HJÆLP! - HP 870cxi + OS 9.2.2
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-02 03:26

Hej

Jeg har fået et underligt problem.... Jeg har en HP 870cxi printer, der
gerne skulle fungere sammen med en G3/233DT med OS 9.2.2.

De nyeste drivere til OS 9+ er hentet fra HP og installeret, printeren
genkendes af 'Vælger' og 'HP Printer Utility 4.3', men såsnart jeg
vælger enten den alm. driver - 'HP DeskJet 800' - eller AppleTalk
driveren 'HP Deskjet 800 (AT)', - forsvinder mulighederne for at
udskrive i _samtlige_ programmer.

Testside kan dog udskrives via 'HP Printer Utility 4.3', og direkte fra
printerens testknap - men så er alt også sagt...

Vælger jeg så min egen printer - Lawerwriter 300, fungerer alt
upåklageligt.

Løsning???????? - Hele sættet - printer + G3/233DT + andet udstyr er
solgt og skulle gerne afleveres snarest...

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Holm

Dato : 16-12-02 11:11

> [...]
>
> Løsning???????? - Hele sættet - printer + G3/233DT + andet udstyr er
> solgt og skulle gerne afleveres snarest...

Jeg mener at huske, at havde hjulpet en med noget tilsvarende hvor
testsiden kunne skrives osv...tror det var samme printer.. anyway:
I vælger slå baggrundsprintning fra (elller "til" alt efter hvad den
er på
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-12-02 16:33

Hej Michael

Er også prøvet... - intet resultat. - Jeg har også prøvet at smide alt HP
ud, geninstallere nyeste version og ikke bare kørt en update oveni den gamle
driversoftware. - no luck!

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 16-12-02 16:47

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
>
> Løsning???????? - Hele sættet - printer + G3/233DT + andet udstyr er
> solgt og skulle gerne afleveres snarest...

Hej Erik.

Prøv at skifte den aktiveport i appeltalk -> arkiver -> skift så tilbage
-> arkiver igen, det har løst problemet for mig tidligere dog under OS 8,6

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-02 05:05

Hej Henrik

- Er afprøvet nu... - Hellr intet resultat. Skrivestyring/HP Printmonitor
vinduet kommer stadig ikke frem. - Der udskrives stadig ikke....

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-02 19:41

> Jeg har fået et underligt problem.... Jeg har en HP 870cxi printer, der
> gerne skulle fungere sammen med en G3/233DT med OS 9.2.2.
Hvilket interface: Appletalk/USB?
Jeg mener ikke jeg nogensinde fik 870'eren til at køre men derimod
895cxi.
Held og lykke!
Generelt tip! Det kan desværre ikke betale sig at stole på HP's
kompabilitets oplysninger, you know!

vh Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-02 05:15

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:

> Hvilket interface: Appletalk/USB?

Både AppleTalk og seriel (det runde printerstik, der er ikke USB på en Beige
G3)

> Jeg mener ikke jeg nogensinde fik 870'eren til at køre men derimod
> 895cxi.

En af mine venner har en 870cxi som han kører _samtidig- på både en PM 6100
og en Fujitsu-Siemens 1400mhz PC uden problemer. - Der er bnrugt AT på
Mac'en og seriel COM port på PC'en, - så det _kan_ altså lade sig gøre...

> Held og lykke!

Tak, det behøves!

> Generelt tip! Det kan desværre ikke betale sig at stole på HP's
> kompabilitets oplysninger, you know!

Helt så slemt er det nu ikke. Ham, jeg snakkede med i eftermiddags, vidste
godt, der kunne være problemer med netop serielstikket og Mac, men da han
hørte, jeg kørte med de nyeste drivere, var han ved at ymte noget om, at det
var pga. at det er en G3, og at det kunne være dér problemet lå, men sikker
var han ikke. (I øvrigt så kom jeg direkte til deres forhandlersupport, da
jeg er reg. som HP forhandler).

