mere Ram til iMac DV+ (G3)
Fra : Sebastian Loeck

Dato : 18-12-02 12:35

Jeg overvejer om jeg ikke skal købe mere ram til iMac'en for at kunne
arbejde med Sibelius og RagTime samtidigt.

Jeg købte 2 stk. 512MB blokke PC133 SDRam (8 * 64) double sided, da jeg
læste her i gruppen at en iMac DV+ godt ville kunne leve med PC133 Ram.
Men den gik ikke.

Jeg solgt det ram igen (man kan være heldigt og priserne stiger imens
).
Problemet er dog ikke løst og efter nærmere efterforskning fand jeg
nøjere specifikationer:

PC-100 SDRAM, 3.3 V, unbuffered, 8-byte, non-parity, 168-pin memory
modules up to 512 MB capacity.

Men er det nu rigtigt at jeg ikke kan bruge PC 133 Ram, var det det ikke
"double sided 8 * 64" iMacen brokkede sig over?

Orginal Apple Ram koster jo en herregård. PC100 koster ca. en hund mere
end PC133. Er der nogen der har haft succes med at proppe noget PC133
ram i en iMac (Summer 2000)? Hvis ja, hvad var det for noget ram?

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 18-12-02 13:10

Sebastian Loeck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Er der nogen der har haft succes med at proppe noget PC133
> ram i en iMac (Summer 2000)? Hvis ja, hvad var det for noget ram?

Jeg satte en 256 Mb blok i min iMac DV SE graphite fra computerstore.
Jeg har ikke åbnet iMac'en for at kigge efter, og desværre står der kun
på kvitteringen : 256Mb RAM Cube/Dual G4 (133Mhz)
Er det ikke PC133? -fordi det er 133Mhz? Blokken virker ihvertfald.

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Per Madsen

Dato : 18-12-02 15:42

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> på kvitteringen : 256Mb RAM Cube/Dual G4 (133Mhz)
> Er det ikke PC133? -fordi det er 133Mhz? Blokken virker ihvertfald.

Hvad gav du for den? Jeg har lige købt 512 mb ram til min iMac DV SE,-
400 dkr...

Per

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 18-12-02 16:18

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Hvad gav du for den? Jeg har lige købt 512 mb ram til min iMac DV SE,-
> 400 dkr...

SÅ ER DET GODT!!!
eller, nå ja, det kunne du ikke vide
Jeg... jeg... jeg gav ca. 1100,- dengang inkl. fragt....

AAAAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHH

men omvendt - er du en god RAM-finder, finder du så ikke den bedste pris
på iBook (næstsidste model med 16Mb VRAM) RAM 256 eller 512?!
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Per Madsen

Dato : 18-12-02 17:01

> [...]
>
> men omvendt - er du en god RAM-finder, finder du så ikke den bedste pris
> på iBook (næstsidste model med 16Mb VRAM) RAM 256 eller 512?!

Rooooolig sæt dig ned,- tag en whisky!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pas på
hjertet!!!!!!!!!

Hehe, det må du sgu undskylde,- det var altså ikke for at ødelægge julen
for dig, sorry!!!!!!!!!!
Jeg mener det var noget ram fra en producent der hedder Kingston eller
lign.,- det var en ven i grafikerbranchen der købte det for mig. Jeg har
muligvis sparet en hund på momsen, men det er stadigt billigt.
Jeg tjekker lige med ham hvor det er købt henne, og melder tilbage.

Skal vi ikke bare sige, at mine ram alligevel går i stykker om 4
måneder,- så slår det dig måske ikke så hårdt det her

Per

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-12-02 08:50

On Wed, 18 Dec 2002 17:00:53 +0100, permand@cool.dk (Per Madsen)
wrote:

>tag en whisky!

Det skal jeg nok.

