OT: nye groups fra .de?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 18-12-02 09:19

Her til morgen meddeler macSoup følgende nye grupper:

de.alt.al-queda
de.alt.anti-america
de.alt.anti-war
de.alt.antiwar
de.alt.binaries.al-queda
de.alt.binaries.anti-america
de.alt.binaries.anti-war
de.alt.binaries.hipclone
de.alt.binaries.kill-all-cops
de.alt.binaries.usa-out-of-north-america
de.alt.hipclone
de.alt.kill-all-cops
de.alt.usa-out-of-north-america

Er der nogen der "out of the box" kender til de.alt.? Jeg kunne
selvfølgelig selv søge i deres oplæg, men den stil overskrifterne
følger, gider jeg ikke bruge kræfter på. Men det undrer mig, at der
f.eks. er to antiwar? Er der ikke internationale grundregler for ng's?
Eller er det det enkelte land, måske ligefrem firma, som kan beslutte at
hoste en hvilken som helst ng? Men i så fald, hvorfor eller hvem
beslutter, at vi i DK skal kunne deltage i de ng's, når de umiddelbart
ikke ser ud til at overholde DK's egne regler for ng's?

(mac-relateret? Det var min macSoup, der gjorde det...)
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-02 09:27

On Wed, 18 Dec 2002 09:18:50 +0100, _REMOVE_pst@phenomen.dk (Poul
Skovmand Thingholm) wrote:

>Eller er det det enkelte land, måske ligefrem firma, som kan beslutte at
>hoste en hvilken som helst ng?

Det er helt op til den enkelte udbyder af news.

> Men i så fald, hvorfor eller hvem
>beslutter, at vi i DK skal kunne deltage i de ng's, når de umiddelbart
>ikke ser ud til at overholde DK's egne regler for ng's?

Der er en "officiel" liste over grupper, som de større newsservere
abbonerer på. Denne liste bliver der automatisk oprettet grupper
efter.

Med hensyn til de aktuelle grupper, så bliver de nok snart slettet, da
det ligner en uautoriseret oprettelse.

MVH

Martin Edlich

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 18-12-02 10:03

> Med hensyn til de aktuelle grupper, så bliver de nok snart slettet, da
> det ligner en uautoriseret oprettelse.

Hvordan uautoriseret? Du skriver, at det er helt op til den enkelte
udbyder, men hvem forbyder den udbyder (ydr ydr, det er en lyd) at være
med?
Du har nok ret i, at det snart bliver slettet, men af hvem?
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-02 10:06

On Wed, 18 Dec 2002 10:02:59 +0100, _REMOVE_pst@phenomen.dk (Poul
Skovmand Thingholm) wrote:

>Hvordan uautoriseret?

Du har ikke bare lov til at oprette en gruppe på "din" newsserver
efter behag, men der findes bagveje så man kan komme til det
alligevel.

>Du skriver, at det er helt op til den enkelte
>udbyder, men hvem forbyder den udbyder (ydr ydr, det er en lyd) at være
>med?

Ingen.

>Du har nok ret i, at det snart bliver slettet, men af hvem?

Enten af udbyderen af newsserveren, eller af den "officielle" liste.

MVH

Martin Edlich

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 00:13

_REMOVE_pst@phenomen.dk (Poul Skovmand Thingholm) writes:

> Du har nok ret i, at det snart bliver slettet, men af hvem?

En med en større kasket og hæjere systemprivilegier end den der
oprettede dem..

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia