Anoncehajer - Keyworld ? Qname
Fra : Carsten Holck

Dato : 16-12-02 12:42

Så sker det tilsyneladende igen

Vi har lige modtaget en faktura på Qname - på en Qname registrering vi
aldrig har bestilt, I det medfølgende anonceside skrives det ganske vist med
småt at hvis man ikke ønsker et Qname kan man bare smide fakturaen ud så vil
de kreditere når deres "kampagne" er ovre. Det minder mig i uhyggelig grad
om Fupfakturaer for indrykning af telefonregister anoncer.

Er der andre der har set dem eller kender noget til Qname -

ps. vi har absolut ikke i sinde at betale...

--
Med Venlig hilsen
Carsten Holck

--
Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : TI

Dato : 16-12-02 13:40

Jo, jeg har modtaget selvsamme faktura og agter bestemt ikke at betale den.
Det er en markedsføringmetode som absolut ikke styrker firmaet omdømme. Det
ligner noget vi har set før og må sammenlignes med at tisse i bukserne.
Er det virksomhedens sidste krampetrækninger - at fakturere et stort antal
kunder i årets sidste måned og først kreditere når kampagnen er slut( evt. i
det nye år?) Herved kan virksomheden få en omsætning i dette år som vil
pynte i regnskabet og "regulere" til næste år - hvor virksomheden måske
lukker.

Jeg er glad for, at jeg ikke er investor i denne virksomhed.

Fra : Carsten Holck

Dato : 16-12-02 13:47

TI wrote:
> [...]
> virksomheden få en omsætning i dette år som vil pynte i regnskabet
> og "regulere" til næste år - hvor virksomheden måske lukker.

Smart, det havde jeg ikke lige tænkt over, men det er da en interessant
konsekvens af deres metode.

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 16-12-02 14:07

> Er det virksomhedens sidste krampetrækninger - at fakturere et stort antal
> kunder i årets sidste måned og først kreditere når kampagnen er slut( evt. i

Det gælder selvfølgelig kun hvis regnskabsåret følger kalenderåret. Jeg
fik for øvrigt en af den slafs uforskammede reklamer i sommers, så jeg
ved ikke om analysen helt holdre vand.

Jeg ser der nærmere som en afart af de berømte reklamer for
telefaxtelefonbøger, som sendes ud i sommerferien i håbet om at de
bliver betalt, fordi folk tror at en eller anden har bestilt den ydelse.

Havde det været til private, ville det være noget for
forbrugerinstanserne, men forretninger og virksomheder er vist ikke så
godt beskyttet (?)
--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501

Fra : Karsten Nygaard

Dato : 16-12-02 17:47

Det er ikke første gang de prøver det nummer - de har mildest talt et
blakket ry.

Man kan læse mere om keywordfirmaet hos computerworld.dk
http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=17383

mvh

Karsten