Juleaften traditioner!!
Fra : Martin Andersen

Dato : 17-12-02 12:29

Er det rigtigt at svenskere spiser skinke, lutfisk og nogle gange også
Janssons fristelse juleaften? I så fald skulle de tage og få tradtitionen
fra Danmark over til sig

Fra : Nette

Dato : 17-12-02 12:39

"Martin Andersen" wrote in message
> Er det rigtigt at svenskere spiser skinke, lutfisk og nogle gange også
> Janssons fristelse juleaften? I så fald skulle de tage og få tradtitionen
> fra Danmark over til sig

Det er helt rigtigt. I hvert fald i følge de julemænd der fortalte om det på
tv i sommers da julemændene havde deres årskongres her i Dk.

Nette

Fra : bk

Dato : 17-12-02 21:16

hvorfor skulle de dog det???
hvorfor kan de ikke have deres egen tradition???
vi er ved at blive et folkefærd som vil have det hele ensrettet efter
den"rigtige"måde på det hele,nemlig den danske.vi er ved at blive rigtig
egocentriske med en mening som det er bedst andre har også.
bare et surt opstød over dette bedremenende indlæg.

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-12-02 22:04

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egocentriske med en mening som det er bedst andre har også.
> bare et surt opstød over dette bedremenende indlæg.

hmmm jeg har boet her i Sverige 1 år....Det eneste de rigtig kan finde ud af
er svenske köttbullar. Alt deres andet mad har en tradition som stemmer imod
mine danske rødder

Fra : Pia J

Dato : 17-12-02 22:22

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> wrote in message news:2jML9.1945

> er svenske köttbullar. Alt deres andet mad har en tradition som stemmer
imod
> mine danske rødder

Og du mener en hel nation burde omvendes, fordi du er flyttet til landet?

:Pia

Fra : ram2

Dato : 19-12-02 01:27

"Pia J" skrev d. 17-12-02 22:22 dette indlæg :

> Og du mener en hel nation burde omvendes, fordi du er flyttet til
landet?

Ja da - Det vil da også være i deres egen interesse

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders

Dato : 17-12-02 22:36

> [...]
af
> er svenske köttbullar. Alt deres andet mad har en tradition som stemmer

Der er vel ingen, der forbyder dig at lave din egen mad, eller at flytte
hjem igen ?

Anders

Fra : Anders

Dato : 17-12-02 22:25

> [...]
> Er det rigtigt at svenskere spiser skinke, lutfisk og nogle gange også
> Janssons fristelse juleaften? I så fald skulle de tage og få tradtitionen

Er det rigtigt, at danskere spiser flæskesteg, and og gås juleaften?

I så fald skulle de tage at få traditionen fra Danmark eller Norge eller
England eller Frankrig eller Etiopien over til sig

Ædelig Jul
Anders

Fra : Niklas

Dato : 18-12-02 01:16

"Martin Andersen" <15andersen@telia.com> skrev i en meddelelse news:gUDL9.1864$FF4.106643@newsb.telia.net...
> Er det rigtigt at svenskere spiser skinke, lutfisk og nogle gange også
> Janssons fristelse juleaften? I så fald skulle de tage og få tradtitionen
> fra Danmark over til sig

For lidt over 100 år siden var det en tradition i Danmark at spise Karpe med katrtoffelsalat juleaften.
Det er nu en tradition i mange østeuropæiske lande.

Venligst

Niklas