Hvor går gruppens grænse???
Fra : Andersen

Dato : 18-12-02 16:46

Davs.....

For at vi kan komme alt den snak om reklame til livs, sådan en gang for
alle, ville jeg gerne vide fra alle som deltager her på gruppen, hvor
grænsen ligger.

Jeg er klar på at flere mener at jeg er styg, men jeg selv ser det ikke
sådan, jeg kommer bare med de ting jeg ved en hel del om, og som jeg synes
folk skal vide findes.

Jeg mener selv at grænsen går ved.....hvis et dykkercenter eller et dykker
firma, indrykker et indlæg, som kun indholder reklame.

Hvad mener i.....?

Leif Andersen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 18-12-02 16:49

Andersen wrote:
> Jeg mener selv at grænsen går ved.....hvis et dykkercenter eller et
> dykker firma, indrykker et indlæg, som kun indholder reklame.

Nu misforstår du sikkert det jeg skriver men..

Det har du vel egentlig også gjort hvis du vel og mærke arbejder for claus
dresner og det var vist lidt en gråzone var det ikke? Ellers er jeg helt
enig med dig, hvis privat personer har lyst til at skrive om et dykkerfirma,
sted, rejse eller whatever så er de mere end velkomne.

Fra : Andersen

Dato : 18-12-02 17:03

Davs......

> Det har du vel egentlig også gjort hvis du vel og mærke arbejder for claus
> dresner og det var vist lidt en gråzone var det ikke?

For at alle ved det, så arbejder jeg ikke for Claus Drescher, jeg modtager
ikke løn, jeg får ikke en øre for at sige noget om hans butik.
Jeg laver af og til en del for ham, for på den måde at holde prisen nede på
udstyr.

Leif Andersen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 18-12-02 17:44

Andersen:

> For at vi kan komme alt den snak om reklame til livs, sådan en
> gang for alle, ville jeg gerne vide fra alle som deltager her på
> gruppen, hvor grænsen ligger.

Gruppens fundats (regler) <http://www.usenet.dk/grupper.pl?
get=dk.fritid.dykning>:
Citat "Gruppen er ikke beregnet til kommercielt køb og salg af
dykkerudstyr."

Reklamer i signaturer <http://usenet.dk/netikette/signatur.html>

Se også <http://bends.dk/faq/>, især
<http://bends.dk/faq/FAQ.htm#usenet>.

OK?

--
Peter Fjelsten - DIR-DK
Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>

Fra : Andersen

Dato : 18-12-02 18:59

Davs Peter...........

<snip>

> OK?

Ja det er fint nok, hvad med at komme med din egen mening?
Jeg kender den sikkert nok, men andre der ikke har fuldt med, kunne jo lære
lidt.

> --
> Peter Fjelsten - DIR-DK
> Vil du vide mere om DIR? Tjek <http://www.tekdyk.dk/4/>

Misforstå mig venligt ikke, jeg har ikke et problem med at du har et link
til din hjemmeside her,
men det er vel også reklame?!!

Leif Andersen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 18-12-02 21:02

Andersen:

> Ja det er fint nok, hvad med at komme med din egen mening?

Min holdning (som er ligegyldig, da det er "gruppens" holdning der er
det eneste der gælder):
* _Ingen_ uopfordrede meddelelser (med tilbud osv) fra
forretningsdrivende, deres ansatte, familie, gode venner.
* Svar fra forretningsdrivende på en forespørgsel vedrørende specifikke
produkter er OK.
* Generelt skal forretningsdrivende (mv. jf. ovenfor) være lydhøre for
henstillinger fra resten af gruppen i forhold til "kommerciel"
meddelelser.

> Misforstå mig venligt ikke, jeg har ikke et problem med at du har
> et link til din hjemmeside her, men det er vel også reklame?!!

100% korrekt, men det er også i orden hvis du læste de lænker jeg
sendte.

Fra : Martin Melbye

Dato : 18-12-02 21:45

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> get=dk.fritid.dykning>:
> Citat "Gruppen er ikke beregnet til kommercielt køb og salg af

Kære Hr. Fjeldsten!
Jeg har det helt OK med det kommercielle niveau på denne NG, men når du
citerer gruppens fundats så husk lige at tjekke din mail-signatur for links
til www.dktechgear.dk !!! Touché

Martin

Fra : Henrik Manley

Dato : 18-12-02 21:56

> [...]
> Jeg har det helt OK med det kommercielle niveau på denne NG, men når du
> citerer gruppens fundats så husk lige at tjekke din mail-signatur for

Det er da netop godt (og iorden) den står i signaturen så ved man jo hvad
han står for ud over sit navn. Læs iøverigt den link som PF selv henviser
ang. signaturer.

--
Henrik Manley
http://bends.dk, m@nley.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 19-12-02 12:38

Martin Melbye:

> Kære Hr. Fjeldsten!

Udne "d", tak.

> Touché

Næppe. I signaturer må man skrive hvad man vil, sålænge de er på maks 4
linier à maks 72 karakterer (og er adskilt af en signaturadkiller (-- )

(Læs selv lænkerne, som Manley skrev!)