/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Andesteg - hvordan for man fat i skyen/væs~
Fra : Michael Lynge


Dato : 16-12-02 11:34

Hej NG

Jo, jeg har prøvet at stege en and samt lavet god sovs, men ikke på mormors
maner eller som man eller har hørt hvordan det blev gjort i "gam´le daw´e"
*s*

Jeg har en varmluftsovn - deri har vi en ca. 1½ cm dyb bradepande (kalder
man den det?) og så skal jeg sætte risten på så den ligge lige over - er det
korrekt opfattet?

Nu skal jeg så hælde noget vand i bradepanden - hvormeget? Ca. 1-1½ liter?

Ovnen sættes til ca. 160/170 grader og anden steges på maven i ca. 1 time
før den vendes og for endnu 1-1½ time på ryggen - er det korrekt opfattet?

Nu kommer det så .....*GG*

Jeg hører/læser om sky/fedt mm. der skal skrabes af osv.

Sådan som jeg kan forstå det, skal jeg - med en ske - skrabe fedtet af
vandet som ligger i bradepanden.
Når dette er gjort - og anden steg færdig - er det så skyen som er tilbage i
bradepanden?

Skyen er jo så den væske som bliver brugt til sovsen.

Har jeg opfattet det korrekt eller har i andre gode råd til hvordan jeres
mormor lavede en god juleand?

>>>>>>>>>>>>>>>>

Og nu hvor vi er i julemaden - flæskestegen - hvordan får man en sprød og
knasende svær?

Jeg har hørt at den skulle vende nedad i de første 30 min. for at sværen
deler sig - men hidtil har det ikke lykkes mig at får en sprød overflade -
eller skal den bare have 10 min. med grillen?

Håber NG kan svare på mine spm. *s*

Mvh og god jul til alle.
Michael



 
 
vagn torup & rikke b~ (16-12-2002)
Kommentar
Fra : vagn torup & rikke b~


Dato : 16-12-02 11:52


"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
news:U_hL9.1568$Hl6.121855@news010.worldonline.dk...
> Hej NG
>
> Jo, jeg har prøvet at stege en and samt lavet god sovs,
men ikke på mormors
> maner eller som man eller har hørt hvordan det blev gjort
i "gam´le daw´e"
> *s*
>
> Jeg har en varmluftsovn - deri har vi en ca. 1½ cm dyb
bradepande (kalder
> man den det?) og så skal jeg sætte risten på så den ligge
lige over - er det
> korrekt opfattet?

Ja, du skal lægge anden på risten. HUSK at temperaturen skal
være 20 grader lavere, da det er en varmluftovn
>
> Nu skal jeg så hælde noget vand i bradepanden - hvormeget?
Ca. 1-1½ liter?

Start med 1 liter. Det plejer jeg i hvert fald og så hold
øje med at den ikke koger tør. Hvis den gør, så hælder du
bare mere vand på.
>
> Ovnen sættes til ca. 160/170 grader og anden steges på
maven i ca. 1 time
> før den vendes og for endnu 1-1½ time på ryggen - er det
korrekt opfattet?

Ja, det afhænger selvfølgelig af andens størrelse.
>
> Nu kommer det så .....*GG*
>
> Jeg hører/læser om sky/fedt mm. der skal skrabes af osv.
>
> Sådan som jeg kan forstå det, skal jeg - med en ske -
skrabe fedtet af
> vandet som ligger i bradepanden.
> Når dette er gjort - og anden steg færdig - er det så
skyen som er tilbage i
> bradepanden?
>
Jeg plejer at tage bradepanden ud og hælder så vædsken op i
en gryde. Skyen skummes for fedt. Det er nemt, for fedtet
ligger øverst og er næsten gennemsigtigt.
Jeg koger herefter skyen op, tilsætter mælk (ellers bliver
der ikke sauce nok i vores familie) smager til med andefond
fra Touch of Taste og peber. Jævnes med kartoffelmel rørt ud
i vand.
Sidst men ikke mindst røres (hos os) en klat ribsgele i.
Saucen må ikke koge efter geleen er kommet i for så skiller
saucen.

