Er det lovligt at poste tabs i nyhedsgrupp~
Fra : Eg

Dato : 17-12-02 00:09

Hej, siden hjemmesider indeholdende tablaturer er blevet lukket ned, er
det så egentlig lovligt at poste dem i en nyhedsgruppe? Det ville jo
være synd at sige at branchen i Danmark er specielt large, og jeg ville
nødig have et erstatningskrav på nakken fordi jeg gav mit bud på hvordan
man spiller en bestemt sang, i en offentlig nyhedsgruppe.

Just wondering :)

/Eg

Fra : Lars Raaby

Dato : 17-12-02 08:07

Eg skrev i et tidligere indlæg:

> [...]
> erstatningskrav på nakken fordi jeg gav mit bud på hvordan man
> spiller en bestemt sang, i en offentlig nyhedsgruppe.

Det må du gerne.
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.kultur.musik
Hvor du kan læse om hvad du må her i gruppen.

Lars Raaby

Fra : Robert Piil

Dato : 17-12-02 08:31

On Tue, 17 Dec 2002 08:07:14 +0100, "Lars Raaby"
<No_Antivirus@raaby.dk> wrote:

>Det må du gerne.
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.kultur.musik
>Hvor du kan læse om hvad du må her i gruppen.

Nu tror jeg ikke at usenetreglerne kommer forud for loven om
ophavsret, som vist var den Eg var i tvivl om blev brudt. Desværre har
jeg ikke selv noget godt svar.

Man kunne prøve at spørge i dk.videnskab.jura (check lige fundatsen
først), eller selv kigge i lov om ophavsret. Den sidste løsning har
dog den ulempe, at selv om man synes at teksten er rimeligt klar, er
det altså ikke sikkert den bliver fortolket, som man selv mener den
burde.

<http://www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm>

--
Robert Piil