Logitech mus til gl. mac
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-03-01 22:10

"Kom til" at købe en Logitech Cordless Wheel Mouse til min gamle mac med
MacOS 8.6 (som kræves.
Så godt, at den er til USB men også til en lille rund port (stik) ved
navn PS2 .... det lignede umiskendeligt et rundt mac(musse)stik. Men god
morgen , Madam Dik ! Adapteren (fra USB til rundt PS2 stik) passer jo
ikke !
Spørgsmål: findes der en adapter fra USB stikket til det runde (DIN?)
stik på en lidt ældre mac? I bekræftende fald: Virker den godt ? Hvor
købes den? Hvad koster den?

Ulykken er nu ikke så stor, for jeg kan gemme musen og bruge den på min
næste Mac (som jo kommer med USB) og en fornyelse af 'maskinparken' er
nok nært forestående Og det bliver selvfølgelig endnu en mac !
Men det hænger igen sammen med om man kan få en konverter eller adapter,
så jeg fortsat kan anvende mit SCSI periferiudstyr endnu en tid. Det er
_alt_ for pebret at skulle udskifte både maskine, printer, scanner,
CD-brænder .... men så vidt jeg husker her fra gruppen kan det godt lade
sig gøre ! Retled mig endelig, hvis jeg tager fejl !!

Grunden til købet: min Trackball (Kensigton) er begyndt at give mig
nogle problemer med pegefingeren, som jo åbenbart bliver belastet hele
tiden af de mange små bevægelser med kuglen

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 05-03-01 22:27

Mich.Ottosen@post5.tele.dk,Ny-Internet writes:
>Spørgsmål: findes der en adapter fra USB stikket til det runde (DIN?)
>stik på en lidt ældre mac? I bekræftende fald: Virker den godt ? Hvor
>købes den? Hvad koster den?

Det findes: http://www.geethree.com/ps2adb.html.
Om det kan betale sig er en anden sag. 25 dollars plus shipping medmindre
du finder en dansk forhandler... jeg ville takke nej.

> [...]
>CD-brænder .... men så vidt jeg husker her fra gruppen kan det godt lade
>sig gøre ! Retled mig endelig, hvis jeg tager fejl !!

Du tager ikke fejl. Så længe du køber en mac med PCI-kortplads, kan du
montere et scsi-kort og køre glad med alt dit scsi-gear (printeren er en
anden sag). Løsninger findes også, så du kan bruge SCSI-gear på usb-porte,
men det har mange ulemper - hold hellere nallerne væk

>Grunden til købet: min Trackball (Kensigton) er begyndt at give mig
>nogle problemer med pegefingeren, som jo åbenbart bliver belastet hele
>tiden af de mange små bevægelser med kuglen

Hvad med at finde en brugt adb-mus, som du kan bruge til du skifter
mac'en? det kan sikkert gøres billigt på www.mediamac.dk

Mvh Ben