MVH

Martin Edlich

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 19-12-02 09:06

> Det skal jeg nok.
Næh hov! Hvordan kom du ind i billedet?! Det må være min lejlighed til
at tage en.
Men hvad skal det være... Aberlour'en? Oban? Highland Park? eller den
der Glen-et-eller-andet, som aldrig står på sin plads?
Nå, hvad pokker. Konen mener alligevel, at du, Martin, kom først. Så jeg
skal støvsuge i stedet.
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-12-02 09:24

On Thu, 19 Dec 2002 09:06:19 +0100, _REMOVE_pst@phenomen.dk (Poul
Skovmand Thingholm) wrote:

>Næh hov! Hvordan kom du ind i billedet?! Det må være min lejlighed til
>at tage en.

Det er altid lejlighed til et glas Whisky.

>Men hvad skal det være... Aberlour'en? Oban? Highland Park? eller den
>der Glen-et-eller-andet, som aldrig står på sin plads?

Hvor bor du? Jeg kunne jo komme forbi og hjælpe dig med at afgøre
hvilken en det skal være.

>Nå, hvad pokker. Konen mener alligevel, at du, Martin, kom først. Så jeg
>skal støvsuge i stedet.

Det var dog en mærkelig kone.

MVH

Martin Edlich

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 19-12-02 10:32

> Hvor bor du? Jeg kunne jo komme forbi og hjælpe dig med at afgøre
> hvilken en det skal være.

Nyflyttet til Ribe fra Århus

> Det var dog en mærkelig kone.

Hm. Ligenu er hun stukket af til Esbjerg og har sat mig til at støvsuge
i stedet for at lede efter den fordømte pen til tegnepladen. Fordømt,
det er ellers af allerbilligste slags til Graphiren, men den koster
sikkert en herregård i løs vægt.
Men ellers er hun ikke så mærkelig, tværtimod drikker hun gerne single
malts. Men kun når lejligheden er passende, og det er så der, at jeg har
noget at lære af hende.
Poul Skovmand Thingholm

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-12-02 11:15

> [...]
> Men ellers er hun ikke så mærkelig, tværtimod drikker hun gerne single
> malts. Men kun når lejligheden er passende, og det er så der, at jeg har

Hun er da nede hos Dr. Monster................ !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-12-02 12:32

On Thu, 19 Dec 2002 10:31:49 +0100, _REMOVE_pst@phenomen.dk (Poul
Skovmand Thingholm) wrote:

>Nyflyttet til Ribe fra Århus

Øv, det var ikke lige i nabolaget.

> [...]
>Men ellers er hun ikke så mærkelig, tværtimod drikker hun gerne single
>malts. Men kun når lejligheden er passende, og det er så der, at jeg har

Jeg kan heldigvis have min Whisky i fred for konen. Det er på en måde
lidt uheldigt, for så kan jeg ikke beskylde hende for at have tømt
flasken.

MVH

Martin Edlich

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 19-12-02 13:16

> [...]

> Jeg mener det var noget ram fra en producent der hedder Kingston eller
> lign.,- det var en ven i grafikerbranchen der købte det for mig. Jeg har
jysk økonomi?
Ham der Moms bor jo her i København og jeg tror nu ikke at jeg som
privatbruger slipper uden omkring ham.

> men det er stadigt billigt.
aarg, 400 svarer jo pænt til prisen for 2 uger siden (jf
www.edbpriser.dk)

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 18-12-02 19:30

Jeg har fodret min iMac DV 450 med 512 MB PC133 TECH-TRADE for et års tid
siden, det fungerer fint.

M.v.h.

Jesper

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 18-12-02 22:56

Har selv en iMac DV 500 fra sommeren 2000 og købte en 256 mb ramklods PC-133
168-pin SD-ram hos http://www.prc-data.dk
Virkede i første omgang ikke, men først da den byttede plads med den
fabriksmonterede. Måske havde jeg ikke sat den ordentligt fast til at starte
med. Nu 384 mb ram uden problemer.

Hilsen Jens.

On 18/12/02 12:34, in article 1fndzrx.160aahn1myfyyuN%thorfinn@forum.dk,