knækket bolt på fz-50 cylinder...
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 16-12-02 12:56

Jeg fik den rare opgave at jeg skulle hive hjulæet af en fz-50 for... så man
skulle først have udstødningen af... pling så røg den ene bolt der holder
det fast på cylinderet.... er den svært at skifte den bolt? altså hvordan
sidder den fast på cylinderet? er det en bolt eller kan man ikke skifte den
men skal ud og have fat i et andet cylinder?

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : PHK

Dato : 16-12-02 16:29

"Nikolai R. Jensen" <nikolai@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> men skal ud og have fat i et andet cylinder?

Det er en støttebolt? Rørtang eller lignende på og en anden støttebolt på.
Lad være med at bruge en almindelig bolt, det slider på gevindet og
pludselig er der ingen gevind.

--
_
|_|

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-12-02 19:53

> [...]
den
> men skal ud og have fat i et andet cylinder?

Find en der har en svjeser, evt. en lokal mekaniker. Tag en møtrik med som
kan gå uden på gevindet, altså en møtrik der er lidt for stor. Få ham til at
svejse den fast til bolt'en, han ved sikkert nok at der skal skrues godt op
for skidtet :)
Når det er kølet af , tjae... 30sek så smider du en passende
skraldenøgle/fastnøgle eller lign. på og tar ved. Den større møtrik gør at
bolten er nemmere at skrue ud. En ny skulle ikke være svær at skaffe, men
vær opmærksom på Thansen's haltende kvalitet...

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 16-12-02 20:00

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når det er kølet af , tjae... 30sek så smider du en passende
> skraldenøgle/fastnøgle eller lign. på og tar ved. Den større møtrik gør at

det er ikke fordi den er svær at skrue ud... men den knækkede lige så snart
jeg prøvede på det! der sidder jo en lille rest tilbage i cylinderet... er
det den du mener jeg kan gøre sådan ved?

En ny skulle ikke være svær at skaffe, men
> vær opmærksom på Thansen's haltende kvalitet...

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med haltende kvalitet ved t-hansen---
har de da noget der bare er i nærheden af kvalitet???? :)

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-12-02 18:40

> [...]
> jeg prøvede på det! der sidder jo en lille rest tilbage i cylinderet... er
> det den du mener jeg kan gøre sådan ved?

Ja... den lille stump.

> En ny skulle ikke være svær at skaffe, men
>
> Jeg forstår ikke helt hvad du mener med haltende kvalitet ved t-hansen---
> har de da noget der bare er i nærheden af kvalitet???? :)

Nu du sir det... næh :) Jeg har bare "fået" på munden herinde for at sige
det.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 17-12-02 20:52

> [...]
den
> men skal ud og have fat i et andet cylinder?

Er den knækket ned ei gevindet??

--
Michael Frederiksen

"640K ought to be enough for anybody."