Tv-Out - hvilket kabel?
Fra : Søren

Dato : 17-12-02 17:32

Hej

Jeg vil købe et tv-out kabel.
Det skal gå fra min PC (GF 4 m/tv-out) og 4 meter hen til mit
fjernsyn.

Hvad hedder sådan et kabel egentlig?

Er der én der er venlig at give mit et link til feks. et kabel på
edbpriser.dk ?

På forhånd tak
Søren

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 17-12-02 17:35

"Søren" <søren220580192x@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjernsyn.
>
> Hvad hedder sådan et kabel egentlig?
>
> Er der én der er venlig at give mit et link til feks. et kabel på

Det kommer helt an på udgangene på dit Grafikkort, og om dit TV understøtter
s-video (gennem scart).

Men ligemeget hvilke kabler du skal bruge, så finder du dem nok her:

http://www.av-supply.dk/

Mvh Michael

Fra : Søren

Dato : 17-12-02 18:04

On Tue, 17 Dec 2002 17:34:34 +0100, "Michael Aggerholm, Brabrand"
<maggerholm@FJERNESstofanet.dk> wrote:

>Det kommer helt an på udgangene på dit Grafikkort, og om dit TV understøtter
>s-video (gennem scart).
>
>Men ligemeget hvilke kabler du skal bruge, så finder du dem nok her:
>
>http://www.av-supply.dk/

Tak for svaret.

Tillægsspørgsmål:
Det ser ud til at mit GF4 kort har en S-VHS udgang.
Det har mit TV også (indgang).

Skulle jeg så ikke kunne forbinde disse 2 via et S-VHS kabel?
Jeg har lige prøvet med et 1 meter langt kabel. Det virkede ikke.

Skal 'TV-out' konfigureres på PCen eller burde det virke blot ved at
jeg forbinder dem?

Med Venlig Hilsen
Søren

Fra : Thomas

Dato : 17-12-02 18:12

> [...]
> Jeg har lige prøvet med et 1 meter langt kabel. Det virkede ikke.
>
> Skal 'TV-out' konfigureres på PCen eller burde det virke blot ved at

Hvis dit TV understøtter S-VHS er du godt stillet.
bare forbind de to medier med dit S-VHS kabel.
JEg har pt. et på 5 m, så dine 4 meter er intet prob.

du skal sætte kablerne i både tv og grafikkort g derefter boot puteren.
derefter vil dine Nvidia drivers ( detonator ) finde en sekundær skærm.

det virker ikke og sætte kabler i når maskinen kører, dit tv skal finde ved
et boot.

opsæt nu dit tv under Nview funktionen uder avancerede indstilligner for dit
grafikkort:
højreklik skrivebord/egenskaber/indstillinger( bemærk her er dit tv, som
sekundær skærm, også anført, såfremt det er fundet )/avanceret - faneblad
Geforce4 *****.

i Nviev menuen sætter du billedet til KLON.
Under overlay-farvekontrol anbefaler jeg at du under menuen :
ENHEDER I FULD SKÆRM sætter den til sekundær.
det betyder at du kan have eks. mediaplayer til at vise film i minimeret
tilstand, og på fjernesynet vil det fylde hele skærmen.
du kan så stadig arbejde på din puter som always.. ret smart.

Jeg håber at det hele lykkes for dig, og det jeg har skrevet giver mening.

venligst

Thomas

Fra : Søren

Dato : 17-12-02 18:38

On Tue, 17 Dec 2002 18:12:26 +0100, "Thomas"
<Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Jeg håber at det hele lykkes for dig, og det jeg har skrevet giver mening.

Det lykkedes! Tak for hjælpen!

Så mangler jeg bare nogle 4 meter lange lydkabler også.

Ha' det godt
Søren

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 17-12-02 20:03

On Tue, 17 Dec 2002 18:03:37 +0100, Søren wrote:

> Det ser ud til at mit GF4 kort har en S-VHS udgang. Det har mit TV også
> (indgang).

Det lyder satme utroligt... Er du helt sikker på det er S-VHS og ikke
S-Video?

> Skal 'TV-out' konfigureres på PCen eller burde det virke blot ved at
> jeg forbinder dem?

Det skal konfigureres under nView.

//Martin

Fra : Søren

Dato : 17-12-02 20:55

On Tue, 17 Dec 2002 20:03:05 +0100, "Martin L. Johansen" <ask@for.it>
wrote:

>Det lyder satme utroligt... Er du helt sikker på det er S-VHS og ikke
>S-Video?

Aner det ikke.
Jeg kan bruge det til at connecte min JVC video med S-VHS video (eller
S-Video) til fjernsynet med.

Mere ved jeg ikke.

>Det skal konfigureres under nView.

Er gjort!

Det virker!

Med Venlig Hilsen
Søren

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 17-12-02 22:02

On Tue, 17 Dec 2002 20:55:02 +0100, Søren wrote:

> Aner det ikke.

Ok.

> Jeg kan bruge det til at connecte min JVC video med S-VHS video (eller
> S-Video) til fjernsynet med.

S-VHS er en båndstandard, og S-Video er en kabelstandard.

> Er gjort!
>
> Det virker!

Mission Accomplised!

//Martin