Afmontering af kobling "clutch boss"
Fra : kristian budde

Dato : 18-12-02 06:21

Hej

I år har jeg fundet et dejligt vinter projekt men det kommer jo ikke uden
problemer så hvis der er en med et godt råd så.....

For at komme indtil mine gear hvor 5. trænger til at blive skiftet skal jeg
fjerne denne her koblings skål, clutch boss eller hvad der rigtige ord for
den nu er. Problemet er bare at den drejer rundt og der er ikke noget at
tage fat i. Jeg kan læse mig til at der skal bruges et særligt værktøj en
Grabbit eller noget i stil men den. Med den skulle det kunne lade sig gøre
at holde koblings skålen og løsne den møtrik som sider i bunden af skålen.
Men jeg har jo ikke det stykke værktøj så er den enten en anden måde at løse
problemet eller er der en som kan fortælle mig hvor jeg kan købe det stykke
værktøj (måske i Aalborg).

På forhånd tak
Kristian Budde
XTZ660 Tenere med fire gear

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-12-02 21:59

"kristian budde" <kbudde@(remove)control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
løse
> problemet eller er der en som kan fortælle mig hvor jeg kan købe det

Hvis man ikke ødelægger noget, kan man vel tage sådan en
oliefilter-tang-ting. Altså sådan en rem der
spændes rundt om emnet. Så kan du muligvis holde den mens du løsner? Ellers
skal man vel have fat i en
aftrækker af en art?

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Lars Henrik

Dato : 17-12-02 22:33

kristian budde wrote:

> [...]
> problemet eller er der en som kan fortælle mig hvor jeg kan købe det stykke

husk at bøje det stykke låseblik væk, der sidder omkring møtrikken. Brug en
luftnøgle med den ene hånd, mens du holder fast med en god handske med den anden
hånd, eller en oliefiltertang med rem, men pas på de tappe der holder fjedrene.
Hvis en af dem knækker har jeg et tip

hilsen Lars Henrik team-sneglefart.dk

Fra : armand

Dato : 17-12-02 23:35

> [...]
> den nu er. Problemet er bare at den drejer rundt og der er ikke noget at

Jeg har lige været forbi Powersportpro's "Partsfish" os set efter!:
XT'erens koblings-skål trækkes af et mindre tandhjul der sidder direkte på
krumtappen - find en lille træklods (gerne lidt kileformet) og lad den komme
i klemme imellem de to tandhjul således at motoren yder den modstand der
skal til for at kunne løsne koblingens "bundmøtrik".
Er det helt galt kan man efterfølgende holde igen på den møtrik der er på
enden af krumtappen!!

Ved samling bruges samme trick!

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 18-12-02 08:18

> [...]
> skal til for at kunne løsne koblingens "bundmøtrik".
> Er det helt galt kan man efterfølgende holde igen på den møtrik der er på

Hmm, den går nok ikke helt. Normalt er det centernavet der drejer rundt, og
da koblingspladerne er afmonteret, drejer navet rundt selv om yderskålen er
fikseret.

Der er et par metoder. Luftnøglemetoden er den letteste (som tidligere
beskrevet). Men har man ikke sådan en fætter, så kan man bruge en ekstra
stålplade fra koblingen (man kan jo altid købe en) og svejse et lille
håndtag på den.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mads Lund

Dato : 18-12-02 08:18

Fra : Mads Lund

Dato : 18-12-02 08:21

> [...]
> beskrevet). Men har man ikke sådan en fætter, så kan man bruge en ekstra
> stålplade fra koblingen (man kan jo altid købe en) og svejse et lille

Hov, XT og så i Ålborg. Kig endelig ud i offroadklubben, lur mig om ikke der
skulle være en der kunne støve en gammel XT koblingsplade frem af gemmerne.
Og ellers kan Jan med garanti rykke den løs for dig (og ellers komme med en
længere udredning om hvad der precist er galt med din gearkseer.

Mads Lund
YZ 4takt

Fra : Kristian Budde

Dato : 18-12-02 09:22

Tak til alle for de gode råd jeg har en ven med en luftnøgle så den prøver
vi lige måske i aften. Ellers så kigger jeg meget gerne forbi offroad
klubben ligger den ikke for enden af bakkegårdsvej og er det klubben med den
berygtede "Anders xt knækkeren"

Med venlig hilsen
Kristian Budde

Fra : Mads Lund

Dato : 18-12-02 09:53

> [...]
> vi lige måske i aften. Ellers så kigger jeg meget gerne forbi offroad
> klubben ligger den ikke for enden af bakkegårdsvej og er det klubben med

Jo han kan tage livet af en XT på den hårde måde

Men du må jo gerne kigge op i klubben, selv om du får dit koblings nav løs.
Og ja, det er på bakkegårdsvej. Og du skal ikke lytte efter vejanvisninger
fra Jes Vestervang !!, til julefrokosten kørte han 30 km på cykel for at
komme fra midtbyen og de ca 3 km derud Men så havde han også set det
meste af Ålborg 2 gange (dobbelt) mere end én gang

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-12-02 15:25

Mads Lund wrote:

> [...]
> cykel for at komme fra midtbyen og de ca 3 km derud Men så havde han
> også set det meste af Ålborg 2 gange (dobbelt) mere end én gang

*lol* Det er vist ikke helt forkert :*-)
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-12-02 17:25

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> *lol* Det er vist ikke helt forkert :*-)

Og hold da kæft, hvor var det svært at være telefonguide!
Og da han så ankom, så gik der 10 minutter, så gik han ud som et lys. Alt
det arbejde for ingenting...

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-12-02 16:56

Claus Rittig wrote:

> på

> Og hold da kæft, hvor var det svært at være telefonguide!

Og hold da kæft, hvor var det svært for mig at fatte noget!

> Og da han så ankom, så gik der 10 minutter, så gik han ud som et lys.

Arrhh, så sent kom jeg da ikke... og jeg så da film (med mig på) fra kl.
2.15 Måske jeg egentlig skulle lade være med at bringe det emne på
banen

> Alt det arbejde for ingenting...

Arrh, det var da ikke så slemt... Der gik ihvertfald længere, for jeg nåede
da både at trutte i trompet og spille trommer på baren...og så var der vist
også noget med noget snaps... igen!

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Søren Lindholt

Dato : 19-12-02 13:52

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<2di6d-ne.ln1@vissen.vandhane>...
> [...]
nåede
> da både at trutte i trompet og spille trommer på baren...og så var der

Hehe, jeg har nogle optagelser der nok kunne bruges til afpresning el.l. I
al venskabelighed naturligvis...
Jeg vil i hvert fald ikke offentliggøre nogen uden accept fra
hovedpersonen...

--
Søren
cheffotograf http://motortosse.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-12-02 21:16

Søren Lindholt wrote:

> Hehe, jeg har nogle optagelser der nok kunne bruges til afpresning el.l. I
> al venskabelighed naturligvis...

Venskabelig afpresning?

> Jeg vil i hvert fald ikke offentliggøre nogen uden accept fra
> hovedpersonen...

Jeg antager at det er mig... og glæder mig over det
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-12-02 00:09

> Jeg antager at det er mig... og glæder mig over det

Du har tydeligvis ikke set filmen...

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-12-02 12:30

Claus Rittig wrote:

> Du har tydeligvis ikke set filmen...

Tjoeh, jeg så da et af klippene, og det virkede da ikke så slemt... men det
lyder til at der er flere
Well, det jeg glædede mig over var egentlig bare, at det er mig der skal
afgøre om filmen skal offentligggøres
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mads Lund

Dato : 02-01-03 12:08

> Well, det jeg glædede mig over var egentlig bare, at det er mig der skal
> afgøre om filmen skal offentligggøres

Jep men så skal vi lige have defineret offentligt, for til privat anvendelse
har du ingen indsigelsesret Og det er hardcore sager og om ikke
andet dukker den nok op på en Motortosse greatest om nogen tid (som alle så
kan købe til privat anvendelse på (s)tumpemarkedet)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-01-03 19:06

Mads Lund wrote:

> Jep men så skal vi lige have defineret offentligt, for til privat
> anvendelse har du ingen indsigelsesret

Satans!

> Og det er hardcore sager

Satans, satans!!

> og om ikke andet dukker den nok op på en Motortosse greatest om nogen tid
> (som alle så kan købe til privat anvendelse på (s)tumpemarkedet)

Satans, satans, satans!!!

Det der irriterer mig mest er at jeg ikke ved hvad der er på de "#¤%"#
videoer :-|
--
mvh Jes Vestervang | Få oe til at quote ordentligt:
FZS600 | <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Fra : Mads Lund

Dato : 03-01-03 09:03

> Det der irriterer mig mest er at jeg ikke ved hvad der er på de "#¤%"#
> videoer :-|

jeg er sikker på du godt kan lokke Søren til at vise dem ved lejlighed.
Men af dem, jeg har set, er "Medova te dansen" en af de bedre, tæt fuldt af
interviewet om paradokset Øst-Vest.

Men måske vi skulle lokke Søren til at smide en lille teaser på
motortosse.dk

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : armand

Dato : 03-01-03 11:05

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en

> [...]
af
> interviewet om paradokset Øst-Vest.
>
> Men måske vi skulle lokke Søren til at smide en lille teaser på

Nej, nej, nej!
Afhold en V-dag med premierefremvisning af pågældende video, og få lokalerne
fyldt til bristepunktet af D.F.M.'ere

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 03-01-03 11:21

> Nej, nej, nej!
> Afhold en V-dag med premierefremvisning af pågældende video, og få
lokalerne
> fyldt til bristepunktet af D.F.M.'ere

Grill, jeg øjner forretningsmuligheder, som langt oversitiger hvad
afpresning af Vestervangs SU budget vil kunne bidrage med

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-01-03 20:53

Mads Lund wrote:

> lokalerne
>
> Grill, jeg øjner forretningsmuligheder, som langt oversitiger hvad
> afpresning af Vestervangs SU budget vil kunne bidrage med

Hmm, så vil jeg sgu have provision ved et evt. salg
I må da have set den film nogle gange, for jeg var da ikke den eneste der
var lettere overrislet
--
mvh Jes Vestervang - Hvis hjerne går i dvale af snaps...
FZS600 // Få oe til at quote ordentligt: \\

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-01-03 12:18

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

> Men af dem, jeg har set, er "Medova te dansen" en af de bedre, tæt
> fuldt af interviewet om paradokset Øst-Vest.

Samt "Havbjørnene" og "Bøssefælden". Men Medova dansen er topklasse

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : armand

Dato : 03-01-03 13:39

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en

> Samt "Havbjørnene" og "Bøssefælden". Men Medova dansen er topklasse

Jeg vil lige citere Jes selv:

"............. og jeg så da film (med mig på) fra kl. 2.15
Måske jeg egentlig skulle lade være med at bringe det emne på banen "

GRILL!!!!!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-01-03 20:54

armand wrote:

> Jeg vil lige citere Jes selv:
>
> "............. og jeg så da film (med mig på) fra kl. 2.15
> Måske jeg egentlig skulle lade være med at bringe det emne på banen "
>
> GRILL!!!!!

....og da jeg skrev ovennævnte anede jeg ikke hvor slemt det var... ikke at
jeg gør det nu
--
mvh Jes Vestervang -der ikke tager to julefrokoster i streg foreløbigt...

Fra : armand

Dato : 03-01-03 13:40

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en

> Samt "Havbjørnene" og "Bøssefælden". Men Medova dansen er topklasse

Huh?

Man bliver sgu' mere og mere nysgerrig!!!!

Gu' ve' om denneher får vænnet Jes fra snapsen?

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-01-03 13:56

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en

> Huh?
>
> Man bliver sgu' mere og mere nysgerrig!!!!
>
> Gu' ve' om denneher får vænnet Jes fra snapsen?

Hæ! Jeg begynder i lighed med Mads at lugte penge

Jeg vil tro dette virker bedre end flere af (anti)alkohol kampagnerne
på TV

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-03 01:43

Mikkel Christensen wrote:

> Jeg vil tro dette virker bedre end flere af (anti)alkohol kampagnerne
> på TV

Forresten: Er der ikke en der kan maile de videoer til mig? Eller noget...
et eller andet hvor det ikke bliver offentligt tilgængeligt, før jeg har
set hvad det er for noget

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-01-03 09:21

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Forresten: Er der ikke en der kan maile de videoer til mig? Eller noget...
> et eller andet hvor det ikke bliver offentligt tilgængeligt, før jeg har
> set hvad det er for noget

Mon ikke ArkivNisse Søren kan udlevere et typisk eksemplar til Deres
behagelige information?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-01-03 17:03

Mikkel Christensen wrote:

> Mon ikke ArkivNisse Søren kan udlevere et typisk eksemplar til Deres
> behagelige information?

Jow, det burde han da at kunne... men nu må vi jo lige se hvor behagelig
informationen egentlig er
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 ___________________________________________________________

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-01-03 20:50

armand wrote:

> Huh?
>
> Man bliver sgu' mere og mere nysgerrig!!!!
>
> Gu' ve' om denneher får vænnet Jes fra snapsen?

Det virker sikkert fint indtil næste julesæson
Lidt fuld må jeg nu også have været, for der var en der havde været så
betænksom og stille en spand ved siden af sofaen jeg lå på... Arrh, det må
da have været til Mads L.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-01-03 00:27

> Lidt fuld må jeg nu også have været, for der var en der havde været så
> betænksom og stille en spand ved siden af sofaen jeg lå på... Arrh, det må
> da have været til Mads L.

Næh, det var Wild Ting - du ved, ham den store der hældte
Dild-snaps-Tequila-sunrise-mix i dig.
(Bwadr!)

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-03 02:02

Claus Rittig wrote:

> Næh, det var Wild Ting - du ved, ham den store der hældte
> Dild-snaps-Tequila-sunrise-mix i dig.

Hmm... det kan da ikke drikkes Men ok, jeg var også blevet snapset godt
til til uni-julefrokosten jeg kom fra... skidtet var jo gratis og det har
det åbenbart med at bedøve smagsløgene

> (Bwadr!)

Jah
--
mvh Jes Vestervang - der holder alkoholfri weekend... bortset fra et par
fredagsbajere på The Wharf. De har nu gode øl

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-01-03 20:46

Mikkel Christensen wrote:

> Samt "Havbjørnene" og "Bøssefælden". Men Medova dansen er topklasse

Hmm, ja, det er vist ikke løgn. De titler forekommer mig sært velkendt.
Fandens også at jeg ikke kan huske noget nærmere :-|

Fra : Anders Thorup

Dato : 19-12-02 14:09

<SNIP kørsel, faret vild, Jes Vestervang >
> [...]
nåede
> da både at trutte i trompet og spille trommer på baren...og så var der

Åhhh nej, ikke snaps og Jes Vestervang,,, igen LOL

Jeg føler med alle jer gutter fra Offroad-klubben tihi

Jes hold dog lidt længere ud, da vi var hos chaufførerne

MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk

Fra : Søren Lindholt

Dato : 19-12-02 16:19

Anders Thorup <Daffy@it.dk> wrote in article
<atsgdb$299h$1@news.cybercity.dk>...
> Åhhh nej, ikke snaps og Jes Vestervang,,, igen LOL

Jeg føler med alle jer gutter fra Offroad-klubben tihi

Du skal ikke ynke os, det var så god underholdning at jeg ikke vil tøve med
at bestille samme optræden til næste år igen, og om nødvendigt erlægge et
passende honorar derfor!!
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-12-02 21:14

Søren Lindholt wrote:

> [...]
> med at bestille samme optræden til næste år igen, og om nødvendigt erlægge

Hehe ...måske der var basis for en fanklub
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-12-02 09:54

Mads Lund wrote:

> [...]
> beskrevet). Men har man ikke sådan en fætter, så kan man bruge en ekstra
> stålplade fra koblingen (man kan jo altid købe en) og svejse et lille

Eller en stump gammel kæde monteret et håndtag. Lagt på kædehjulet. Og
selvfølgelig i højeste gear. Den kan bruges til alle med samme kædedimension.

Ib Jakobsen

Fra : armand

Dato : 18-12-02 18:00

> [...]
>
> Hmm, den går nok ikke helt. Normalt er det centernavet der drejer rundt
> og da koblingspladerne er afmonteret, drejer navet rundt selv om

Ups!
Så langt kunne min tankerække ikke nå Men det er ganske rigtigt!

Til gengæld er det jo så bare at gå den anden vej igennem
transmissions-linien: Læg 1. gear ind og lås baghjulet (bremsen) eller
udgangs-akslen ved forreste tandhjul!

--
Armand.

Fra : Kristian Budde

Dato : 19-12-02 08:50

<snip>
> Til gengæld er det jo så bare at gå den anden vej igennem
> transmissions-linien: Læg 1. gear ind og lås baghjulet (bremsen) eller
> [...]
<snip>

Ja det ville være en rigitg god løsning den kan jeg fint følge dig i men.
Jeg har taget motoren af cyklen og den ligger på mit bord så den går ikke

Jeg har skaffet en kompressor og en tryk luft nøgle og så vil jeg prøve at
(med et par hansker) holde om det her nav og se hvad den her tryk luft nøgle
kan klare

Kristian Budde