Tænding på Maxi
Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 16-12-02 18:05

Jeg kunne pludselig ikke få min maxi til at gniste så jeg pillede tænding af
og skilte den af i "atomer".
Platinen var gået så den skulle jeg have skiftet sammen med kondensatoren..
Men da jeg pillede spolen af Ankerpladen opdagede jeg at der var hul i
ledningen der går fra spole til lygte..
Kan det tænkes at det var derfor at den ikke vil tage høje omdr. lige meget
hvor meget jeg stillede på tændingen?
Altså når der kom for meget strøm igennem sprang der gnist fra + til stel og
derved kortsluttede tændingen ligesom man gør når man slukker motoren?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 16-12-02 20:06

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@Ga-Jol-foreverhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:atl17b$ko7$1@sunsite.dk...
> [...]
og
> derved kortsluttede tændingen ligesom man gør når man slukker motoren?

Nej! for det er jo kun strømmen til lygten der så vil være et problem med og
ikke ved strømmen ved tændingen! men hvad med stålespids? får den nok
benzin? er tændrøret ok? hvordan ser platinerne ud? muligheder er MANGE!

Mvh.

Nikolai R. jensen

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 16-12-02 22:00

> med og ikke ved strømmen ved tændingen! men hvad med stålespids? får
> den nok benzin? er tændrøret ok? hvordan ser platinerne ud?
> muligheder er MANGE!

Ja det ved jeg og det er derfor jeg er kommet frem til at det er platinen
det er galt med..
Da jeg så dens overflade kunne jeg også godt forstå det..
Jeg tror aldrig den er blevet skiftet.. Der er næsten en hulning ned i
kontakfladen..
Så jeg tager ned og køber en ny platin samt kondensator imorgen.. (Min
storebror sagde at de helst skulle skiftes på samme tid) Og så laver jeg nye
lodninger samt laver nyt ledningsnet i selve tændingen (har renoveret alt
det andet)

Mvh.
Hans-Jacob