- Så nu mener jeg alle kombinationsmuligheder er afprøvet...*

mvh . Erik Richard

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 17-12-02 08:18

> [...]
>
> De nyeste drivere til OS 9+ er hentet fra HP og installeret,
>
> Testside kan dog udskrives via 'HP Printer Utility 4.3',

Er det version 4.3a dateret 10-23-01

http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swindex.pl?p=hpdeskjet88117&l=en&c=MacOS9

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 17-12-02 08:31

Henrik Lindskou wrote:

> Er det version 4.3a dateret 10-23-01
>
> http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swindex.pl?p=hpdeskjet88117&l=en&c=MacOS9

Og er driveren 9.4.0/9.4.1

http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml;jsessionid=0L0XGFXQO4IVPQEXGR3UNZQ?reg=&cc=&prodId=dj870cx&lc=en&softitem=Mac%20OS%209&sw_lang=en

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-02 16:43

Hej Henrik

Svarer på begge mails her...

Henrik Lindskou wrote:

> [...]

Iflg. installeren hedder den 4.3.3, - installeret hedder den 4.3 fra 27.07.01, så jeg tror, det er den samme.

> Og er driveren 9.4.0/9.4.1
>
> http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml;jsessionid=0L0XGFXQO4IVPQEXGR3UNZQ?reg=&cc=&prodId=dj870cx&lc=en&softitem=Mac%20OS%209&sw_lang=en

Ja, med download kode 'dj877en.hqx(2.50 MB)'. Driver patchen, der re på samme side har jeg også, men den kan ikke installeres, da den siger, at jeg
i forvejen har nyeste driver.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-12-02 00:27

> [...]

> Ja, med download kode 'dj877en.hqx(2.50 MB)'. Driver patchen, der re på samme side har jeg også, men den kan ikke installeres, da den siger, at jeg

Jeg syntes at HP siden fusionen med Compaq, har været noget roede med
deres driver updates. jeg har selv forsøgt at downloade den sidste nye
driver til Officejet D series (ikke muligt)Jeg får et eller andet Photo
blabla hvis det endeligt lykkedes mig at finde den rigtige fil
"d_463_en.smi.hqx" så er den på nul k.

Lorte firma, men det var vel hvad man kunne forvente af den fusion.
Hvorfor skulle de også supporte Mac platformen, når de selv laver
windulle maskiner. Jeg har fortrudt at jeg har købt en HP denne gang.
Har ellers været tilfreds med den sidste HP jeg havde, men det er slut
med tilfreds heden, efter at den software jeg bruger nu fucker systemet
op, se tidligere tråd "langsom dock" og nu kan jeg ikke få fat i den
nyeste driver. Her til aften kan jeg ikke få forbindelse til hverken
deres FTP eller thenew.hp.com. eller for den sags skyld nogesom helst af
deres download sider.

Jeg gider ikke kontakte deres support, da jeg de sidste gange har fået
et intet sigende svar fra dem. "Tja der er vist ikke noget på trapperne
lige nu" "prøv FAQ" "OSX hmm det ved vi ikke lige nu" osv.

Konklution:
Jeg er blevet snydt så vandet driver, da de lovede at HP officejet d135
virkede med Mac OSX.2 og pengene til en lidt dyre printer er givet
dårligt ud. (det er en fremragnde kopimaskin om end lidt peberet i pris)

--

Henrik Lindskou

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-02 04:19

> i forvejen har nyeste driver.
a ha, det får en klokke til at ringe.

Men lige et råb ud i skoven: Er der nogen derude der har en 870cxi på en
beige G3?

Disclaimer
Mine tanker for en 25-øre gælder for Intel-kloner!!!

Den hypotese jeg endte op med at have mht. HP på Mac, var inspireret af
denne erfaring:

HP installationspakkerne (Intel-kloner) har ikke styr på den slags ting.
Du får falsk positive tilbagemeldinger om at nu er installationen gået
godt, eller er i orden, og i virkeligheden har den bare set en fil et
eller andet sted med samme versionsnummer og så stopper installeringen
usynligt for dig. Filen kan være en hang-over fra en anden
fortrudt|mislykket|afbrudt installering.

Det går altså godt, ofte, hvis der er tale om en ren installering.
Problemet opstår når der ikke længere er tale om en nyinstallering!

Alt HP printer relevant skal fjernes, ellers går der kuk i opdateringer,
og installeringer. Kan desværre ikke huske detaljerne, men brug et
program der monitorerer hvad du installerer, hvis du har det.
Har du ikke det så spørg HP ud fra ovenstående om præcist hvad du skal
have fat i.
Pyh en gang snik snak, men jeg håber du fik meningen med.

vh Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-02 13:56

Hej Flemming

Tja, nu er jeg jo just ikke nogen nybegynder udi faget 'installation /
afinstallation / geninstallation', - så det trick, du beskriver har jeg
forlængst forsøgt mig med.... - desværre stadig med samme resultat. - Ingen
mulighed for thoughput fra computer til printer på en Beige G3 - udover, at
den kan udskrive en testside via 'Hp rinter Utility 4.3', - altså er
printersoftwaren korrekt installeret, da der er en korrekt forbindelse.

