Vedr. Spam søges hjælp til indstilling i O~
Fra : Allan Johansen

Dato : 17-12-02 11:52

Hej NG

Jeg er utrolig meget plaget af spam og ønsker derfor at spærre for disse.
Så nu går mit spørgsmål på, hvordan jeg i Outlook 2002 kan spærre for visse
E-mail adresser, altså hvis vi har en følgende E-mail adresse
jimbopo560@aol.com, hvordan spærre jeg så for den bagerste del i E-mail
adressen, domænet hvorfra mailen er af sendt?

Jeg har i Outlook prøvet med funktionen "uønsket mail", jeg har også prøvet,
at oprette følgende regel: Opret en regel til at flytte nye meddelelser fra
jimbopo560@aol.com til Slettet post. Men det synes jeg heller ikke har
nogen effekt, da den foreste del af E-mail adresserne ændres fra gang til
gang, så næste gang hedder E-mail adressen måske jimbopo561@aol.com

Da jeg er ADSL-kunde hos Teledanmark, har jeg selvfølgelig forsøgt at få
hjælp derfra, men desværre uden resultat, derfor håber jeg på at der i denne
NG er en Xpert i Outlook som kan hjælpe.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Rune Gøgsig

Dato : 17-12-02 12:07

prøv med det her program. http://cloudmark.com/

Måske kan det hjælpe.

/rune

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-12-02 12:39

> [...]
> jimbopo560@aol.com til Slettet post. Men det synes jeg heller ikke har
> nogen effekt, da den foreste del af E-mail adresserne ændres fra gang til

Spær for alt incoming der indeholder *aol.com

På mit TDC abonnement er der da et personligt spamfilter der filtrerer
allerede
på serveren. Og det skulle ikke engang undre mig at jeg allerede har indsat
aol.com i det filter.

Jeg ved jeg har gjort det på min Tiscali konto!

Men det er ikke en god ide at sortere så specifict som du viser ovenstående.

Lav en regel for bunden. Det er bedre.

--
Palle Jensen

Fra : Allan Johansen

Dato : 17-12-02 16:07

"Palle Jensen" <usenetmail@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
<Snip>
> [...]
> allerede
> på serveren. Og det skulle ikke engang undre mig at jeg allerede har
</Snip>

Det er ubegribeligt, hvorfor der lige på dette punkt skal være en så, for
mig, vigtig forskel på mit bredbåndsabonnement hos Teledanmark også dit
bredbåndsabonnement hos TDConline. Men det ser nu en gang ud til at være
sandt.

Og sjovt nok, på f.eks. en gratis mailservice som Hotmail, ja der kan man
godt spærre for f.eks. *.championoffers.com
Så mon ikke konklusionen må være, at det desværre er Teledanmark som er
bagefter med at tilbyde de services som kunderne efterlyser?

<Snip>
> Men det er ikke en god ide at sortere så specifict som du viser
ovenstående.
</Snip>

Jo, I nogle af mine spam tilfælde er det absolut nødvendig, da jeg får en
hel del fra noget som hedder championoffers.com og lessthanyouthought.com,
ja osv.....
Det er selvfølgelig klart at jeg ikke kan sortere så specifikt på alle.

<Snip>
> Lav en regel for bunden. Det er bedre.
</Snip>

Hvordan mener du? Det vil jeg da gerne have uddybet, om du vil være så
venlig, på forhånd tak!

Mvh. Allan Johansen

Fra : Madsen

Dato : 18-12-02 18:18

Allan Johansen skrev:

> </Snip>
>
> Hvordan mener du? Det vil jeg da gerne have uddybet, om du vil
> være så venlig, på forhånd tak!

Nu kender jeg godt nok ikke Outlook 2002, men jeg har da sat nogle
regler op i Outlook 2000 som jeg ofte bruger. Mon ikke at 2002 ser
ud på nogenlunde samme måde? Jeg ved det ikke, men i Outlook 2000
kan man f.eks. gøre følgende.

Funktioner > Guiden Regler... > Ny.
Klik på 'Undersøg meddelelser, når de ankommer' og derefter 'Næste'
Flueben i 'med bestemte ord i afsenderens adresse'
Klik på den nyfremkomne beskrivelse af reglen i det nederste vindue.
Skriv @aol.com i feltet og klik på OK.
Næste
Vælg 'Slet den', 'Flyt til mappe', eller hvad du nu vil.