> Skyen er jo så den væske som bliver brugt til sovsen.
>
> Har jeg opfattet det korrekt eller har i andre gode råd
til hvordan jeres
> mormor lavede en god juleand?
>
> >>>>>>>>>>>>>>>>
>
> Og nu hvor vi er i julemaden - flæskestegen - hvordan får
man en sprød og
> knasende svær?
>
> Jeg har hørt at den skulle vende nedad i de første 30 min.
for at sværen
> deler sig - men hidtil har det ikke lykkes mig at får en
sprød overflade -
> eller skal den bare have 10 min. med grillen?

Flæskesteg er ikke min stærke side, men jeg ved da, at
sværen skal gnides grundigt med groft salt for at få den
sprød. Saltet trækker nemlig vædsken ud af sværen.

>
> Håber NG kan svare på mine spm. *s*

Har da forsøgt
>
> Mvh og god jul til alle.
> Michael
>
I lige måde!!!

MVH Rikke

--
www.rikkebachmann.webbyen.dk
Her finder du billige, nemme og hurtige madopskrifter
til travle børnefamilier, gode spareråd, ferietips, gode
ideer til børnefødselsdagen og meget, meget mere.

>



Michael Lynge (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lynge


Dato : 16-12-02 12:04

Hej Rikke

> Ja, du skal lægge anden på risten. HUSK at temperaturen skal
> være 20 grader lavere, da det er en varmluftovn

Yepper - den er jeg klar over *s*

> Jeg plejer at tage bradepanden ud og hælder så vædsken op i
> en gryde. Skyen skummes for fedt. Det er nemt, for fedtet
> ligger øverst og er næsten gennemsigtigt.
> Jeg koger herefter skyen op, tilsætter mælk (ellers bliver
> der ikke sauce nok i vores familie) smager til med andefond
> fra Touch of Taste og peber. Jævnes med kartoffelmel rørt ud
> i vand.

Oki - takker - har også hørt at hals/vinger mm kan koges sammen med et løb
og en ½ porre som så blandes med skyen fra anden og så tilsættes der lidt
fløde og soves koges op med sovsejævner og så lidt kulør i *s*

> Sidst men ikke mindst røres (hos os) en klat ribsgele i.
> Saucen må ikke koge efter geleen er kommet i for så skiller
> saucen.

Det vil jeg evt. prøve *s*


> Flæskesteg er ikke min stærke side, men jeg ved da, at
> sværen skal gnides grundigt med groft salt for at få den
> sprød. Saltet trækker nemlig vædsken ud af sværen.

Ja, saltet var jeg klar over - havde bare glem at skrive det *s*
Mvh\Michael



H3nrik V! [2670] (16-12-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V! [2670]


Dato : 16-12-02 12:57

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> wrote in message
news:briL9.1586$Hl6.123816@news010.worldonline.dk

>> Flæskesteg er ikke min stærke side, men jeg ved da, at
>> sværen skal gnides grundigt med groft salt for at få den
>> sprød. Saltet trækker nemlig vædsken ud af sværen.
>
> Ja, saltet var jeg klar over - havde bare glem at skrive det *s*

Og du skal ridse relativt dybt ned i sværen, men for Gud i Himlens skyld
ikke ned i kødet, så bliver den først for alvor blød...!


--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6



vagn torup & rikke b~ (16-12-2002)
Kommentar
Fra : vagn torup & rikke b~


Dato : 16-12-02 15:46


"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
news:briL9.1586$Hl6.123816@news010.worldonline.dk...
>
> Oki - takker - har også hørt at hals/vinger mm kan koges
sammen med et løb
> og en ½ porre som så blandes med skyen fra anden og så
tilsættes der lidt
> fløde og soves koges op med sovsejævner og så lidt kulør i
*s*
>
Som du kan se af de mange indlæg er der mange måder at gøre
det på og jeg skal ikke gøre mig klog på hvilken der er den
bedste. Jeg kan kun konstatere at såvel gæster, familie og
mig selv er særdeles tilfredse med vores variant og det er
jo det, det handler om og ikke så meget om, hvad der dybest
set er korrekt eller ej.
Jeg er en stor tilhænger af nemme retter, da jeg har 4 små
børn (2-6 år) og jeg orker ikke være sur og stresset -
heller ikke juleaften, derfor er min variant rimelig
idiotsikker. Den skal kunne holde til et bleskift undervejs
og den slags.

