Forbindelse til MySQL database på webhotel
Fra : Lars

Dato : 16-12-02 20:36

Hej,

Er det muligt at connecte til en MySQL database på et webhotel fra en alm.
Java-applikation. Jeg kan fint connecte til min egen mysql server på
localhost, men kan man connecte, hvis man kender ip'en på mysqlserveren?

På forhånd tak

Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-12-02 20:43

Lars wrote in <3dfe2b03$0$24718$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:
> Er det muligt at connecte til en MySQL database på et webhotel fra en alm.
> Java-applikation. Jeg kan fint connecte til min egen mysql server på
> localhost, men kan man connecte, hvis man kender ip'en på mysqlserveren?

Det kommer an på hotellet. Prøv, enten virker det, eller også virker det
ikke.

Hvis det ikke virker er der en teoretisk mulighed for, at man kan få fat i
databasen på en alternativ måde. Men jeg har ikke hørt om et eneste sted
hvor det sker i praksis.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : BigFatLamer(DK)

Dato : 16-12-02 21:00

Lars wrote:
> [...]
> Java-applikation. Jeg kan fint connecte til min egen mysql server på
> localhost, men kan man connecte, hvis man kender ip'en på mysqlserveren?

Når du køre på et java-webhotel (f.eks. http://www.jsp-hotel.dk) med en
standard løsning, køre det igennem jsp/servlets. Så enten laver du en
webapp hvor du kommer med en jar som så bliver konfigureret igennem
server.xml eller også for du et katalog hvor du "hælder" alle dine
jsp/html filer ned i. Altså ingen selvstændig java app.

Men udover det så er det lige ud af landevejen :D

f.eks.

Class.forName("org.gjt.mm.mysql.Driver");
Connection con =
DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://innodb.levonline.com/databas",
"konto", "lösenord");
Statement stmt = con.createStatement();
int i = stmt.executeUpdate("update customer_tab set city = 'Stockholm'
where customer = 1023");
stmt.close();
con.close();

--

Var spørgsmålet rigtig forstået ?!

Cheers, BigFatLamer(DK)

Fra : Lars

Dato : 16-12-02 21:16

> Var spørgsmålet rigtig forstået ?!

Mjaahh, jeg bruger ikke noget java-webhotel, faktisk så skal jeg bare vide
om det er muligt at connecte til en mysql database på et webhotel, hvis man
kender ip'en. Men der er nok ikke andet for at prøve mig frem, når jeg lige
får fat i ip'en. Den kan jeg umiddelbart ikke lige få fat i (tror jeg).
Min udbyder er Enavn.dk, hvis nogle har erfaring med den obskure tanke at
connecte til enavns servere fra en alm. app.

/Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-12-02 21:18

Lars wrote in <3dfe3483$0$1738$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:
> Mjaahh, jeg bruger ikke noget java-webhotel, faktisk så skal jeg bare vide
> om det er muligt at connecte til en mysql database på et webhotel, hvis
> man kender ip'en.

Prøv gerne dk.edb.database når du har database-spørgsmål.

> Men der er nok ikke andet for at prøve mig frem, når jeg
> lige får fat i ip'en. Den kan jeg umiddelbart ikke lige få fat i (tror
> jeg).

Hvis betaler for database-adgang, så må du vel også have fået at vide
hvordan du kan komme i kontakt med den. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : BigFatLamer(DK)

Dato : 16-12-02 21:22

Lars wrote:

> [...]
> Min udbyder er Enavn.dk, hvis nogle har erfaring med den obskure tanke at
> connecte til enavns servere fra en alm. app.

Hvis du prøver hjemme/udefra kan du ikke, med mindre at dit webhotel
køre uden firewall eller du har en ssh forbindelse eller ligende.

Så du kan kun inden fra eller via en http-bridge som der lige er startet
en tråd om "Applet som frontend til en web-applikation".

--

Cheers, BigFatLamer(DK)

Fra : Allan E

Dato : 16-12-02 23:06

"Lars" <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk> wrote in message

> [...]
> Min udbyder er Enavn.dk, hvis nogle har erfaring med den obskure tanke at
> connecte til enavns servere fra en alm. app.

Umiddelbart skulle du godt kunne, men det afhænger også af hvordan dine
brugerrettigheder er sat op i mysql. (localhost) og resten af verden (%) har
separate rettigheder. Hvis du ikke kan når du prøver, kan du evt bede din
webhoteludbyder om at give dig rettigheder til det.

Mvh Allan E

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-12-02 12:52

"Lars" <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk> writes:

> om det er muligt at connecte til en mysql database på et webhotel, hvis man
> kender ip'en. Men der er nok ikke andet for at prøve mig frem, når jeg lige

Hvis deres MySQL er sat op til at lytte på nettet, og du kan få adgang
til den pågældend eport gennem deres firewall, så ja.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn