Isolation
Fra : Epkoll

Dato : 18-12-02 20:03

Hvad er forskellen mellem Stenuld og Glassuld. Hvad er det bedste
isolation til tømmer udvendig væg og hvorfor. Isolationen skal vere
150mm

vh. ep

http://www.kandu.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-12-02 21:01

> Hvad er forskellen mellem Stenuld og Glassuld. Hvad er det bedste
> isolation til tømmer udvendig væg og hvorfor. Isolationen skal vere
> 150mm

De er ens, men lavet af hhv sten og glas. Stenuld er mere varmebestandigt
mens glasuld er nemmere at arbejde med (siger de, jeg synes det er lige
besværligt/nemt). Til ydervægge ville jeg vælge glasuld, fordi den kan fås
til rimelig penge i Jem&Fix, og varmebestandigheden ikke betyder noget.

Mvh Maria

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-12-02 08:23

>"Til ydervægge ville jeg vælge glasuld, fordi den kan fås
> til rimelig penge i Jem&Fix, og varmebestandigheden ikke betyder noget.

Lige en enkelt ting til dette: Vær opmærksom på de forskellige energiklasser
isoleringsmaterialer produceres i. JemOgFix'es er vidst nok noget af det
ringeste. Til samme pris ville jeg kigge hos www.isodek.dk

Øøh - og så lige: Du er opmærksom på fugt, damspærre osv. når du nu skal
isolere din ydervæg?!

Mvh

Jesper

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-12-02 11:03

> [...]
energiklasser
> isoleringsmaterialer produceres i. JemOgFix'es er vidst nok noget af det

Næ, isoleringskalssen er den samme - ellers går idéen med at købe billigt jo
noget af.

Mvh Maria

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-12-02 12:32

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> energiklasser
>
> Næ, isoleringskalssen er den samme - ellers går idéen med at købe billigt
jo
> noget af.

Ok - ikke den pakke jeg har fået fra Jemogfix (042) mod isodeks 038

Mvh
Jesper