> > Sidst men ikke mindst røres (hos os) en klat ribsgele i.
> > Saucen må ikke koge efter geleen er kommet i for så
skiller
> > saucen.
>
> Det vil jeg evt. prøve *s*

Gelen gør at saucen virker lidt som vildtsauce og det er jeg
helt vild med, men det er jo en smagssag.
>
>MVH Rikke

--
www.rikkebachmann.webbyen.dk
Her finder du billige, nemme og hurtige madopskrifter
til travle børnefamilier, gode spareråd, ferietips, gode
ideer til børnefødselsdagen og meget, meget mere.




Trine Kornum Christi~ (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 16-12-02 13:11

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> writes:

> Jo, jeg har prøvet at stege en and samt lavet god sovs, men ikke på
> mormors maner eller som man eller har hørt hvordan det blev gjort i
> "gam´le daw´e" *s*
>
> Jeg har en varmluftsovn - deri har vi en ca. 1½ cm dyb bradepande
> (kalder man den det?) og så skal jeg sætte risten på så den ligge
> lige over - er det korrekt opfattet?

Det er også sådan jeg selv, min mor og min mormor gør det. Lige
bortset fra at vi plejer at bruge en dybere bradepande.

> Nu skal jeg så hælde noget vand i bradepanden - hvormeget? Ca. 1-1½
> liter?

Tja, godt spørgsmål. Så det står nogle cm op i bradepanden.

> Ovnen sættes til ca. 160/170 grader og anden steges på maven i ca. 1
> time før den vendes og for endnu 1-1½ time på ryggen - er det
> korrekt opfattet?

Vores får meget længere tid. Den sættes i ovnen ved 100-120 grader.
Først liggende på ryggen, og efter ca. 5 timer vendes den om og får en
time på brystet. Så er den dejlig mør, og det er særdeles praktisk
f.eks. Mortensaften, så sætter man anden over inden man tager på
arbejde, og så er den klar når man kommer hjem. Gælder naturligvis
kun hvis man er på deltid.

> Nu kommer det så .....*GG*
>
> Jeg hører/læser om sky/fedt mm. der skal skrabes af osv.
>
> Sådan som jeg kan forstå det, skal jeg - med en ske - skrabe fedtet
> af vandet som ligger i bradepanden. Når dette er gjort - og anden
> steg færdig - er det så skyen som er tilbage i bradepanden?

Vi plejer at hælde alt væsken af bradepanden og fjerne det værste fedt
når det har stået lidt. Så drysses ganske almindelig hvedemel over med
en si. Når fedtet har absorberet melet piskes sovsen og koger op, til
den har en passende, ret tyk, konsistens. Sovsen spædes op med det
vand indmaden og halsen er kogt i. Hvis der stadig ikke er nok
tilsættes kartoffelvand.

Jeg håber I får en god juleaften med en lækker andesteg.

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Michael Lynge (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lynge


Dato : 16-12-02 14:37

> Det er også sådan jeg selv, min mor og min mormor gør det. Lige
> bortset fra at vi plejer at bruge en dybere bradepande.

Hej Trine
Tror også den er lidt dybere *s*

>
> > Nu skal jeg så hælde noget vand i bradepanden - hvormeget? Ca. 1-1½
> > liter?
>
> Tja, godt spørgsmål. Så det står nogle cm op i bradepanden.
>
> > Ovnen sættes til ca. 160/170 grader og anden steges på maven i ca. 1
> > time før den vendes og for endnu 1-1½ time på ryggen - er det
> > korrekt opfattet?
>
> Vores får meget længere tid. Den sættes i ovnen ved 100-120 grader.
> Først liggende på ryggen, og efter ca. 5 timer vendes den om og får en
> time på brystet. Så er den dejlig mør, og det er særdeles praktisk
> f.eks. Mortensaften, så sætter man anden over inden man tager på
> arbejde, og så er den klar når man kommer hjem. Gælder naturligvis
> kun hvis man er på deltid.
>

Ja, det kunne være man skulle prøve at stge den over 4-5 timer ved en
svagere varme.
Mvh\Michael



Nette (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 16-12-02 13:40


"Michael Lynge" wrote in message news:U_hL9.1568
> Har jeg opfattet det korrekt eller har i andre gode råd til hvordan jeres
> mormor lavede en god juleand?

Ja, det vil jeg mene, bortset fra at din bradepande er noget lav i det??
Du skal hælde vand i den sådan der er ca. en centimeter op til kanten.
Tørrer det ud, hælder du bare nyt vand i senere. Fråse, hals osv. skal
steges med ved siden af dyret i ovnen.
Når stegen, dette gælder både kalkun, gås, and og flæskesteg, mangler 5
minutter tages den ud, skyen hældes fra bradepanden og stegen sættes igen på
bradepanden og i ovnen og gives et par minutter på grill for at få den
rigtig sprød.
Sovsen laves opbagt. Dvs. at stegemargarine smeltes, mel tilsættes og
svitses lidt imens der piskes grundigt. Kartoffelvandet tilsættes, først ½
liter, hvorefter det skal koge op. Dernæst ½ liter mere plus lidt af
stegeskyen, som så også koges op, før der tilsættes mere. Sådan skal du
forsætte indtil der er den mængde sovs, som du ønsker. Denne smages nu til
med salt og tilsættes kulør. Skal det være ekstra godt, kan der tilsættes
lidt piskefløde.
Sådan lavede min mor verdens bedste sovs, og jeg forsøger hvert år at gøre
det samme....

Nette



Michael Lynge (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lynge


Dato : 16-12-02 14:37

Tak for tippet Nette *s*


"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3dfdc980$0$2580$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Michael Lynge" wrote in message news:U_hL9.1568
> > Har jeg opfattet det korrekt eller har i andre gode råd til hvordan
jeres
> > mormor lavede en god juleand?
>
> Ja, det vil jeg mene, bortset fra at din bradepande er noget lav i det??
> Du skal hælde vand i den sådan der er ca. en centimeter op til kanten.
> Tørrer det ud, hælder du bare nyt vand i senere. Fråse, hals osv. skal
> steges med ved siden af dyret i ovnen.
> Når stegen, dette gælder både kalkun, gås, and og flæskesteg, mangler 5
> minutter tages den ud, skyen hældes fra bradepanden og stegen sættes igen

> bradepanden og i ovnen og gives et par minutter på grill for at få den
> rigtig sprød.
> Sovsen laves opbagt. Dvs. at stegemargarine smeltes, mel tilsættes og
> svitses lidt imens der piskes grundigt. Kartoffelvandet tilsættes, først ½
> liter, hvorefter det skal koge op. Dernæst ½ liter mere plus lidt af
> stegeskyen, som så også koges op, før der tilsættes mere. Sådan skal du
> forsætte indtil der er den mængde sovs, som du ønsker. Denne smages nu til
> med salt og tilsættes kulør. Skal det være ekstra godt, kan der tilsættes
> lidt piskefløde.
> Sådan lavede min mor verdens bedste sovs, og jeg forsøger hvert år at gøre
> det samme....
>
> Nette
>
>



Sabina Hertzum (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 16-12-02 15:46

Nette wrote:
> Sovsen laves opbagt. Dvs. at stegemargarine smeltes, mel tilsættes og
> svitses lidt imens der piskes grundigt. Kartoffelvandet tilsættes,
> først ½ liter, hvorefter det skal koge op. Dernæst ½ liter mere plus
> lidt af stegeskyen, som så også koges op, før der tilsættes mere.
> Sådan skal du forsætte indtil der er den mængde sovs, som du ønsker.
> Denne smages nu til med salt og tilsættes kulør. Skal det være ekstra
> godt, kan der tilsættes lidt piskefløde.
> Sådan lavede min mor verdens bedste sovs, og jeg forsøger hvert år at
> gøre det samme....

lige et lille fif :)
solbærmarmelade eller ribsgele i sovsen mens man smager til... det giver
lige prikken over i'et ;)
og personligt starter jeg med stegeskyen og fortsætter med kartoffelvandet
:D
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.



