Sende TekstString Til Et Andet Vindue
Fra : Tim Sørensen

Dato : 17-12-02 16:57

Hvordan sender jeg Stringen:
"Dette er linje 1." & VBNewLine & "Dette er linje 2."
til et andet program som jeg også har lavet?

Det andet program indeholder:
Caption = "Vindue 2"
TextBox med navnet "txtModtager"

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 18-12-02 06:20

Hej Tim

Hvis program2 ikke er startet kan du jo starte programmet med Command linie
options.

Ellers skal du nok se lidt på Winsock.

/Johnny

Fra : Tim Sørensen

Dato : 18-12-02 08:21

"Johnny E Jensen" <emde@emde.dk> wrote
> Hvis program2 ikke er startet kan du jo starte
> programmet med Command linie options.

Jeg er 100% sikker på at det er startet, da det bliver startet fra program

> Ellers skal du nok se lidt på Winsock.

Jeg havde nu mere tænkt på PostMessage() eller SendMessage() API´erne.
Men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : CADmageren ApS

Dato : 19-12-02 07:38

Eller bare Sendkeys direkte fra VB.

Start med AppActivate, og derefter Sendkeys. Derudover kan det være
nødvendigt at indlægge pauser i programmet, da du ikke ved om modtager
applikationen har behandlet dataerne.

Med venlig hilsen
Michael Christoffersen

Fra : Tim Sørensen

Dato : 19-12-02 15:20

"CADmageren ApS" <news@cadmageren.dk> wrote in message
> Eller bare Sendkeys direkte fra VB.
>
> Start med AppActivate, og derefter Sendkeys. Derudover kan det være
> nødvendigt at indlægge pauser i programmet, da du ikke ved om modtager
> applikationen har behandlet dataerne.

Der er ingen data der skal behandles.
Blot en tekst der skal sættes ind i en TextBox i et andet program.

Det som jeg egentlig godt kunne tænke mig var et eksempel.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Ebbe

Dato : 19-12-02 15:56

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan sender jeg Stringen:
> "Dette er linje 1." & VBNewLine & "Dette er linje 2."
> til et andet program som jeg også har lavet?

Jeg plejer at lave en fil, som det andet program kigger efter hele tiden(If
Dir(Filnavn)=true Then HentFilen() )
I filen står så oplysningerne. Når filen er læst ind, sletter man den
igen( Kill(Filnavn) )(Elsker Kill ;)

Ebbe