Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
geforce 2 400 mx
Fra : Lars og Jane

Dato : 18-12-02 13:58

hej.......

har lige invisteret i et tornado geforce 2 400mx 64mb-fra inno3d ( apg )
Her er så problemet, efter at have sat kortet i, og genstartet
kan jeg se i opstarten at, den er fundet i bios.
men lige så snart windows logoet kommer frem, så fryser den totalt
og så er der ikke andet at gøre end at slukke bagpå.

Hvad går der galt. ? kører win 98 se.
maskinen er en 500 mhz.pIII , chaintech 440bx , mobo
224 mbsdram
har prøvet den i en 366mhz. celeron, under xp. og der kørte den fint..

Håber i har nogle gode tips..
Mvh Lars..

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-12-02 14:40

On Wed, 18 Dec 2002 13:57:38 +0100, Lars og Jane <ljgk@vejen-net.dk> wrote:

> [...]
> 224 mbsdram
> har prøvet den i en 366mhz. celeron, under xp. og der kørte den fint..

Hej
Prøv at starte windows i safemode. Her af installere du driverne. Efter
genstart burde den finde de nye kort, og du kan installere driverne på ny.
Måske er det fordi driverne ikke er blevet installeret ordenlig.

--
Thomas Hansen

Fra : J. Jensen

Dato : 19-12-02 03:07

"Lars og Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men lige så snart windows logoet kommer frem, så fryser den totalt
> og så er der ikke andet at gøre end at slukke bagpå.

Fik du uninstallet de gamle grafikkort drivere inden du skiftede kort?
Ellers så start op i fejlsikret tilstand og gør det.
Genstart igen i fejlsikret tilstand og sæt dit grafikkort til "standard vga"
Herefter burde du kunne starte i normal tilstand og installere drivere samt
directx.

Jesper

Fra : Lars og Jane

Dato : 19-12-02 11:12

Ja jeg har enda også prøvet at fjerne skæmkortet, helt så maskinen kører
uden skærmkort
og når win 98 så starter igen finder den fint kortet.
men efter at have installeret driverne på cdèn, og genstartet
fryser den når win 98 logoet kommer frem. ????
Kan det værre noget i bios ???
Mvh. Lars

Fra : o&u

Dato : 19-12-02 11:28

On Thu, 19 Dec 2002 11:11:55 +0100, "Lars og Jane" <ljgk@vejen-net.dk>
wrote:

> [...]
>men efter at have installeret driverne på cdèn, og genstartet
>fryser den når win 98 logoet kommer frem. ????

Hvordan kan du køre windows uden skærmkort ?
det er der ingen der kan.

så må der være noget grafik på bundkortet. Det skal du enten disable i
bios eller med jumper.
Det må stå i bundkortets manual. Ellers er det altid trykt med småt på
selve bundkortet.

Du skulle tage og boote win98 i safe mode. F8 under windows boot. I
kontrolpanel ser du så dit grafikkort på bundkort eller gamle
grafikkort. Det fjerner du (remove, uninstall eller whatever der
står). Lug samtidig ud hvis der er flere. Det samme for evt. flere
lydkort.
Så slukker du. Sætter det nye i og tænder igen.

mvh

John

Fra : Cinnober

Dato : 19-12-02 17:46

> [...]
> 224 mbsdram
> har prøvet den i en 366mhz. celeron, under xp. og der kørte den fint..

har læst de andre svar og kommer her med et andet.......Hvis chipsættet på
bundkortet er et Alladin (ALI) så var der problemer med at køre Nvidia kort
(TNT,Geforce) på dette, da agp porten ikke leverer strøm nok....så det er en
anden mulighed.....og hvis det er tilfældet,så hedder det et nyt bundkort.