Nette (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 16-12-02 18:16


"Sabina Hertzum" wrote in message
news:0GlL9.1699$Hl6.141704@news010.worldonline.dk...
> lige et lille fif :)
> solbærmarmelade eller ribsgele i sovsen mens man smager til... det giver
> lige prikken over i'et ;)
> og personligt starter jeg med stegeskyen og fortsætter med kartoffelvandet
> :D

Hej Sabina.

Ja, jeg har også tidligere brugt gele til sovsen, men tro mig, min mor kan
lave den uden og få den til at smage som en herregård....Fatter ikke,
hvordan hun gør, men jeg forsøger ihærdigt. Vi kan stå med hver vores gryde,
tilsætte nøjagtigt det samme på samme tid, men de bliver aldrig ens....selv
kokkene i vores familie beder min mor om at gå i køkkenet hos dem, når de
holder jul for os....."Og vi skal have godt med kartofler, for moster kommer
jo og laver sovs"...

(Jeg plejer også at bruge stegeskyen først, hvis den er mager, men hvis den
er for fed, kommer der let til at ligge fest"klatter" foroven i sovsen, og
det synes jeg er ulækkert, så for en sikkerhedsskyld sagde jeg det
andet...)

Nette




Sabina Hertzum (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 16-12-02 18:51

Nette wrote:
> Hej Sabina.
>
> Ja, jeg har også tidligere brugt gele til sovsen, men tro mig, min
> mor kan lave den uden og få den til at smage som en
> herregård....Fatter ikke, hvordan hun gør, men jeg forsøger ihærdigt.
> Vi kan stå med hver vores gryde, tilsætte nøjagtigt det samme på
> samme tid, men de bliver aldrig ens....selv kokkene i vores familie
> beder min mor om at gå i køkkenet hos dem, når de holder jul for
> os....."Og vi skal have godt med kartofler, for moster kommer jo og
> laver sovs"...

jeg kender det godt*G* min mor er også den bedste til at lave sovs *G* men
jeg er dog efterhånden ved at være ret habil... et år som hjemmegående hvor
det eneste man har at gå op i er mad, gør sku meget ved det ;)

jeg har faktisk fundet ud af at måden man pisker på også kan have en del at
sige*G* og hvor længe og hvor hurtigt på de forskellige stadier i saucen*G*
hvis jeg kan få konsistensen helt rigtig, så følger smagen somregel med*G*
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.



sune vuorela (16-12-2002)
Kommentar
Fra : sune vuorela


Dato : 16-12-02 14:29

On Mon, 16 Dec 2002 11:34:06 +0100, "Michael Lynge"
<christiansbro@hotmail.com> wrote:


>Og nu hvor vi er i julemaden - flæskestegen - hvordan får man en sprød og
>knasende svær?
>
>Jeg har hørt at den skulle vende nedad i de første 30 min. for at sværen
>deler sig - men hidtil har det ikke lykkes mig at får en sprød overflade -
>eller skal den bare have 10 min. med grillen?

Jeg lavede flæskesteg til en julefrokost i lørdags... Jeg bagte også
rugbrød til julefrokosten samtidig med - så det hele foregik med
varmluft. Stegen fik vist sådan cirka 3 timer ved ca 170 grader
varmluft...
Det var masser af salt i sværen og godt med nelliker proppet ned i den
og så bare ind i ovnen i en bradepande.


Rugbrødene blev gode
Sværen blev dejlig knasende sprød
Stegen var et helvede at skære ud... Den vra så mør og lækker at den
faldt fra hinanden under udskæringen.
Men hold da k*ft hvor samgte det godt!

--
Sune

PREBEN JENSEN (16-12-2002)
Kommentar
Fra : PREBEN JENSEN


Dato : 16-12-02 15:49

Her hos os bruger vi opbagt sovs. Men vi bruger altså fedtet fra anden til
at lave opbagningen på og lidt af skyen. Ellers fremgangsmåde som ellers´,
og med ribsgele i tilsidst.
Endvidere bruger jeg lidt af fedtet fra anden til rødkålen, det smager
himmelsk, også koldt da det får lidt smag af and. God til den lune postej 1
juledag.
Hilsen
Gitte
P.S. God jul og godt nytår.




