vågnede op midt under en bronkoskopi under~
Fra : Lee

Dato : 16-12-02 13:57

Hej

Jeg fik for 2½ år siden stillet diagnosen Sarkoidose.

Men skulle inden da igennem en ubehagelig oplevelse på undersøgelsesbordet,
eller hvad man skal kalde den slags.

Jeg vågnede op midt under bronkoskopien, som er en undersøgelse hvor man er
i fuld narkose og få klippet prøver ud fra lungerne.
Jeg var vågen i få sekunder, hvor jeg febrilsk bevægede armen for at sige
det gør ondt og jeg er vågen. Lægen der var i færd med at klippe sagde han
var ligestraks færdig, og jeg fik så mere narkose og faldt i søvn igen.

Da jeg vågnede havde jeg frygtelig ondt i ryggen bag lungerne, men under
observationen var der intet unormalt at se. Og jeg fik efterfølgene at vide
at smerten i ryggen skyldtes min sygdom.
Det skulle så vise sig at de havde taget min bh af mens jeg lå som dødvægt i
narkose. Og nettop dette skulle spille en stor rolle da jeg efter 2½ år
stadig stadig har ondt i ryggen, og går til fysioterapeut da det viste sig
at de mens de tog min bh af, har vredet min ryg og der stadig i dag er to
fastlåste led i ryggen.

Nu er spørgsmålet så :

Kan det være rigtigt at jeg selv skal betale for at få ordnet min ryg ?
Og burde jeg ikke kunne få erstatning for den ubehagelige opvågning, under
bronkoskopien ?
Bør ens læge på sygehuset ikke tale med en om opvågningen, og ikke bare
ignorere det ?
og har man ikke ret til at få psykologhjælp efter den omgang ?

Mvh Lee

Fra : Peter G C

Dato : 16-12-02 14:15

"Lee" <lee@12mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nu er spørgsmålet så :
>
> Kan det være rigtigt at jeg selv skal betale for at få ordnet min ryg ?

Det er meget svært at sige ud fra de oplysninger, du giver her. Jeg vil
foreslå, at du tager et indledende møde med en advokat.

> Og burde jeg ikke kunne få erstatning for den ubehagelige opvågning, under
> bronkoskopien ?

Næppe.

> Bør ens læge på sygehuset ikke tale med en om opvågningen, og ikke bare
> ignorere det ?

Måske .... men det er næppe relevant i juridisk henseende....

> og har man ikke ret til at få psykologhjælp efter den omgang ?

Det kan jeg ikke svare på - men umiddelbart tvivler jeg.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-12-02 14:49

Lee wrote:

> [...]
> at de mens de tog min bh af, har vredet min ryg og der stadig i dag er to

Er du sikker på, at problemet med de fastlåste led ikke skyldes noget
andet end fjernelsen af bh'en?

Hvis du vil klage over undersøgelsen, skal du eller din advokat rette
henvendelse til Patientklagenævnet. Vær opmærksom på, at der er en
tidsfrist på to år, fra da du første gang fik mistankte til, at du var
fejlbehandlet.

Læs eventuelt mere på http://www.pkn.dk

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lone Christensen

Dato : 17-12-02 07:12

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> Hvis du vil klage over undersøgelsen, skal du eller din advokat rette
> henvendelse til Patientklagenævnet.

Ingen bliver andet end opslidt når de klager dertil. Det er et stort
blufnummer ligesom så mange andre offentligt styrede klageinstanser. Deres
egentlige opgave er at beskiftige sig selv, for i praksis dømmes ingen
læger for lægesjusk eller mishandling.

Lone