Dll?? (VB 6.0)
Fra : Gundersen

Dato : 05-03-01 21:51

Hej

Jeg har lige sidet og programmeret en DLL fil, til et krypterings
program jeg er i gang med.

Her er lidt af den:
Function Encrypt(StringToEncrypt As String, OutputEnc As String)
OutputEnc skulle være den sti til den textbox, hvor outputet skulle
komme i!

Jeg kan godt få den til at kryptere den textbox jeg har valgt til
"StringToEncrypt".
Det funker fint, men jeg kan ikke få den til at sende et output ud igen,
til min form.
Den skal sende OutputEnc til en textbox der heder out.text.
Jeg har lavet et lille test program, hvor jeg tester den med. Jeg har
sat den til at skrive output'en i debug.print.
Der funker den fint, men jeg kan ikke få den til at skrive det i den
text box.

Er der en der kan hjælpe mig?

Mvh Emil

--
www.Scooter-Area.subnet.dk
Husk at fjerne: Nospam

Fra : Jonas Hansen

Dato : 05-03-01 22:24

"Gundersen" <GundersenNospam@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sat den til at skrive output'en i debug.print.
> Der funker den fint, men jeg kan ikke få den til at skrive det i den

Ville det ikke være nemmere at returnere den krypterede tekst med
funktionen...:
Function Encrypt(StringToEncrypt As String) As String

Så skal den bare kaldes

Dim OutputEnc as String

OutputEnc = Encrypt("Tekst der skal krypteres")

og OutputEnc vil indeholde den krypterede tekst, som så kan, uafhængigt af
udførende program, skrives i en textbox

M.v.h.
Jonas

Fra : Gundersen

Dato : 06-03-01 22:18

Hej

> [...]
>
> OutputEnc = Encrypt("Tekst der skal krypteres")
>
> og OutputEnc vil indeholde den krypterede tekst, som så kan, uafhængigt af

Det har jeg prøvet. Men uden held.

Den kryptere godt nok teksten, men den smider den ikke til bage i textbox'en
"Out"

Hvis jeg ligger funktionen i mit program,virker det godtnok.
Men nu ville jeg gerne have en løs DLL fil som jeg kan bruge ved siden af, til
andre programmer.

Jeg har lavet en ref. til dll filen. (Den heder encdec)

Dim enc As encdec
Dim Output As String
'-------
Private Sub Command1_Click()
enc.Encrypt (Text1.Text)
Out.Text = Output
End Sub

Dll'en skulle er programmeret til at sende outputet til "Output"
Men det gør den ikke. Jeg ved ikke lige hvorfor den ikke gør det.
Den bilver godtnok erklæret både i dll'en og programmet, men derfor skulle den
jo virke, ik?
Ellers hvordan får jeg den til f.eks at ligge den i "Output", så min form kan
hente den?

Kan i hjælpe?

Mvh Emil

--
www.Scooter-Area.subnet.dk
Husk at fjerne: Nospam

Fra : Jonas Hansen

Dato : 08-03-01 19:30

"Gundersen" <GundersenNospam@e-box.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
> [...]
> Men det gør den ikke. Jeg ved ikke lige hvorfor den ikke gør det.
> Den bilver godtnok erklæret både i dll'en og programmet, men derfor skulle

Variabler erklæret i en dll kan ikke umiddelbart læses udadtil (skal bl.a
erklæres som Global og skal referes til med OBJEKT.var)

> Ellers hvordan får jeg den til f.eks at ligge den i "Output", så min form
kan
> hente den?

Du kan ikke bare bruge variabler erklæret i eksterne dll'er eller
lignende...
Du kan eventuelt så gøre det at du erklærer Output i DLL'en og ligger den
krypterede tekst deri og så henter værdien således:

enc.Output

hvor enc er dit dll-objekt...

> Kan i hjælpe?
>
> Mvh Emil