ZoneAlarm Pro og vsmon.exe
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-12-02 19:01

vsmon.exe i ZoneAlarm Pro sluger ufattelig meget cpu-kraft.

Er der en måde at løse det problem på?

Der er ikke meget ved at have en firewall, der godt nok beskytter din
maskine, men på bekostning af 0-40 % af processorkraften mere eller mindre
konstant.

På forhånd tak.

Mark Thomas Gazel

Fra : Alex Holst

Dato : 15-12-02 19:11

Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:
> vsmon.exe i ZoneAlarm Pro sluger ufattelig meget cpu-kraft.
>
> Er der en måde at løse det problem på?

Uninstall ZoneAlarm? Laes i OSS'en om hvordan du kan leve uden den slags
fis.

http://a.area51.dk/sikkerhed/

Fra : reggol

Dato : 15-12-02 21:44

> Uninstall ZoneAlarm? Laes i OSS'en om hvordan du kan leve uden den slags
> fis.

Jøsses

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-12-02 21:48

In article <3dfce9a7$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, reggol wrote:

> Jøsses

Har du noget at bidrage med, så gør det, i stedet for at spilde alles
tid med intetsigende indlæg.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The world is not octal despite DEC.

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-02 01:16

> Har du noget at bidrage med, så gør det, i stedet for at spilde alles
> tid med intetsigende indlæg.

Jamen dog!

Fra : Madsen

Dato : 15-12-02 23:43

jens skrev:

> kontrolpanel/ydelseogvelige.../administration/tjenester
> der er flere forskellige, men kik lige på hvad der er afhængige af
> dem inden du sætter den på deaktiveret, det er ikke sikkert din
> maskine kører ret godt bagefter.

Man kan tilsyneladende ikke deaktivere RPC på hverken Win2000 eller
XP Pro. Stort set alle tjenester er afhængige af den.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/rpc.png>

Madsen.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-12-02 00:04

Madsen wrote:
> Man kan tilsyneladende ikke deaktivere RPC på hverken Win2000 eller
> XP Pro. Stort set alle tjenester er afhængige af den.

Godt du skrive tilsyneladende, for tilsyneladende kan det godt lade sig
gøre,

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/rpc/rpc/configuring_the_windows_xp_2000_nt_registry_for_port_allocations_and_selective_binding.asp

Dejlig kort URL.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Kunst? http://www.firewallmonkeys.com/songs/

Fra : jens

Dato : 16-12-02 00:29

> Man kan tilsyneladende ikke deaktivere RPC på hverken Win2000 eller
> XP Pro. Stort set alle tjenester er afhængige af den.
aner ikke hvad resultattet bliver men det ser lidt farligt ud hvis ikke man
undersøger det først ikke.

Fra : Madsen

Dato : 16-12-02 01:40

Christian E. Lysel skrev:

> http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/rpc/rpc/configuring_the_windows_xp_2000_nt_registry_for_port_allocations_and_selective_binding.asp

Ohh, der er vist noget at dykke ned i.

> Dejlig kort URL.

Har tidligere set kortere. :)
Tak, og også for den anden HSC-URL.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 15-12-02 22:01

Alex Holst skrev:

> Uninstall ZoneAlarm? Laes i OSS'en om hvordan du kan leve uden den
> slags fis.

Hvor i den OSS finder jeg info om hvordan jeg lukker for RPC (Remote
Procedure Call) under Win2000 og WinXP (Pro) uden brug af en firewall?

Madsen.

Fra : jens

Dato : 15-12-02 23:27

> Hvor i den OSS finder jeg info om hvordan jeg lukker for RPC (Remote
> Procedure Call) under Win2000 og WinXP (Pro) uden brug af en firewall?
rpc er en tjeneste i :
[...]
desuden er det ikke za der er problemet. det er det der får den til ar
opføre sig som den gør, min za bruger mellem 1 og 11%

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-12-02 00:06

Madsen wrote:
> Hvor i den OSS finder jeg info om hvordan jeg lukker for RPC (Remote
> Procedure Call) under Win2000 og WinXP (Pro) uden brug af en firewall?

Det ved jeg ikke, men HSC har altid haft gode artikler liggende (også
selvom nogle af dem er på fransk).

Kik på for at få en nem gennemgang,

http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html