"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:U_hL9.1568$Hl6.121855@news010.worldonline.dk...
> Hej NG
>
> Jo, jeg har prøvet at stege en and samt lavet god sovs, men ikke på
mormors
> maner eller som man eller har hørt hvordan det blev gjort i "gam´le daw´e"
> *s*
>
> Jeg har en varmluftsovn - deri har vi en ca. 1½ cm dyb bradepande (kalder
> man den det?) og så skal jeg sætte risten på så den ligge lige over - er
det
> korrekt opfattet?
>
> Nu skal jeg så hælde noget vand i bradepanden - hvormeget? Ca. 1-1½ liter?
>
> Ovnen sættes til ca. 160/170 grader og anden steges på maven i ca. 1 time
> før den vendes og for endnu 1-1½ time på ryggen - er det korrekt opfattet?
>
> Nu kommer det så .....*GG*
>
> Jeg hører/læser om sky/fedt mm. der skal skrabes af osv.
>
> Sådan som jeg kan forstå det, skal jeg - med en ske - skrabe fedtet af
> vandet som ligger i bradepanden.
> Når dette er gjort - og anden steg færdig - er det så skyen som er tilbage
i
> bradepanden?
>
> Skyen er jo så den væske som bliver brugt til sovsen.
>
> Har jeg opfattet det korrekt eller har i andre gode råd til hvordan jeres
> mormor lavede en god juleand?
>
> >>>>>>>>>>>>>>>>
>
> Og nu hvor vi er i julemaden - flæskestegen - hvordan får man en sprød og
> knasende svær?
>
> Jeg har hørt at den skulle vende nedad i de første 30 min. for at sværen
> deler sig - men hidtil har det ikke lykkes mig at får en sprød overflade -
> eller skal den bare have 10 min. med grillen?
>
> Håber NG kan svare på mine spm. *s*
>
> Mvh og god jul til alle.
> Michael
>
>



Jørgen Hess (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Hess


Dato : 16-12-02 22:56


"PREBEN JENSEN" <mix-matik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:GJlL9.6570$CY4.1489@news.get2net.dk...
> Her hos os bruger vi opbagt sovs. Men vi bruger altså
fedtet fra anden til
> at lave opbagningen på og lidt af skyen. Ellers
fremgangsmåde som ellers´,
> og med ribsgele i tilsidst.
> Endvidere bruger jeg lidt af fedtet fra anden til
rødkålen, det smager
> himmelsk, også koldt da det får lidt smag af and. God til
den lune postej 1
> juledag.
> Hilsen
> Gitte
> P.S. God jul og godt nytår.
>
>
Ja, andefedt er godt at bage sovsen op med, og så lidt
kartoffelvand som muligt, helst al stegeskyen (skummet for
fedt naturligvis). Kartoffelvand bruges alene til at suplere
med for at få sovs nok. Det er sikkert forskelligt, hvor
hårdt stegeskyen er kogt ind i de forskellige hjem. Og så
skal der IKKE bruges godt med piskefløde, kun så meget at
det runder smagen af. Ingen margarine/smør, kun lidt fløde,
så kan man bruge så meget mere andefedt. Hvis anden har
været fyldt med svesker og æbler burde det ikke være
nødvendigt at tilsætte gelé. I øvrigt skal man være
forsigtig med peber, det kan ødelægge andesmagen.

mvh
Jørgen



Michael Lynge (16-12-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lynge


Dato : 16-12-02 16:18

Hej NG

Jo, jeg takker for alle de gode indslag. Og jeg har da fået svar på mine spm
og ønsker alle en glædelig jul *s*

Mvh
Michael



June Last (16-12-2002)
Kommentar
Fra : June Last


Dato : 16-12-02 23:25

Da sovsen åbenbart er noget "vi alle" bruger energi på, må lige putte
denne "metode" ind ..Gør dette før juleaften _ Køb 300 gr
andelår(lige nu til 17 kr i Netto) - brun - i en gryde -salt og lidt
peber - vand ved - kog .. kog .. kog - lav sovs af dette - rigelig
tyk - gem til juleaften - tilsæt stegeskyen til "færdigsovsen" - en
yderst nem og ikke stressende metode, der sikre den perfekte sovs til
anden ! ( og at der er nok af den ) God Jul.
--
Kærligst June

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste