Sagaform Edge knive
Fra : Heidi

Dato : 17-12-02 22:21

Min kæreste har fået to knive af ovenstående type (en kokkekniv og en slags
grøntsagskniv) i julegave af firmaet.

Er der nogen der kender dette mærke og ved hvordan kvaliteten er?
(Ja vi skal selvfølgelig selv prøve dem - men er det noget der holder
på længere sigt?)

Er der i øvrigt nogen der ved om man kan købe dem herhjemme som
menig person? Det jeg har fundet ved søgning på nettet ligner noget
med, at man kun kan købe dem som firma, fra diverse gaveleverandører.

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Bettina Madsen

Dato : 17-12-02 22:56

> [...]

> menig person? Det jeg har fundet ved søgning på nettet ligner noget
> med, at man kun kan købe dem som firma, fra diverse gaveleverandører.

Hej Heidi

Jeg har set at Bahne har det mærke. Jeg kender ikke til
kvaliteten af mærket, men prisen er rimelig høj - måske lidt
lavere end Global knivene. Så hvis der
er en sammenhæng vil jeg skyde på at det er god kvalitet.

Der er ret mange lækre ting udover knive, i det mærke, blandt andet
spækbræt,
en fed knivblok, mortar m.m.

God fornøjelse med de nye knive!

Bettina

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 18-12-02 00:05

> Der er ret mange lækre ting udover knive, i det mærke, blandt andet
> spækbræt,
> en fed knivblok, mortar m.m.

Æv... jeg grimmer mig lidt over mig selv - men jeg kan ikke lade være... ;)
Når du siger mortar? Følger der så granater med?
Måske anvendelig til sprængt oksebryst eller and? ;)

Kærlig hilsen

Bjarke

Fra : Bettina Madsen

Dato : 18-12-02 08:20

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> wrote in message

> Æv... jeg grimmer mig lidt over mig selv - men jeg kan ikke lade være...
;)
> Når du siger mortar? Følger der så granater med?
> Måske anvendelig til sprængt oksebryst eller and? ;)

Det er o.k., hvis man ikke kan lade være. Jeg kender det godt....
men jeg skrev jo bare morter på engelsk...... mortar!

Bettina

Fra : Peter

Dato : 18-12-02 17:08

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse

> Æv... jeg grimmer mig lidt over mig selv - men jeg kan ikke lade være...
;)
> Når du siger mortar? Følger der så granater med?
> Måske anvendelig til sprængt oksebryst eller and? ;)

Øhh, tænker du ikke på mortér eller er der noget jeg har misset?!
Peter

Fra : Heidi

Dato : 18-12-02 05:57

Bettina Madsen wrote:

> [...]
> lidt lavere end Global knivene. Så hvis der
> er en sammenhæng vil jeg skyde på at det er god kvalitet.

Super - det vil jeg kigge efter, næste gang jeg kommer
i Bahne.

> Der er ret mange lækre ting udover knive, i det mærke,
> blandt andet spækbræt,
> en fed knivblok, mortar m.m.

Til gengæld er der også nogle knap så smarte ting (på
deres hjemmeside) - knive med nisser i enden osv. -
medmindre man er til den slags, selvfølgelig

> God fornøjelse med de nye knive!

Takker - og tak for svaret!

Fra : Heidi

Dato : 18-12-02 05:57

Fra : Anders

Dato : 17-12-02 22:35

"Heidi" <no-spam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> menig person? Det jeg har fundet ved søgning på nettet ligner noget
> med, at man kun kan købe dem som firma, fra diverse gaveleverandører.

Prøv hos Bahne, de har ihvertfald forskellige produkter fra Sagaform........

mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-02 15:37

"Heidi" <no-spam@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> og IKKE pr. mail.
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Fik samme gave sidste år, og jeg er dybt skuffet over at den brede
"kinesiske" kniv jeg fik, ikke kunne tåle opvask i opvaskemaskinen, idet
bladet fik en revne på ca 1 cm's længde, vinkelret på æggen.
H.

Fra : Heidi

Dato : 19-12-02 18:51

Henrik wrote:
> Fik samme gave sidste år, og jeg er dybt skuffet over at
> den brede "kinesiske" kniv jeg fik, ikke kunne tåle
> opvask i opvaskemaskinen, idet bladet fik en revne på ca
> 1 cm's længde, vinkelret på æggen. H.

Står der noget om, hvorvidt de kan tåle opvaskemaskine?

Hvis de skulle kunne tåle det, så burde du vel have mulighed
for at klage et eller andet sted - eller hvad?

Fra : Peter Weis

Dato : 20-12-02 21:10

"Henrik" <henrik> wrote in message

> [...]
idet
> bladet fik en revne på ca 1 cm's længde, vinkelret på æggen.

Ingen knive tåler da opvaskemaskiner, hvis de altså skal holde sig
skarpe.
Sæbe til opvaskemaskiner er let ætsende, så derfor angribes
knivsæggen, også på rustfri knive.

mvh
Peter