Hvad får man for 5-600 kr?
Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-12-02 22:09

Skal have lidt råd/vejledning...

Skal købe en j*legave til 500-600 kroner.. I hvad er pengene spenderet bedst
?

Er det en dødssynd at købe et med SD ram istedet for DDR ?

Klippet fra edbpriser.dk :
Tornado GeForce4 MX440SE AGP / 64MB DDR / 2048x1536 / Geforce4
MX440SE

Det kunne godt være sådan et, men lige et par ?
Hvad står SE for ?
Hvor står er forskellen på et gf4 MX / TI , og mx420/440 ? -økonomisk set en
del, men er det pengene værd?
Hvad med et highend gf2 istedet ?

nogen producenter som generelt er mindre gode end andre ?

Det skal køre på et Soltek KAV med xp1900, 256mb sdram,win xp.
tv-out er mindre vigtigt.

Håber nogen kan afklare mine spørgsmål, og evt anbefale et kort .

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-12-02 00:46

Sune Storgaard wrote:
> Hvad med et highend gf2 istedet ?

Et gf4mx er et highend gf2 funktionalitetsmæssigt, da det kun er Dx7
hardware!

Jeg ville kigge efter et gf3 eller et radeon8500 i stedet.

Mvh

Bruno

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-12-02 01:57

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Et gf4mx er et highend gf2 funktionalitetsmæssigt, da det kun er Dx7
> hardware!
>
> Jeg ville kigge efter et gf3 eller et radeon8500 i stedet.

til 5-600 kroner ?

Et ti4600 eller rad9700 ville også være rart, men jeg foretrækker at handle
hvor man kan få en kvittering og hvor man ikke er udsat for pludseligt at
blive en del af en politi razzia :)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-12-02 22:27

Sune Storgaard wrote:
> til 5-600 kroner ?

Nu er det jo ikke forbudt at kigge på hvad der findes brugt, der er
masser af folk der skifter grafikkort hvert år og som derfor sælger ud
af tidligere topmodeller. Et nyt Gf3Ti200 fås forøvrigt helt ned til
750.- så et brugt kan da ikke koste en formue. Tilsvarende koster et nyt
Radeon 8500 basseret kort 1000.-, så de 600 for et brugt er ikke urimeligt.

Mvh

Bruno

Fra : Jannik E.

Dato : 16-12-02 02:11

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Skal have lidt råd/vejledning...
>
> Skal købe en j*legave til 500-600 kroner.. I hvad er pengene spenderet
bedst

Hvad skal du bruge det til?

--
Jannik

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-12-02 08:56

Sune Storgaard skrev: (messageID:

> Skal have lidt råd/vejledning...
>
> Skal købe en j*legave til 500-600 kroner.. I hvad er pengene spenderet
> bedst ?

Jeg ville se lidt på et Connect3D Radeon9000 64Mb til små 700,-

Ellers er det næsten kun GF4MX der er værd at overveje i prisklassen IMO.
Dog kender jeg ikke så meget til nVidia produkter, så jeg vil undlade at
svare på dine andre spørgsmål.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 16-12-02 11:20

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> wrote in message
> Skal have lidt råd/vejledning...
>
> Skal købe en j*legave til 500-600 kroner.. I hvad er pengene spenderet
bedst
> ?

Hvis det er et grafikkort du vil kigge efter, så kast et blik efter
Connect3D Radeon 9000. Kanon 2D og TV-out kvalitet, og bedre performance end
GF MX440. Tillige er det billigere, og har DX8-understøttelse!

> Er det en dødssynd at købe et med SD ram istedet for DDR ?

Nej. Man får bare en dårligere performance.

Mvh
Michael

Fra : Joe Sandøe

Dato : 18-12-02 20:00

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> wrote in message
news:3dfcef58$0$47424> >

>Hvor står er forskellen på et gf4 MX / TI , og mx420/440 ? -økonomisk set
en
> del, men er det pengene værd?

GeForce4 MX420 skulle være lidt bedre end et GeForce2 MX 400. Et GeForce2 MX
400 har nogenlunde samme ydelse som et GeForce1 med DDR-dam. Så sagt på en
anden måde det har en elendig 3D ydelse, sammenlignet med andre moderne
3D-kort.
VH Joe