
dvs, at hvis tiden er ved at løbe ud på parkeringsskiven og du er til møde,
hjælper det ikke at få sekretæren til at løbe ned og stille skiverne 2 timer
frem på alle mødedeltagers biler: resultatet kan være . bøde for ulovlig
parkering til alle.
--
Møller