Import af vin
Fra : TI

Dato : 18-12-02 12:33

Er der nogle der har erfaringer med hobby import af vin, og hvordan man får
kontakt med vinproducenter?

TI

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 18-12-02 17:52

On Wed, 18 Dec 2002 12:32:54 +0100, TI wrote in dk.erhverv
<3e005da4$0$170$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

>Er der nogle der har erfaringer med hobby import af vin, og hvordan man får
>kontakt med vinproducenter?

Ohhhhh...

Jeg har fulgt et par mindre virksomheder gennem nogle år, og har været i
Frankrig en hel del gange gennem de sidste 15 år.

Det er helt nødvendigt at du selv tager ned og snakker med
producenterne, og med de kvantiteter jeg formoder du er interesseret i
at købe, at du køber dem på stedet og smider dem i en varevogn / mindre
lastbil og kører dem hjem.

Du skal så forhandle dig frem til en pris, og det er klart at prisen
står i forhold til hvor meget du køber hos den enkelte producent.

Jeg kender en del producenter i Alsace (nordøstfrankrig) og i Vaucluse
(sydfrankrig, ca 80 Km nord for middelhavet). Der kan man godt snakke
sig frem til lidt rabat hvis vi ligger omkring de 50 flasker, men mindre
kan ikke gøre det.

Men du skal nogenlunde vide hvad du vil have og hvor meget du vil have,
og så er det ellers afsted. Det kan ikke klares via telefon eller fax
hvis man ikke kender dem i forvejen.

Prøv en søgning på: "vins de france" i Google, det giver en del info.

p.s.
Hvor meget fransk kan du?

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : TI

Dato : 19-12-02 12:51

> p.s.
> Hvor meget fransk kan du?
>
> --
> Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
> Svend Erik Jensen
> http://www.isa.dknet.dk/~sej/

Jeg kan ikke et ord fransk

TI

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 19-12-02 19:55

On Thu, 19 Dec 2002 12:51:00 +0100, TI wrote in dk.erhverv
<3e01b338$0$194$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

>Jeg kan ikke et ord fransk

Ok, en parlør, store armbevægelser og hvad man ellers kan, kan også
bruges i en snæver vending. Desværre har franskmænd den opfattelse at
deres eget sprog er europas hovedsprog.

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 19-12-02 13:05

> Prøv en søgning på: "vins de france" i Google, det giver en del info.
>
> p.s.
> Hvor meget fransk kan du?

Hej Svend Erik,

Det lyder i dit indlæg som om Frankrig er det eneste sted i verden man kan
købe vin

Søren Falkenberg Johansen

Idé-Sign - Skilte & Solfilm
Strandvejen 52
5240 Odense NØ

Tlf. 63 10 50 58 Fax 63 10 50 78

Websites www.ide-sign.dk / www.3M-solfilm.dk

E-mail: info@ide-sign.dk

Fra : TI

Dato : 19-12-02 13:59

Jeg mener at kunne huske at der på et tidspunkt var et firma, der solgte et
hæfte indeholdende et koncept om vininport. Men det er nogle år siden. Er
der nogle der kender til dette?

TI

Fra : felix

Dato : 19-12-02 14:22

"Søren Falkenberg Johansen" <sorenNOSPAM@ide-sign.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Svend Erik,
>
> Det lyder i dit indlæg som om Frankrig er det eneste sted i verden man kan
> købe vin

Du kan som regel købe alt den vin du ønsker ved enhver vinbondes staldør og smage inden
køb.
et skilt: Vente Direct (salg direkte)

Er du i Bordeaux haut du vin området og ser en busfuld mennesker der skal ind på et slot,
så skynd dig at
parkere din bil og følg op i køen, vi spurgte om vi måtte følge med, på den måde kom vi
ind i 3 af de "dyre" slotte, La Tour, Rothschild, Margaux og fik alt den vin og tilbehør
vi kunne ønske os

Vi har også købt vin i Italien og Spanien ved stalddøren.

Prins Henrik sælger også sit "sprøjt" ved stalddøren

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 19-12-02 20:08

On Thu, 19 Dec 2002 14:21:48 +0100, felix wrote in dk.erhverv
<atsh76$9vt$1@sunsite.dk>:

[...]

>Du kan som regel købe alt den vin du ønsker ved enhver vinbondes staldør og smage inden
>køb.
>et skilt: Vente Direct (salg direkte)

Eller et skilt med: Degustation (prøvesmagning)

> [...]
>ind i 3 af de "dyre" slotte, La Tour, Rothschild, Margaux og fik alt den vin og tilbehør

Enig, men vil man have en 10 kasser eller mere skal man til at snakke
pris. På de store kendte steder hvor der kommer mange turister, er der
som regel nogle der kan tale engelsk. Forsøg _aldrig_ med tysk, for så
er samtalen hurtig slut.

I mange byer findes der også en handelsorganisation eller kontor benævnt
"Chambre Commerciel", hvor man kan få hjælp. Måske kan det lokale
turistbureau "Office de Tourisme" også hjælpe. Det findes i enhver
flække.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 19-12-02 19:58

On Thu, 19 Dec 2002 13:05:11 +0100, Søren Falkenberg Johansen wrote in
dk.erhverv <atsclm$mqs$1@sunsite.dk>:

>Hej Svend Erik,
>
>Det lyder i dit indlæg som om Frankrig er det eneste sted i verden man kan
>købe vin

Ja, og det tænkte jeg også på inden jeg sendte det. Det er nok det
bedste sted at starte, men spanien og italien laver jo også fremragende
produkter - der er bare længere i varevognen.