start på J2ME
Fra : Jonas Levring

Dato : 16-12-02 10:25

hejsa

Jeg sad og kiggede lidt rundt om på nettet på diverse applikationer der er
skrevet til mobiltelefoner, og jeg ville gerne i gang med at skrive lidt til
min egen..

Jeg kan se at der er flere der benytter Forte ?! hvor kan det downloades, og
hvad koster det evt ?

Er der ellers nogle godt guides rundt om på nettet, samt ligeledes hvordan
man får uploadet det man har lavet til mobil-telefonen !?

håber i kan komme med nogle gode forslag, så jeg kan komme i gang :)

Jeg har erfaring med alm. java

/Jonas Levring

Fra : Michael Banzon

Dato : 16-12-02 10:36

"Jonas Levring" <jonas@dette_skal_fjernes_levring.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se at der er flere der benytter Forte ?! hvor kan det downloades,
og
> hvad koster det evt ?

Det er gratis, og du kan hente det fra Sun's hjemmeside... Det har vidst
skiftet navn
til Sun One... men det er det samme... (??)

> Er der ellers nogle godt guides rundt om på nettet, samt ligeledes hvordan
> man får uploadet det man har lavet til mobil-telefonen !?

Det afhænger vel af telefonen... På min kan man enten hente det via en OAT-
server, eller overføre det med det medfølgende program+kabel...

/ Michael

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 16-12-02 17:01

"Jonas Levring" <jonas@dette_skal_fjernes_levring.dk> wrote in message
> [...]
> min egen..
>
> Jeg kan se at der er flere der benytter Forte ?! hvor kan det downloades,

Det hedder idag SunONE og kan hentes fra Sun's hjemmeside.
Når du har installeret den spørger den om den skal checke for updates sig ja
til det, for en af disse updates er J2MEwtk pakken som du skal bruge til at
lave J2ME ting med.

> Er der ellers nogle godt guides rundt om på nettet, samt ligeledes hvordan
> man får uploadet det man har lavet til mobil-telefonen !?

Den er straks værre, enhver webserver der er på internettet kan bruges til
dette, men det kræver den er sat op med de korrekte mime-types, hvilket tæt
på næsten ingen er.
I de fleste J2ME telefoner henter man midlet's via WAP, ligesom hvis det var
andre wap ting.

> håber i kan komme med nogle gode forslag, så jeg kan komme i gang :)
>
> Jeg har erfaring med alm. java

Bare spørg hvis det driller, jeg har rodet en del med J2ME

Søren Reinke
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks eneste Dive Resort

Fra : Jonas Levring

Dato : 16-12-02 17:18

> Bare spørg hvis det driller, jeg har rodet en del med J2ME

Tak.. det benytter jeg mig lige af :)

Jeg fandt på et tidspunkt et billede af en mobiltlf hvor der i displayet
stod det du havde fået compilet ?! hvordan det ?

Skal man selv starte en ser for det eller hvordan fungerer det ?

p.s. har fået installeret og opdateret nu :)

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 16-12-02 17:16

> Tak.. det benytter jeg mig lige af :)
>
> Jeg fandt på et tidspunkt et billede af en mobiltlf hvor der i displayet
> stod det du havde fået compilet ?! hvordan det ?

Den forstår jeg ikke lige helt, jeg compiler normalt på min computer, og så
udfører jeg mine midlets på min 3410'er

> Skal man selv starte en ser for det eller hvordan fungerer det ?

Man starter programmet på mobilen.

> p.s. har fået installeret og opdateret nu :)

Så er der lys forude :)

Fra : Jonas Levring

Dato : 16-12-02 18:52

> Den forstår jeg ikke lige helt, jeg compiler normalt på min computer, og

> udfører jeg mine midlets på min 3410'er

jeg tænkte på en form for emulator.. da jeg ikke har noget kabel til min
6310i, så er det lidt besværligt at hente ned via inet bare for at teste
:) - jeg har dog fundet 6310i SDK fra nokia forum´.. det er så også
installeret.. dog kan jeg ikke få den ind i SUN One.. :(

Har du forresten mulighed for at maile et par simple eksempler der virker
til mig ?

/Jonas Levring

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 18-12-02 19:36

> [...]
> installeret.. dog kan jeg ikke få den ind i SUN One.. :(
>
> Har du forresten mulighed for at maile et par simple eksempler der virker

Jeg ved ikke om der findes en 6310 emulator, men det gør der rimeligt
sikkert, de har lavet til 7650 og 3410 så til din må der også finde en.

Men da 6310i er compliant med MIDP specifikationen, kan enhver emulator der
følger standarden bruges.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying