Corba eksempel??
Fra : Luhmann

Dato : 15-12-02 21:18

Hej,

Jeg sidder og roder med noget klient/server med Corba. Jeg har lavet det
famøse "hello world" og det fungerer fint, og har læst en del, men jeg kunne
godt bruge noget eksempel-sourcecode på noget lidt mere omfattende end
"hello world". Er der nogen der har lavet noget i den kategori jeg kunne få
lov til at kigge lidt på, eller som kender en god ressource?

--
Mvh. Luhmann

Fra : Michael Banzon

Dato : 15-12-02 23:25

"Luhmann" <viskestykket@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,

Hep!

> Jeg sidder og roder med noget klient/server med Corba. ...

Super... !!!

> Er der nogen der har lavet noget i den kategori jeg kunne få
> lov til at kigge lidt på, eller som kender en god ressource?

Jeg købte en gang bogen Java Distributed Computing (O'Reilly-bog, yeah!)
og læste den med stort velbehag... det tog cirka en uge, og jeg blev
|-----------------------| <- Så klog...

Men, ellers så vil jeg mene at en søgning på Sun's sider, samt en
søgning i Google på corba+java skulle gi' dig rigeligt materiale...

/ Michael

P.S. Skal dine objekter bruges af andre klienter/servere skrevet i andre
sprog?? Hvis ikke så er RMI lidt lettere at gå til... (via Java altså...)
skulle jeg mene... Nogen andre med en mening om det??

Fra : Michael Banzon

Dato : 16-12-02 00:51

> og læste den med stort velbehag... det tog cirka en uge, og jeg blev

Ja, altså... det tog jo ikke en hel uge! (7x24 timer), jeg var på Kreta i 2
uger i
sommers, og den ene af dem brugte jeg på at læse i JDC (når vi lå på
stranden)
.... ... ... jeg blev sgu' "brun" og alt muligt... mistede den der "mangel på
kulør"
som kendetegner seriøse programmører... ... damn... ... og jeg var
offline...
i to uger!!! Sorry... jeg lover, det sker aldrig igen... Nej nu vrøvler jeg
vidst...
Jeg er lidt træt... Kan ikke finde delete-knappen... .. dammit!!

/ Michael

P.S.

Fra : Luhmann

Dato : 16-12-02 14:15

Tak for dit svar!

> Men, ellers så vil jeg mene at en søgning på Sun's sider, samt en
> søgning i Google på corba+java skulle gi' dig rigeligt materiale...

Jeg har været igennem en meget stor del af det jeg kunne finde, og har også
nogle udemærkede tutorials og indledninger til Corba. Men det jeg mangler er
lidt kildekode som jeg kan støve igennem - noget som er lidt mere avanceret
end det jeg har prøvet at lave i "hello-world" eksemplet fra SUN. Jeg kan
godt lide at se anvendelsen af det jeg har læst, så forstår jeg det bedre.
Har du noget liggende evt. - det behøver ikke at være helt færdigt?

> P.S. Skal dine objekter bruges af andre klienter/servere skrevet i andre
> sprog?? Hvis ikke så er RMI lidt lettere at gå til... (via Java altså...)
> skulle jeg mene... Nogen andre med en mening om det??

Jeg har arbejdet med RMI og prøver at udvide min horisont lidt :)

--
Mvh. Luhmann