Jeg har også prøvet nu på min 333AV - nøjagtig samme resultat! - ingen
mulighed for at vælge 'Print' fra nogen som helst programmer, - så jeg er
efterhånden ved at tro på det, som HP supporteren var ved at snakke lidt
om, at lige netop det software / den printer ikke er G3 kompatibelt....

Jeg har endda fjernet alt HP-værk manuelt, - kigget efter skjulte filer med
Filebuddy, - kørt Norton Wipe Info for at rense disken helt...
Geninstallert.... samme resultat! - Jeg har selvfølgelig også prøvet at
installere med alle udvidelser slået fra...

Så nu har jeg en endda rigtig god printer stående til ingen verdens
nytte... - Så er der nogen, der er interesseret i at bytte med en 100%
fungerende Stylewriter 2500, bytter jeg endda gerne lige over, wselvom
870'eren er en noget dyrere printer end en 2500....SUK...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 19-12-02 04:01

Flemming Rubini wrote:

> Men lige et råb ud i skoven: Er der nogen derude der har en 870cxi på en
> beige G3?

Eller for den sags skyld OS 9.2.2 / 870cxi kombinationen ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-12-02 05:08

Hej Henrik

Nu har jeg opgivet.... - Jeg har også prøvet driverne til 895cxi... - Hellr
ingen udskrivning.....

Så som sagt, så tror jeg, det er kombinationen af 9.2.2 + G3, der ikke kan
snakke sammen, - og det er jeg ærlig talt lidt ked af, for det er en
knagendes god printer, der laver noget rigtig flot arbejde. - Det kunne jeg
se på testsiden....

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-12-02 05:22

> Så som sagt, så tror jeg, det er kombinationen af 9.2.2 + G3, der ikke kan
> snakke sammen
Måske; jeg har heller ikke kunnet få den til at køre på nogen former for
G3 op til MacOS ver. 9.2.2 (Wallstreet, Lombard, Pismo, MT, iMac,
iBook).

vh Flemming Rubini

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 19-12-02 10:56

> Hej
>
> Jeg har fået et underligt problem.... Jeg har en HP 870cxi printer, der

Som det antydes af visse, er HP ikke særligt Mac-venlig selv om de selv
påstår det.

Har netop haft en sag med en HP business 2600 A3 inkjet printer, der
efter sigende skulle understøtte Mac og køre Postscript level 3.

Men den kan desværre bare ikke udskrive binære filer, hvilket forhindrer
den i at udskrive selv relativt banale jobs fra f.eks. Quark eller
Indesign.

Ligesom i de andre nævnte tilfælde er supporten helt ude i hampen, så
snart man siger ordet "Macintosh". De aner ikke hvad de skal gøre og
gribe i og sætter straks spørgsmålstegn ved alt andet end deres eget
produkt, dvs. - der er nok fejl i den nye Apple-software eller der er
vist også en bug i Quark Xpress eller noget andet bla-bla.

Jeg synes at HP skulle holde helt op med at understøtte Mac. Det ville
spare os for en masse bævl.

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-12-02 16:17

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:
> spare os for en masse bævl.
Jeg håber at retskrivningskommisionen lytte med her:
sammentrækning er bøvl og ævl er bævl.

vh Flemming Rubini

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 19-12-02 20:17

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Jeg håber at retskrivningskommisionen lytte med her:
> sammentrækning er bøvl og ævl er bævl.
>
> vh Flemming Rubini

Fuldstændigt korrekt opfattet

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-02 17:47

> [...]

> vist også en bug i Quark Xpress eller noget andet bla-bla.
>
> Jeg synes at HP skulle holde helt op med at understøtte Mac. Det ville

Må jeg komme med den modsatte historie ?

Vi har lige sat en ny DesignJet 800PS op i dag. 3 minuttaers
installation senere skriver vi 1x1 meter plakater ud fra InDesign ud.
(fra OS X vel og mærke) ...der var selvfølgelig igen OS X drivere med i
kassen med det er spørgsmål om at gå på nettet og hente dem...

