Grafikkort med DVI udgang
Fra : Michael Bigom Herold

Dato : 16-12-02 14:57

Jeg står lige og skal finde på en julegave til mig selv.

Jeg har en 18" dell fladskærm og kunne godt tænke mig et grafikkort med DVI
udgang. Helst må der også gerne være TV-out på.

/Michael Herold

PS. jeg spiller ikke, så der behøver ikke være noget overdrevet 3D....

Fra : Torben

Dato : 16-12-02 15:04

"Michael Bigom Herold" <news1@remove@dloreh.dk> wrote in message
> Jeg har en 18" dell fladskærm og kunne godt tænke mig et grafikkort med
DVI udgang. Helst må der også gerne være TV-out på.
hejsa Michael
Hvis du ikke spiller eller bruger advancerede 3D programmer, så kan en
matrox G450 eller G550 være det oplagte, ellers kan nævnes ATI-kort, er dog
ikke lige inde i disse kort så jeg kan ikke anbefale et.....
Hvis du skal op i TI4XXX G-force kortene, så laver Triplex nogle Gode kort,
med kanongode Tv-out (bruger selv dette kort)..og har brugt Matrox... så
lidt efter hvad du bruger maskinen til......
Hilsen TR

Fra : Michael Bigom Herold

Dato : 16-12-02 15:23

Hej Torben.

Tak for det hurtige svar.

Jeg læste lige lidt på matrox G550, men opdagede at der stod noget med en
maksopløsning på 1280x1024 på DVI udgangen!!! Er det mon virkelig rigtigt,
eller har jeg bare forstået forkert. Min skærm kører normalt 1600x1200.

/Michael Herold

Fra : Torben

Dato : 16-12-02 15:29

> Hej Torben.
> Tak for det hurtige svar.

så lidt - sidder alligevel blot og keder mig med eksamenslæsning )

> [...]
> eller har jeg bare forstået forkert. Min skærm kører normalt 1600x1200.

har du mon læst følgende
a.. Crisp 2D image quality at resolutions up to 2048 x 1536 at the highest
color depths and
refresh rates (single display mode)
a.. Up to 1280 x 1024 @ 32 bpp on both displays with dual-DVI (dual-display
mode)
a.. Up to 1600 x 1200 @32 bpp on both displays with dual-RGB (dual-display
mode)
???
så kan du se at ved enkelt skærm er det 2048 x 1536 og ved dual 1280 x 1024
på begge skærme.... så mon ikke du er dækket ind ?

kilde : http://www.matrox.com/mga/products/g550_dualdvi/features.cfm

TR

Fra : Michael Bigom Herold

Dato : 16-12-02 17:01

Hej igen...

Så vidt jeg kan læse, så gælder den opløsning kun på analog skærm.

se http://www.matrox.com/mga/products/tech_info/g550_factsheet.cfm

DVI udgangen kan vist kun køre 1280x1024. desværre :(

Men hvis der er nogen som har prøvet kortet og ved at det kan køre med bedre
opløsning, så sig frem.....

Fra : Torben

Dato : 16-12-02 21:20

Hejsa Michael
Ja det ser ud til at du har ret, men er en opløsning på 1280x1024 ikke nok
på en 18`skærm ?
jeg kører selv med 1280x1024 på min 21`, jeg har lige for sjov været oppe på
1600x1200 - men ærligt kunne jeg ikke holde ud, så undre mig meget over den
høje opløsning du vil have.....har faktisk set et eller andet sted at man
anbefaler 1024x1024 til en 21´ ........ så kan ikke lige se hvorfor du vil
højere op ?
MVH TR

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-02 22:19

> [...]

> anbefaler 1024x1024 til en 21´ ........ så kan ikke lige se hvorfor du vil

Hehe, jeg kører da 1600*1200 på en 19", godtnok på en CRT skærm. Men jeg kan
da ikke holde ud af køre med lavere opløsninger end 1600*1200