Køb af MC i Tyskerland
Fra : Tonny Eskesen\(DKMC\~

Dato : 18-12-02 16:58

Hæi folkens

Nu sidder jeg her og kigger google igennem og finder scout24.de og
motodirekt.de, men er der ikke nogle flere store ??

Og havd gør man så når man har fundet den man vil have.

Ringer og siger gutentag.
Bla bla bla Dein motorrad kaufen.
Veksler til Euro.
Henter.

Men hvad nu ??
Skal der betales moms eller er det kun for nye MC'er ?
Hvad med registreringsattest ?
Afgiften ?

Har godt nok fundet en Savage til 13800 uden afgift i DK på dba.dk.
Fungerer det på samme måde udover at cyklen allerede er i DK ??

Og hvorfor dælen er der så mange uden afgift ??

hamselv herfra

--
www.dkmc.dk
www.hamselv.brammingnet.dk

Fra : Per Svein Moland

Dato : 18-12-02 17:30

www.mobile.de og www.tyskland.org bl.a.

--
\ Per Svein Moland
__ o)\\ Vestnes MC Klubb

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-12-02 18:37

On Wed, 18 Dec 2002 16:57:33 +0100, "Tonny Eskesen\(DKMC\)"
<hamselv@sletdette-brammingnet.dk> wrote:

>Ringer og siger gutentag.
>Bla bla bla Dein motorrad kaufen.
>Veksler til Euro.
>Henter.

Nogenlunde princippet ja....

>Men hvad nu ??
>Skal der betales moms eller er det kun for nye MC'er ?

Ingen moms - nej Tyskland er medlem af EU og der er dermed allerede
betalt tysk moms,der er ganske vist nogle specielle beløbsgrænser for
firmaer og deslige,men dem kan man bare ignorere i denne sammenhæng.

>Hvad med registreringsattest ?

Som i Tyskland hedder Fahrzeugsbrief,den skal du ha' med evt. også et
bevis på at cyklen er afmeldt i Tyskland.

>Afgiften ?

Slipper du jo nok ikke for nej,mød op hos den lokale T&S-region og de
vil give dig en udførlig redegørelse for proceduren:
Depositum-syn-endelig vurdering,lidt afhængig af hvordan du vælger at
gennemføre det.

>Har godt nok fundet en Savage til 13800 uden afgift i DK på dba.dk.
>Fungerer det på samme måde udover at cyklen allerede er i DK ??

Akkurat på samme måde,bortset fra at der er kortere at køre i
reglen....

>Og hvorfor dælen er der så mange uden afgift ??

Take a wild guess.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : lange

Dato : 19-12-02 10:12

> Og hvorfor dælen er der så mange uden afgift ??

Fordi det er den almene opfattelse at der er mange penge at tjene på at
hente en mc i Tyskland og sælge den herhjemme.

Lange

Fra : Martin

Dato : 19-12-02 10:37

"lange" <morten.lange@postman.dk> wrote in message

> Fordi det er den almene opfattelse at der er mange penge at tjene på at
> hente en mc i Tyskland og sælge den herhjemme.

der er da lidt at tjæne men, jeg tror ikke der er besværet værd.
der er jo også en risciko ved det !
Jeg har selv fået hentet min CBR900 i tyskland, og jeg har da sparet noget.
ca 5-10.000,-

Generalt så syntes at cylker i syd-tyskland er pænere og mere velholdt,
og de kører ikke så meget.

'98 fireblade 11.000 km på klokken, som ny for 120.000 ca.

Martin.

Fra : Hekto

Dato : 19-12-02 10:58

In article <7rgM9.22975$ZE1.485581@news1.nokia.com>,
Maximus@hotmail.com says...

> Generalt så syntes at cylker i syd-tyskland er pænere og mere velholdt,
> og de kører ikke så meget.

Det er også mit indtryk, at det er dér der er noget at hente.
Besparelsen i kroner/ører er ikke så stor.

Min LS650 var fra '94 og havde gået 1200km! Den stod sprit ny!
Med afgift, ligger 'prisen' kun en anelse under handelsprisen
herhjemme; men til gengæld er den næsten ny.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-12-02 11:33

Hekto <bs@hekto[REMOVE).dk> writes:

> In article <7rgM9.22975$ZE1.485581@news1.nokia.com>,
> Maximus@hotmail.com says...

> Det er også mit indtryk, at det er dér der er noget at hente.
> Besparelsen i kroner/ører er ikke så stor.

Samt at udvalget er en anelse større syd for grænsen når man leder
efter en brugt knallert.

--
Mikkel
motortosse.dk - The revolution will not be televised.

Fra : Tonny Eskesen\(DKMC\~

Dato : 20-12-02 05:26

"lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det er den almene opfattelse at der er mange penge at tjene på at
> hente en mc i Tyskland og sælge den herhjemme.
>
> Lange

Jamen så vil jeg da bare gå op i banken og sige," havelåge, jeg skulle gerne
lige bede om et par tisunde dask til en cykel".
Og ja, jeg har fået en anden bank og huset vurderet til 720K, gav 560K,
flyttet alle forsikringer til Tryg og sparede 1957 om året, lønforhøjelse i
foråret, færdig med firmabedrag på computeren i foråret, så det er ene
indkomster næste år......... dæjli så der skulle gerne blive råd til en
cykel

hamselv, der skal til firmajulefrokost iaften, herfra