Madsen.

Fra : Allan Johansen

Dato : 21-12-02 17:12

> Allan Johansen skrev:

</Snip>

> [...]
> Skriv @aol.com i feltet og klik på OK.
> Næste
> Vælg 'Slet den', 'Flyt til mappe', eller hvad du nu vil.

Tak til Madsen, jeg har nu oprettet en regel og venter spændt på om det
skulle løse mine spam problemer.

Mange tak for hjælpen.

Og Glædelig Jul og Godt Nytår til alle

Mvh. Allan Johansen

Fra : Allan Johansen

Dato : 19-12-02 17:28

> [...]

> allerede
> på serveren. Og det skulle ikke engang undre mig at jeg allerede har
</Snip>

Hej Palle Jensen

Jeg har her til aften fået af vide, af bredbånd hotline på 80808017, at der
ikke en nogen som har adgang til et personlig spam filter.
De har et spam filter, men ikke et man personligt selv kan ændre på, og det
skulle også være gældende for De som er kunder hos TDC Internet.

Hmm....

Mvh. Allan Johansen

Fra : Madsen

Dato : 21-12-02 17:50

Allan Johansen skrev:

> Og Glædelig Jul og Godt Nytår til alle

Tak og i lige måde. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 12:59

Palle Jensen skrev:

> På mit TDC abonnement er der da et personligt spamfilter der
> filtrerer allerede på serveren.

Det kunne være lækkert hvis TDC fik lavet sådan et personligt
spamfilter på alle deres Internetabonnementer. Altså et filter som
man selv kan ændre på. Jeg har et ISDN Netbasis og et Teledanmark
bredbåndsabonnement og ingen af dem har et personligt spamfilter.

Nå, men det hører vist en intern TDC-gruppe til. Ville bare lige
nævne det.

Madsen.

Fra : Allan Johansen

Dato : 17-12-02 15:46

<Snip>
> [...]
> man selv kan ændre på. Jeg har et ISDN Netbasis og et Teledanmark
> bredbåndsabonnement og ingen af dem har et personligt spamfilter.

Hej Madsen

Jeg er helt enig. Det personlige spamfilter gælder desværre ikke de kunder
som har valgt at købe et bredbåndsabonnement hos Teledanmark, men hvis du
har et bredbåndsabonnement hos TDConline eller hvad det nu hedder, så har du
adgang til det personlige spamfilter. Som jeg forstod det på deres support
medarbejder, så har De 2 firmaer som udbyder bredbånd under Teledanmark/TDC
koncernen.

Ak ja, jeg venter nu bare på at El-selskaberne er klar med ADSL , også håber
jeg sgu ikke El-selskaberne er så dumme at gå i samarbejde med TDC.
Men det er jo også et synspunkt som ikke just har med mine spørgsmål eller
denne besvarelse at gør

Mvh. Allan Johansen

Fra : Allan Johansen

Dato : 17-12-02 19:35

<Snip>
> Nå, men det hører vist en intern TDC-gruppe til. Ville bare lige nævne
det.
</Snip>

Er der en NG specielt til TDC problemer? Hvis ja, hvad hedder den så?

Mvh. Allan Johansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-02 19:47

"Allan Johansen" <hesselbjerg_dk@hotmail.com> skrev :

>Er der en NG specielt til TDC problemer? Hvis ja, hvad hedder den så?

De interne TDC-grupper starter med tele.internet, f.eks.
news:tele.internet, news:tele.internet.adsl og

Fra : Allan Johansen

Dato : 18-12-02 00:34

<Snip>
> De interne TDC-grupper starter med tele.internet, f.eks.
> news:tele.internet, news:tele.internet.adsl og
</Snip>

Tak for informationen, knud
Måske du også kan hjælpe mig med mine spørgsmål omkring Outlook?

Mvh. Allan Johansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-02 16:14

"Allan Johansen" <hesselbjerg_dk@hotmail.com> skrev :

>Måske du også kan hjælpe mig med mine spørgsmål omkring Outlook?

Kender ikke rigtig noget til Outlook, har det ikke installeret,
så det kan jeg desværre ikke.