Gamle Top 20 Lister fra DR.
Fra : Jan Andersen

Dato : 15-12-02 20:26

Er der nogle som skulle ligge inde med Danmarks Radio`s Top 20 lister,
dengang med Jørgen de Mylius.
Perioden er fra starten af i 1965-til og med den sidste liste i December
1979.
Måske sad du og lyttede, og skrev dem ned uge for uge,måske ved du hvor de
findes,
under alle omstændigheder er jeg vældig interesseret i en evt. kopi,
afskrift af dem.
Har forsøgt at finde dem på forskellige sider på internettet,men har ikke
lykkedes.

Det samme gør sig gældende for de gamle DANSKTOP lister fra deres start,
ligeledes
til og med den sidste i December 1979.
Hvordan vi evt. udveksler, finder vi ud af.
På forhånd
tak Jan Andersen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-02 20:39

Jan Andersen <jpa@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dfcd7c9$0$35870$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det samme gør sig gældende for de gamle DANSKTOP lister fra deres start,
> ligeledes til og med den sidste i December 1979.
> Hvordan vi evt. udveksler, finder vi ud af.
> På
forhånd
> tak Jan Andersen.
________

Ja jeg søger dem også. Jeg har fået årslisterne fra 1993 og frem, af Leif
Wivelsted. Men de allertidligste kan jeg heller ikke finde nogen steder. Jeg
har dog læst i et ugeblad at der er een dansktopinteresseret person et eller
andet sted i landet, som har gemt alle listerne. Men det er jo svæt at vide
hvem det er, hvis man ikke lige kan huske artiklen og ugebladet.
Men du får altså rimeligt svært ved at finde listen fra december 1979,
for da havde de slagtet Dansktoppen.

Første omgang af Dansktoppen fandt tidsmæssigt sted fra og med 1. september
1968. Den sidste udsendelse blev sendt 25. marts 1977. Herefter var der
pause i 15 år, indtil det folkelige pres var blevet så voldsomt at
musikledelse følte sig nødsaget til at genoptage programmet. Det viste jeg
jo også at være en rigtig beslutning, da programmet er blandt de mest
aflyttede.

Hilsen Åge

Fra : Pia.H.

Dato : 15-12-02 22:57

"Jan Andersen" <jpa@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligeledes
> til og med den sidste i December 1979.
> Hvordan vi evt. udveksler, finder vi ud af.
forhånd
> tak Jan Andersen.

Ja, det kunne være herligt at få fat i dem. Tænk hvis DR lagde
dem ud på nettet.
Prøv www.eurohits.subnet.dk
de danske lister starter først i 1976, men der er mange andre interessante,
bl.a. de svenske.

Pia.

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-12-02 07:52

Jan Andersen skrev i et tidligere indlæg:

> Er der nogle som skulle ligge inde med Danmarks Radio`s Top 20
> lister, dengang med Jørgen de Mylius.
> Perioden er fra starten af i 1965-til og med den sidste liste
> i December 1979.
Mon ikke det er Martin Gunnarsen (Valomanden) i tænker på? Han
har da været i DR diskotek i en menneske alder. Måske har han de
lister.
www.valomanden.dk

Lars Raaby

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-02 06:36

Lars Raaby <No_Antivirus@raaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dfd780a$0$47050$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> (Valomanden) i tænker på? Han
> har da været i DR diskotek i en menneske alder. Måske har han de
> lister.
> www.valomanden.dk

> Med venlig hilsen
> Lars Raaby

Det var dog en forrygende (skråstreg) knaldhamrende ide. Jeg har derfor
netop afsendt et e-brev til Valomanden, for at spørge om han har en ide til,
hvor man får fat i listerne, eller om han selv har dem.
Om ikke andet så kan han da sikker huske dem alle, HAHAHA, må man da
formode. Jeg vender tilbage når jeg har yderligere nyt i skandalen, hahaha

Hilsen Åge
..