/thomas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 19-12-02 20:17

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> [...]
> (fra OS X vel og mærke) ...der var selvfølgelig igen OS X drivere med i
> kassen med det er spørgsmål om at gå på nettet og hente dem...

Det er da fair nok, at rose, hvis der er grund til det. Problemet for
mig som forhandler er, at jeg ikke kan stole på firmaets produkter. Tænk
at købe en mange tusinde kroners printer til en kunde og så opleve at
l.... ikke virker - og heller ikke kommer til det! Samtidigt med at
supporten ikke fatter en meter af Mac.

Jeg ved ikke helt hvordan andre har det, men jeg får sgu mavekneb!

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-02 21:20

> [...]

> supporten ikke fatter en meter af Mac.
>
> Jeg ved ikke helt hvordan andre har det, men jeg får sgu mavekneb!

Det er klart.

Manden der solgte os maskinen vidste heller ikke en dyt om mac, og slet
ikke OS X, så vi måtte selv træde til og gøre det selv. Det er klart der
er nok nogen kunder som ikke ville kunne klare installation selv, eller
ikke vil bruge tid på det... (men ok, 5 min. er ikke lang tid incl
download af driver ;) )

Jeg har kun haft gode oplevelser med HP, men det er træls at det ikke er
den gennemgående indtryk..

/thomas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-12-02 10:27

> [...]

> download af driver ;) )
>
> Jeg har kun haft gode oplevelser med HP, men det er træls at det ikke er

Den nævnte printer kunne bare ikke fungere med Mac. Det er altså nærmest
et tilfælde om HP kan eller ikke kan - det synes jeg er træls og det kan
jeg ikke bruge til noget! Derfor er HP yt hos mig fremover!

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-12-02 03:44

> [...]
> (fra OS X vel og mærke) ...der var selvfølgelig igen OS X drivere med i
> kassen med det er spørgsmål om at gå på nettet og hente dem...
Det er en rigtig god oplysning at få. Jeg synes dog det var så utroligt
at jeg lige måtte undersøge hvad vi taler om, se nedenstående.

vh Flemming Rubini

---------
Din pris:
59.099,-
HP Designjet 800ps serien er en printer for dig, der ikke vil spilde
tiden. Den har nemlig en indbygget "virtuel computer", der straks
overtager alt arbejdet fra din computer, så du kan komme videre. Du
behøver altså ikke bruge CPU-kræfter på at behandle data, efter at du
har trykket på "print"! Disse printere er også født til at komme på dit
netværk med et indbygget HP Jetdirect 10/100 base-TX netkort. Nu er det
kun et spørgsmål om tid, før hele firmaet kan holde op med at vente! Så
hvad enten du skal printe plakater eller stregtegninger i en fart, kan
dit team finde en løsning her. HP Designjet 800ps er især velegnet til
grafisk orienterede arbejdspladser som f.eks reklamebureauer og
tegnestuer, da den understøtter Adobe Postscript 3 og producerer
fantastiske farver i endeløse baner! HP Designjet 800ps/42 findes også i
en udgave uden postscript: HP Designjet 800/42
Tekniske specifikationer
Type Storformat
Opløsning 1200*2400
RAM 160MB
Printersprog PS lvl 3
Tilslutning RJ-45
Netkort 10/100
Kapacitet n/a
s./min. 0,13 m2
Platform Mac / Win
Papirhåndtering Rulle
Andet 10/100
Brede 1690mm
Dybde 674mm
Højde 1100mm
Vægt 45kg
Støjniveau 52-65dBA
Papirvægt bakke
Papirvægt enkeltark

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-02 19:54

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Det er en rigtig god oplysning at få. Jeg synes dog det var så utroligt
> at jeg lige måtte undersøge hvad vi taler om, se nedenstående.

hvad er din pointe ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-12-02 00:05

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> wrote:

> hvad er din pointe ?
Da nogen vil være i tvivl om denne tråd handler om behovet hos private
eller proff-endusers tilføjede jeg lige de sidste data. Derfor prisen
øverst så man evt. hurtigt kunne springe resten over (salamimetoden).

At står man og mangler en printer med vedlagte specifikationer (trådens
forrige indlæg), så har man nu fået et vidne på at den nævnte model kan
køre, oven i købet med præcis angivelse af operativsystem. Den oplysning
er guld værd de næste tre-seks måneder. HP er mindre relevant her.

