Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Makrofotografering og Canon G3??
Fra : Michaelbs

Dato : 18-12-02 18:55

Hej

Hvad skal der til for at forbedre makroegenskaberne med mit G3??
Mellemring?? en Makrolinse?? Nogen der kan forklare det? og måske angive,
hvad der er bedst og prisfornuftigt at købe??

mvh Michael

Fra : Morten Slott Nielsen

Dato : 18-12-02 19:23

Prøv at læs denne artikel: http://www1.photosig.com/viewarticle.php?id=844
Måske den kan give nogle idéer. Billeder som han tager med denne setup er
ihvert fald utroligt flotte.
Jeg ved godt, at det er et G1 som han bruger, men det burde ikke
gøre nogen forskel.
Den samme fotograf har flere eksempler her:
http://www.pbase.com/mplonsky/insects

Mvh Morten

Fra : J@N

Dato : 18-12-02 21:39

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad skal der til for at forbedre makroegenskaberne med mit G3??
Hvor er det makroegenskaberne skal forbedres?

> Mellemring??
Mellemringe er SLR kameraer.

> en Makrolinse??
Se her:
http://www.lensmateonline.com/g1macrocomp.html

der er et par gode eksempler hvilken effekt du får ved et makrofilter
(makroforsatslinse), godt nok på en G1, men det er jo næsten det samme.

Jan

Fra : Michaelbs

Dato : 18-12-02 23:40

"J@N" <itjf@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:atqm8n$282$1@sunsite.dk...

> Hvor er det makroegenskaberne skal forbedres?

Jamen jeg ved ikke rigtigt hvad makrolinser gør..om man kan komme tættere
på, eller de bare virker som en lup. Hvis de forstørrer, hvad jeg stærkt
formoder de gør, så må der findes forskellige styrker...4 gange
forstørrelse??..8 gange forstørrelse...ja, hvad ved jeg..
sætter man makrolinsen direkte på?? skal der ikke være nogen adapter?? jeg
læser om 52 og 58mm adaptorer...hvad er de til??
Hvilke mæreker findes der, der passer til Canon G3...Lensmate og Canon..og??
hvad er bedst? (forstørrer mest, forvrænger mindst)
mvh Michael

Fra : J@N

Dato : 19-12-02 13:11

> [...]
> formoder de gør, så må der findes forskellige styrker...4 gange
> forstørrelse??..8 gange forstørrelse...ja, hvad ved jeg..

8 x forstørrelse, så kan du ikke klare den med en enkelt linse,
så skal du se nærmere på denne side:
http://www.ckcpower.com/

> sætter man makrolinsen direkte på?? skal der ikke være nogen adapter??

Der skal bruges en adapter, enten Canons eller Lensmate
se her:
http://www.lensmateonline.com/index.html

> jeg
> læser om 52 og 58mm adaptorer...hvad er de til??
Canons er 58 mm og Lensmate kører med 52 mm.

> Hvilke mæreker findes der, der passer til Canon G3...Lensmate og
Canon..og??
> hvad er bedst? (forstørrer mest, forvrænger mindst)

Der findes et hav af makrolinser, umuligt at remse alle op her.

Jan