Læder.... igen igen........
Fra : Martin

Dato : 18-12-02 12:08

Jeg har lige bestilt en lederdragt fra tyskland,
mit spørgsmål til jer:
Hvordan ved jeg om det er den rigtige størrelse ?
finger regler / blodtilførsel, undertøj osv ?

Og ja, det er min første ko-hud...
Martin.

Fra : lange

Dato : 18-12-02 13:08

> Jeg har lige bestilt en lederdragt fra tyskland,
> mit spørgsmål til jer:
> Hvordan ved jeg om det er den rigtige størrelse ?
> finger regler / blodtilførsel, undertøj osv ?

Det ved du når du har prøvet den.

De oplysninger du efterlyser skulle du have haft inden du bestildte.

Det er som at købe katten i sækken at købe en læderdragt uden at have prøvet
den på, specielt hvis du ikke kan returnere den. Det kan godt være at du får
en rigtig god og lækker dragt til en fornuftig pris, men det hælper ikke
noget hvis den ikke passer.

Lange

Fra : Martin

Dato : 18-12-02 13:21

"lange" <morten.lange@postman.dk> wrote in message

> [...]
får
> en rigtig god og lækker dragt til en fornuftig pris, men det hælper ikke

den KAN returneres !

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-12-02 13:51

> den KAN returneres !

Fint nok - så må du jo bare prøve den. Hvis du kan sidde lidt på din kværn
samtidig, får du det bedste resultat.

Fra : Martin

Dato : 18-12-02 13:47

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message

> Fint nok - så må du jo bare prøve den. Hvis du kan sidde lidt på din kværn
> samtidig, får du det bedste resultat.

Joh man nu hører man jo alt muligt om hvor stramt de skal sidde når de er
helt nye
så jeg tænkte at der noget men lige skulle vide eller teste "ogsår'n"...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-12-02 13:58

> Joh man nu hører man jo alt muligt om hvor stramt de skal sidde når de er
> helt nye
> så jeg tænkte at der noget men lige skulle vide eller teste "ogsår'n"...

Jeg har ingen personlig erfaring, men jeg har hørt mange sige, at en perfekt
dragt skal sidde irriterende stramt det første stykke tid. Læderet vil
efterhånden tilpasse sig (give sig) din krop og derfra sidde perfekt.

Fra : armand

Dato : 18-12-02 18:05

Henrik Steen Larsen <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en

> [...]
> dragt skal sidde irriterende stramt det første stykke tid. Læderet vil
> efterhånden tilpasse sig (give sig) din krop og derfra sidde perfekt.

Og så er der andre (á: en stor del af mine bekendte) der forventer at skulle
have jeans på indenunder!

--
Armand
(med kun strømper, underbukser og T-shirt under Dainese'n, og derfor næsten

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-12-02 07:57

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> writes:

> Henrik Steen Larsen <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en

> Og så er der andre (á: en stor del af mine bekendte) der forventer at
> skulle have jeans på indenunder!

Jeg foretrækker nu egentlig at have et par bukser på indenunder
læderbamsen. Måske ikke lige jeans, egentlig helst et par tynde bomulds
joggingbukser af en art.
Hvis jeg har bare ben bliver min dragt plaskvåd af sved i løbet af ingen
tid, og så begynder den for alvor at irritere og dreje rundt.

--
Mikkel
motortosse.dk - The revolution will not be televised.

Fra : Christian Berggreen

Dato : 19-12-02 16:42

Jeg har god erfaring med at have nogle shorts på indenunder, for så undgår
man at de lange bukser samler sig sammen bagved knæet og lukker for
blodtilførslen.
MEN, det er som hovedregel noget skidt med tøj indenunder, for når man så
kører om sommeren, så kan man jo ikke have alt det tøj på indenunder, og
så¨sidder dragten og slasker og yder ikke den rigtige beskyttelse. Derfor
køb den så den passer med kun lige det mest nødvendige indenunder. Hvis du
så skal køre i ydersæsonen, så køb sådan noget tyndt helly-hansen
termo-halløj og hav indenunder, det fylder ingenting, og virker rigtigt
godt.

Generelt skal en ny dragt sidde ret stramt. Regn med at den giver sig ca. 1
nummer, når den kommer i brug.

mch.

Christian
VTR1000 Firestorm

Fra : Asger Steffensen

Dato : 18-12-02 18:29

"Martin" <Maximus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt nye
> så jeg tænkte at der noget men lige skulle vide eller teste "ogsår'n"...

Den skal sidde så stramt så beskyttelsen ikke kan flytte sig når du står af
og ta'r den på røv og albuer... Det nytter ikke noget at knæbeskytteren
sidder omme på siden af låret når du kommer i kontakt med asfalten. Det
betyder at du ikke kan have jeans, sweater o. lign. inden under, kun tyndt
isolerende undertøj.
Hvis den stopper blodtilførslen er den for stram.

Asger
ZX-10

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-12-02 16:44

Min erfaring er, at 2 dragter i samme størrelse, men af forskelligt fabrikat
kan sidde meget forskelligt.

Men som en anden skriver, du ved hvornår du har den rigtige på, for den
sidder bare perfekt, måske lidt stramt fra ny af, da læder jo giver sige og
får en rigtig god pasform med tiden.

Da jeg købte min prøvede jeg et "hav" af forkellige modeller og fabrikater
igennem et par måneder. Jeg vil ikke fremhæve den ene frem for den anden,
men jeg mener det er meget individuelt, hvilken man skal vælge. Det afhængen
en del af kropsbygning

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : John Ravn

Dato : 19-12-02 20:38

I katalog fra Louis er der et udmærket skema med målbeskrivelse ved køb af
tøj, hjelme etc.
John