VF750s ??????
Fra : P.V.Olsen

Dato : 15-12-02 20:47

Hej alle

Stor tvivl
er det her værd at investere i ?

Pæn og velhioldt VF 750 s ,nysynet med plader .årg 86 kørt 46000. tilbehør
kåbe og tasker.
Specs:
Type: Touring
Årgang: 1986
Km.: 46000
Pris: 39.000 Kr.
er der vrøvl med knasterne på såen en fætter...........

Godt skidt bare spyt ud !!!!!

Mvh
PV

Fra : armand

Dato : 15-12-02 21:27

P.V.Olsen <pv.olsen@email.dk> skrev i en
> [...]
> kåbe og tasker...............
> Km.: 46000.....Pris: 39.000 Kr.
> er der vrøvl med knasterne på såen en fætter...........

Uden at begynde helt at slagte den, så vil jeg sige at er man i tvivl, så er
det ikke maskinen at købe!
Den er for speciel, bl.a. p.g.a. det knastvrøvl som du selv spørger til, til
at alle andre end hardcore fantaster bør holde sig fra den :-|

--
Armand.
(der godt så annoncen og regnede den for et godt tilbud indtil jeg erkendte

Fra : Richard Pade

Dato : 15-12-02 21:59

"P.V.Olsen" wrote:
> Stor tvivl er det her værd at investere i ?
> Pæn og velhioldt VF 750 s ,nysynet med plader .årg 86 kørt 46000. tilbehør

Let låget og tag et kik på knasterne og -følgerne og vurder/forhandl så
prisen ud fra det.

Hvis du er ude efter en cykel til let touring eller lejlighedsvis
svingture på de små veje, er VFS'en helt fin. Får den fornuftige dæk på
og et sæt progressive fjedre i forgaflerne bliver den fri for
kardanreaktioner og relativt letstyrende i svingene. Absolut bedre end
sit rygte.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken

Fra : Søren Jim

Dato : 15-12-02 23:10

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken

Hejsa
Er det ikke sådan at hvis knasterne er ok og man ellers montere et oliekit
så er det en lige så holdbar MC som alle andre ??????

Mvh
Søren Jim (CBR1000F hvis stedfar er ved at købe MC)

Fra : Richard Pade

Dato : 15-12-02 23:42

"Søren Jim" wrote:

> "Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke sådan at hvis knasterne er ok og man ellers montere et oliekit
> så er det en lige så holdbar MC som alle andre ??????

Jo, det er vist holdningen på bjerget. Og da især for en '85-er som
denne, der i forvejen havde forbedret olietilførsel til toppen i forhold
til de første '82-83-modeller.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 15-12-02 22:13

> Pæn og velhioldt VF 750 s ,nysynet med plader .årg 86 > Pris: 39.000 Kr.

for 10-20.000 mere får du en pæn vfr fra samme årg.

bo-gsxR www.VFR.DK

Fra : Richard Pade

Dato : 15-12-02 23:43

bo-gsx-R wrote:

> for 10-20.000 mere får du en pæn vfr fra samme årg.

Men den har så ingen kardan, men derimod en kæde der skal passes, ikke?

Fra : bo-gsx-R

Dato : 16-12-02 00:24

> Men den har så ingen kardan, men derimod en kæde

se - det ser jeg jo som en god ting

bo- gsxR med 2 kæder mod vfr som blot har 1 kæde

Fra : Søren Jim

Dato : 16-12-02 00:33

"bo-gsx-R" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> se - det ser jeg jo som en god ting
>
> bo- gsxR med 2 kæder mod vfr som blot har 1 kæde

Hej
Men nu er det jo det han er nybegynder, reborn biker, så derfor skal han
have noget der ikke kræver det store pasning
MVH
Søren Jim CBR1000F med en dejlig bred kæde der både skal smøres og justeres
i ny og næ...

Fra : lange

Dato : 16-12-02 13:22

> Men nu er det jo det han er nybegynder, reborn biker, så derfor skal han
> have noget der ikke kræver det store pasning

Nu er det jo ikke nogen stor/vanskelig opgave at vedligeholde en kæde. MC
kørere har gjort det i generationer. Hvis han er reborn er han fra den tid
hvor man kogte kæder hver uge så burde en oringskæde ikke være en hindring.
For dem der ikke gider er Scottoileren opfundet.

VFR'en er langt nemmere at have med at gøre en VFS'en. Eks. skal der ikke
tappes vand af ved service, ligesom den har extremt lange service
intervaller på knasttrækket.

Lange
VFR750F '87

Fra : Mads Lund

Dato : 16-12-02 13:46

> Nu er det jo ikke nogen stor/vanskelig opgave at vedligeholde en kæde. MC
> kørere har gjort det i generationer.

Lidt stærke sager som taler for kadantræk :
http://www.cbr600f4.com/secondary_pages/seajay.html

Mads Lund
Ninja9RT4

Fra : lange

Dato : 16-12-02 14:10

> Lidt stærke sager som taler for kadantræk :
> http://www.cbr600f4.com/secondary_pages/seajay.html

Jammen man finder da heller ikke på at stikke fingerne ned til kron/spids
hjul mens motoen kører.

Uanset hvad man har med at gøre skal man have hovedet med. Ellers duer det
ikke.

Lange

Fra : Richard Pade

Dato : 16-12-02 16:29

lange wrote:

> VFR'en er langt nemmere at have med at gøre en VFS'en. Eks. skal der ikke
> tappes vand af ved service, ligesom den har extremt lange service
> intervaller på knasttrækket.

Ville du forvente, at en nytilkommen mc-kører begynder at skrue på
V4-motoren i større stil - fx karburatorerne?

Fra : lange

Dato : 17-12-02 10:42

> Ville du forvente, at en nytilkommen mc-kører begynder at skrue på
> V4-motoren i større stil - fx karburatorerne?

Nej, men en nytilkommen vil vel også gerne slippe billigere når han sender
mc'en til service

Lange

Fra : armand

Dato : 16-12-02 16:51

bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:atir3i$2nt$1@sunsite.dk...

> for 10-20.000 mere får du en pæn vfr fra samme årg.

Og dén kører og kører og - - - - - - !

--
Armand.
(Notorisk Honda-hader, der hermed vist lige kom til at tale over sig)

Fra : bo-gsx-R

Dato : 16-12-02 16:58

Kr.

> Og dén kører og kører og - - - - - - !

> Armand.

Det ender med at vi citerer dig for dette på www.vfr.dk

men det behøves ikke, for der ved de det allerede

bo------ ..... ( med små bogstaver -) gsxr

Fra : Ole Baun

Dato : 16-12-02 18:19

"armand" skrev i en meddelelse news:atksk7$251k$5@news.cybercity.dk...

> bo-gsx-R skrev i en news:atir3i$2nt$1@sunsite.dk...
39.000 Kr.

> Og dén kører og kører og - - - - - - !
>
> --
> Armand.
> (Notorisk Honda-hader, der hermed vist lige kom til at tale over sig)

Hvis man er glad for at skrue så er det jo heller ikke rart at "dén bare
kører og kører og - - - - - - !"

Ole Baun
CB 500,´96.

Fra : bo-gsx-R

Dato : 17-12-02 03:46

> Hvis man er glad for at skrue så er det jo heller ikke rart at "dén bare
> kører og kører og - - - - - - !"

det er derfor at vfr ejere er så dårlige til at skrue!
de gør det jo aldrig
bo - www.VFR.dk

Fra : armand

Dato : 15-12-02 21:27