Ok?

vh Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-12-02 00:11

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-02 16:27

> [...]

> eller proff-endusers tilføjede jeg lige de sidste data. Derfor prisen
> øverst så man evt. hurtigt kunne springe resten over (salamimetoden).

helt fint :)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-12-02 05:58

Hej Thomas

- Og det bekræfter jo blot det, jeg skrev til Stig, at HP nok ikke længere
gider / har lyst til at fortsætte med opdatering / udvikling af drivere til de
klassiske systemer. - Og man kunne jo godt sige det samme om Apple selv....
Apple har jo altid sat en dyd i at _alle_ deres printere skulle kunne bruges i
_alle_ deres styresystemer uanset alder. - Den politik er de også gået bort
fra.

Og det er nu den eneste hindring for, at jeg ikke går X sådan lige med det
samme. Jeg har en LW 300, der ikke er understøttet i X. - Den har nok nu max.
skrevet omkring de 10.000 sider... Sælger jeg den, får jeg ikke så meget for
den som en ny patron koster, og jeg har ikke adskillige tusind kroner til at
købe en ny X-kompatibel (HP) laserprinter.

mvh. Erik Richard

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-12-02 10:27

> [...]
> den som en ny patron koster, og jeg har ikke adskillige tusind kroner til at
> købe en ny X-kompatibel (HP) laserprinter.

HP 2600 er først kommet på markedet i år og blrer sig med at
denunderstøtter OS9.

Apple har ikke lavet printere i mange år!

Jeg synes din sammenligning mangler proportionssans!

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-02 19:54

> [...]
> _alle_ deres styresystemer uanset alder. - Den politik er de også gået bort

Det er lang tid siden at apple har lavet en printer er det ikke ?

> [...]
> den som en ny patron koster, og jeg har ikke adskillige tusind kroner til at
> købe en ny X-kompatibel (HP) laserprinter.

Nu har jeg ikke undersøgt markedet for laser printere men der er vel
andet end HP hvis man står og mangler. Hvis en printer fra sidste
årtusinde er sidste hindring for gå over til OS X, vil jeg nok vælge at
forære "oldsagen" til et godt formål og købe en ny :)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-12-02 04:09

Hej Thomas

Thomas von Hassel wrote:

> Det er lang tid siden at apple har lavet en printer er det ikke ?

Tja, det kan du da godt sige... Den eneste printer, Apple selv har fremstillet er
faktisk ImageWriter. Alle andre har de primært fået produceret hos enten Canon
eller HP. - En enkelt vist nok også hos OKI, men det er jeg ikke så sikker på.

> [...]
> årtusinde er sidste hindring for gå over til OS X, vil jeg nok vælge at
> forære "oldsagen" til et godt formål og købe en ny :)

Oldsag og oldsag... Den her Laserwriter 300LS, jeg har er produceret i 1998, såh...
så gammel er den da heller ikke. - Det er i øvrigt et Canon produkt.

Men jeg har ikke de 15-20.000 kr. til at købe en ny printer for her og nu. Skal jeg
have ny laserwriter, så vil jeg have en farveprinter. Og købe inkjet til mit brug
vil være en temmelig dyr omkostning i blækpatroner. Og gå ud og købe en OKI eller
Brother til 4-5.000kr., der ikke er bedre end den, jeg har, har jeg så absolut
heller ikke lyst til.

Men du må da meget gerne forære mig en ny nu her i julegave, - så vil du også se
mig på Jaguar i løbet af nul komma nul...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-12-02 05:34

Hej Stig

Stig Leerbeck wrote:

> der...
>
> Som det antydes af visse, er HP ikke særligt Mac-venlig selv om de selv
> påstår det.

Jeg vil ikke give dig helt ret, men langt hen ad vejen.

> [...]
>
> Men den kan desværre bare ikke udskrive binære filer, hvilket forhindrer
> den i at udskrive selv relativt banale jobs fra f.eks. Quark eller

Hm... Da jeg blev præsenteret for den fik jeg netop at vide, at den _IKKE_
var Mac kompatibel, men forventedes at blive det. (Jeg er reg. HP forhandler
og får derfor alle info om div. produkter).

> [...]
> produkt, dvs. - der er nok fejl i den nye Apple-software eller der er
> vist også en bug i Quark Xpress eller noget andet bla-bla.

Det var ikke det indtryk, jeg fik fra supporteren. Han var udmærket klar
over, at der er/var problemer med en del af deres software netop til de
nyeste Mac systemer. Og som jeg også skrev, så var han ved at ymte noget om,
at det kunne være fordi, det var på en G3, jeg havde installeret softwaren.
- Og så fortsatte han med at sige, at det troede han nu alligevel ikke kunne
være rigtig, så det måtte være softwaren.... Men som jeg har svaret Henrik
L., så tror jeg nu selv, det er en kombination af G3+9.2.2+forkerte drivere.

Jeg har solgt og formidlet salg af flere store HP LaserJets, og de kører
faktisk glimrende, såsnart de kører i netværk via ethernet, så det er at
skyde langt over målet at sige, at det er en generel ting.

Min formodning er, at de ikke rigtig gider / har lyst til at lave noget til
de lidt ældre printere - på trods af, at de udmærket véd, at der er en del
af de cxi printere, der stadig er i brug. - Så det er nok nærmere et
spørgsmål om at få de gamle ting ud af markedet og få solgt noget nyt.

> Jeg synes at HP skulle holde helt op med at understøtte Mac. Det ville
> spare os for en masse bævl.

Hvor pokker skal vi så gå hen for at få ordentlige laserprintere? - vel at
mærke i den høje kvalitet, som de har? - Canon? - hm.... så kan du jo lige
så godt købe HP, da de fleste af HPs lasere er lavet hos Canon. - OKI? -
Brother? Lexmark? - Det er da noget værre plasticbras, der ikke kan holde
til prof arbejde! - Og så er der jo kun QMS Minolta tilbage, - og hvem dælen
har råd til det? - Jeg har ihvertfald ikke!

mvh. Eri kRichard

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-12-02 10:27

> Hm... Da jeg blev præsenteret for den fik jeg netop at vide, at den _IKKE_
> var Mac kompatibel, men forventedes at blive det. (Jeg er reg. HP forhandler
> og får derfor alle info om div. produkter).

Man kan downloade OG installere fra de medfølgende diske Apple-drivere
til maskinen.

Supporten troede også i første omgang at der var noget galt med
maskinen. De mente ikke at der var problemer i at køre med mac!

> Jeg har solgt og formidlet salg af flere store HP LaserJets, og de kører
> faktisk glimrende, såsnart de kører i netværk via ethernet, så det er at
> skyde langt over målet at sige, at det er en generel ting.

Tværtimod er det netop IKKE generelt og det giver jo problemet, for så
kan man ikke stole på dem!

> [...]
> til prof arbejde! - Og så er der jo kun QMS Minolta tilbage, - og hvem dælen
> har råd til det? - Jeg har ihvertfald ikke!

OKI til laser og Epson til inkjet (muligvis også laser)! Begge er langt
over HP i kvalitet og pænt under i pris.

HP er noget opreklameret møg!

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-02 19:54

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> HP er noget opreklameret møg!

heh, faktisk er jeg ved at synes det samme, 800ps'en kan ikke klare jobs
over en vis størrelse, lidt noget lort når man mangler de sidste 10 cm
af et banner .....

Nu har vi slukket for lortet og gået på juleferie ;)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-12-02 00:11

> [...]

> af et banner .....
>
> Nu har vi slukket for lortet og gået på juleferie ;)

Nårh ok, din "modsatte" historie blev lidt kortlivet

vh Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-02 16:27

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Nårh ok, din "modsatte" historie blev lidt kortlivet

det blev den, desværre :)

/thomas

Fra : Tocas

Dato : 09-02-03 13:42

Jeg har lige købt en 895 Cxi til brug sammen med min G3 og 9.2.2 og
efter en masse problemer med at få skidtet til at køre og efter en masse
ligegyldige svar fra alle mulige supportere, har jeg nu endelig fået
løst problemet.
Det er systemet der er for nyt ! Efter at have prøvet at installere det
hele på system 9.2.0 uden problemer fandt jeg ud af at det er de fire
extensions til USB der har versionsnr. 1.5.9 det er galt med. Efter at
have smidt de gamle 1.5.0 versioner ind i extensionmappen kørte det hele
fint.

Spørgsmål ? - tocas@tiscali.dk

m.v.h. Per

http://www.kandu.dk/