Nokia 7650--------
Fra : buko

Dato : 17-12-02 18:33

hej kan man få blå dioder i sin Nokia 7650. det gad jeg godt at få..

http://www.kandu.dk/

Fra : Jochke

Dato : 17-12-02 20:35

"buko" <buko.news@kandu.dk> wrote in message
> hej kan man få blå dioder i sin Nokia 7650. det gad jeg godt at få..

Det kan vel ikke være så svært. Du skal bare købe nogen blå SMD dioder og
lodde dem på i stedet for de andre. Men husk garantien bortfalder hvis du
åbner telefonen. Der skal vist noget specielt værktøj til at skille den ad.

/Jochke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-12-02 22:55

buko skrev:

>hej kan man få blå dioder i sin Nokia 7650. det gad jeg godt at få..

Du må mene i knapperne, ikke? For der er jo som sådan intet
"almindeligt telefonlys" i displayet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 24-01-03 00:33

"buko" <buko.news@kandu.dk> wrote in message
> hej kan man få blå dioder i sin Nokia 7650. det gad jeg godt at få..

Ja.

Du kan fåblåt lys i men det er en dårlig idé at sætte blåt lys i skærmen
(hvis det overhovedet er muligt) idet
at skærmen er beregnet på at blive gennemlyst med hvidt lys. Hvis du ændre
dette vil farverne ikke længere være korrekte.

Ang. knapper og taster kan jeg oplyse at der sidder 8 små hvide lysdioder
under dem.
De er i servicemanualen opgivet til at være på 3.4 v så du skal finde nogle
blå lysdioder der kan klare den spænding ellers vil de brænde af.

Selve skiftet er ikke noget problem. Men du skal bruge et bestemt værktøj
til at få den skildt ad med.
Dette kan man normalt ikke bare lige få fat i som privatperson. Alle 8
lysdioder sidder samlet på samme print.
Skærmen er eet helt modul som jeg ikke vil råde dig til at adskille.

Alle lysdioder er i øvrigt SMD-lysdioder så der skal bruges en meget spids
loddekolbe.
Hvis du ikke selv har styr på elektronik så få een der har det til at gøre
det for dig. Du kan hurtigt ødelægge den eller brænde noget af ved bare at
røre
ved det.

Håber dette hjalp dig.

God vind.

Steven
--
Gimme the rockin' Wicky

Fjern 1977 fra mailadresse hvis du vil sende mail til mig
Remove 1977 from the mailadress if you wish to send me mail directly.