TV-Out kvallitet - en jungle?
Fra : HX

Dato : 17-12-02 10:54

Hej i NG.

Har netop fået afprøvet et Geeforce 3 TI200 fra Palit Microsystems.

Kortets 3-D ydelse er da også tilfredstillende, næh det er kortets TV-Out
kvallitet der er emnet.

Jeg tror ikke jeg har set ringere billedkvallitet siden mit gamle TNT PCI
med composite TV-Out.

Den sorte tekst i menuerne flyder næsten sammen (bruger TvTool), og på et
Divx klip optaget i fornem kvallitet, blev en flok menneskers ansigter set
på afstand, reduceret til små lyserøde prikker.

Kortets billedkvallitet var i det hele taget meget sløret.

Derefter smed jeg min kammerats Asus Geforce 2 GTS i maskinen.

Over på Tv´et med billedet, og wouw hvilken overaskelse.

Vild ros til Asus her. Menuteksterne flød ikke længere sammen, på Divx
klippet kunne man nu tydeligt se folks næse, øjne og mund, og
billedkvalliteten var generelt god og skarp i film.

Alt det bringer mig frem til spørgsmålene:

1: Mit næste grafikkort bliver som markedet er nu, et Radeon 9700 pro.

Der er 3 producenter af kortet på det danske marked, men hvilket har den
bedste billedkvallitet på TV-Out funktionen? Er der mon den stor forskel?

2: Det kunne jo også være at Geeforce 5´s topmodeller bliver valget.

Og nu så jeg jo Asus´ billedkvallitet på G2 GTS kortet, så hvilke
producenter har ellers ry for at levere fremragende billedkvallitet på
TV-Out´en på deres Geefoce kort?

Hvilke mærker er nogenlunde sikre valg i den henseende?

Jeg tror at producenterne vælger de samme TV-Out moduler til alle deres
kort.

Derfor tror jeg ikke at et Geeforce topkort fra Palit Microsystems har bedre
billedkvallitet, men jeg kan selvfølgelig tage fejl???

Men er Asus et sikkert valg her? Er Creative? Eller er markedets TV-Out
kvallitet en jungle?

Ved godt at Matrox har ry for at lave det bedste på det område, men min pc
bliver dog mest brugt til spil, hvorfor jeg vælger mellem Radeon og
Geeforce.

Håber der er folk her i gruppen, som har afprøvet markedet, og som kan give
råd der gør, at jeg ikke bliver skuffet over kortets TV-Out kvallitet, når
jeg snart køber nyt grafikkort.

Mvh.

HX

Fra : o&u

Dato : 17-12-02 11:10

Ja, asus kan godt. Men ulempen med et geforce asus kort med tv-out er,
at så skal de rigtige asus drivere benyttes for at få tv-out.
Asus's drivere er ikke så kompatible som nvidia detonator, - det er
ulempen.
Mit gamle asus V3400 TNT havde udmærkede kvaliteter, men dårlig
kompatibilitet.

Kender du denne link til nyeste drivere ?
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/

Undertiden kan det også svare sig at opdatere firmware. Men det er
lidt risikabelt !

mvh

John

Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 17-12-02 11:25

"o&u" wrote

> [...]
> at så skal de rigtige asus drivere benyttes for at få tv-out.
> Asus's drivere er ikke så kompatible som nvidia detonator, - det er

Næh, jeg bruger de nyeste detonator drivere (har aldrig brugt andet) med mit
Asus GeForce2 - ingen problemer der.

VH
Anders

Fra : HX

Dato : 17-12-02 12:15

"Anders F. Nielsen" <afn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "o&u" wrote

> Næh, jeg bruger de nyeste detonator drivere (har aldrig brugt andet) med
mit
> Asus GeForce2 - ingen problemer der.

I den nye Detonator 41.09 er der igen TV-Out funktion til de fleste Geeforce
kort.
Ellers bruger man bare den Detonator version man holder mest af, og kører
TV-Out via programmet "TvTool".

HX

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-12-02 13:38

HX skrev:

> I den nye Detonator 41.09 er der igen TV-Out funktion til de fleste
> Geeforce kort.

Hmm... jeg har da ikke hørt nogen efterlyse den "manglende TV-out funktion"
i 41.09'eren. Jeg har lige smidt Det. 41.09 (engelsk) på min maskine (Asus
V8420 - Philips 7104) og TV-out fungerer som det plejer.

--
Lars

Fra : KE

Dato : 17-12-02 14:38

> Ellers bruger man bare den Detonator version man holder mest af, og kører
> TV-Out via programmet "TvTool".

Hej folkens

TvTool.... hvad er det for et? Kan man hente det gratis - og hvor? (har
rodet efter det på cnet.com/download.com)

Jeg har følgende:
Nvidia Geforce2 MX400
Driver er v. 2.9.4.2 (idet nyere version fucker flere spil op - blandt andet
Red Alert 2 og Civ 3)

Jeg kører TVout via S-VHS til scart i tv'et og har da en relativt pænt
billede, men savner lidt flere indstillinger. F.eks. ville det være
ønskeligt at TVout altid var slået til. Som det er sat op nu skal jeg ind i
egenskaber for skærm og lave klon, samtidig med at jeg skal ændre i
skærmopløsning for at have hele billedet på Tv'et. Kan dette TvTool måske
hjælpe mig?

Kim

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-12-02 11:52

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message news:rgttvuo27538ssjv6jbqg3q0dpfgvrh4j5@4ax.com...
> [...]
> ulempen.
> Mit gamle asus V3400 TNT havde udmærkede kvaliteter, men dårlig

Det lyder da mærkeligt, for jeg har da kørt med utallige detonater
versioner på mit V3400 Tv In/out med fuld funktionalitet.

/Jakob

Fra : o&u

Dato : 17-12-02 12:09

On Tue, 17 Dec 2002 11:52:04 +0100, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>Det lyder da mærkeligt, for jeg har da kørt med utallige detonater
>versioner på mit V3400 Tv In/out med fuld funktionalitet.

Ser man det. Troede jeg ikke.

John