MSflexgrid..
Fra : Brian

Dato : 16-12-02 21:31

Hej NG..

Jeg sidder her og roder med MS Flexgrid.. Men den kan åbenbart ikke det jeg
gerne vil..

Det jeg ønsker er at få en bestemt antal coloner og rækker, som kan udfyldes
i runtime. Som F.eks. et regneark..
Jeg har også prøvet at indsætte Excell regneark ind på formen.. Men den
viser mange flere
felter end jeg er interreseret i..

Findes der ikke en mulighed, hvor jeg kan få 3 rækker med hver 5 celler,
hvor der kan
indtastet i felterne i runtime..

Jeg ved godt at jeg bare kan bruge tekstbokse og lign, men det er ikke den
vej jeg vil gå.

Håber der er nogen som kan sætte sig ind i mit "lille" problem og vil hjælpe
mig..

Brian

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 16-12-02 22:36

Hej Brian

MSFlexGrid er lidt underlig i starten men er fin når man har fundet udaf
brugen:
Jeg har lavet en hurtig kode - det skulle give dig en idé om hvordan du kan
løse dit problem.

Vi antager at du har en FlexGrid med navnet fgTest og en textbox med navnet:
txtDef med .Visible=0

With fgTest
.Clear
.Cols = 6 ' sætter antallet af kollonner = 6
.Rows=2 ' sætter antallet af linier = 2
.FixedCols = 0 ' ingen fixed kollonner
.FixedLines=1 ' Til Kollonne overskrifter
' Sæt kollonne overskrifter
.Row =0 ' peg på linie '0' i gridet
.Col = 0 ' peg på kollonne 0
.Text = "Kollonne 1"
.Col 1 ' peg på kollonne 1
.Text = "Kollonne 2"
'osv osv osv
' Brug .Text for at trække værdier ud af en celle
End With

Private Sub fgTest_Click
dim x as Single
dim y as Single
dim h as Single
dim w as Single

With fgTest
x=.CellLeft+.Left
y=.CellTop+.Top
h=.CellHeight
w=.CellWidth
txtDef.Text = .Text ' Hvis der står noget i cellen der klikkes på
skal dette over i TextBoxen
txtDef.Visible = True
End With

End Sub

Private Sub txtDef_KeyDown............
' Lig værdien af txtDef.Text tilbage i cellen
if KeyCode=vbKeyReturn Then
with fgTest
.text = txtDef.text
txtDef.Visible=False
end with
End If
End Sub

Mvh
Johnny Jensen

Fra : Brian

Dato : 17-12-02 21:52

Hej Johnny..

Tak for hjælpen.. Nu kan jeg komme videre..

God Jul

Brian

"Johnny E Jensen" <emde@emde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> løse dit problem.
>
> Vi antager at du har en FlexGrid med navnet fgTest og en textbox med

( KLIP )