Transport af motorcykel
Fra : Geely Motor

Dato : 15-12-02 17:11

Kære allesammen

Sad lige og kedede mig denne kolde søndag og surfede rundt. Fandt et tysk
firma, som (synes jeg) havde fundet en smart måde at transportere en MC på.
Her er siden http://www.transglobal.de/motorradtransporte.html

Med venlig hilsen

Ove Ovesen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-12-02 18:03

> [...]
tysk
> firma, som (synes jeg) havde fundet en smart måde at transportere en

Og for jer der er offline eller for dovne til at følge et link. Det er
en special palle i stål med 2 sider således at de også kan stables.
Firmaet tilbyder så transport og opbevaring men måske de også sælger
pallerne løst - det fremgik ikk umiddelbart.

/A - der er lidt træt af webhenvisninger uden en god forklaring.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-12-02 18:21

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pallerne løst - det fremgik ikk umiddelbart.
>
> /A - der er lidt træt af webhenvisninger uden en god forklaring.

Sårh-sårh, ro på nu !

Jeg har det heller ikke så godt efter julefrokosten i Fredags, men jeg kan
da i det mindste kaste op ude på toilettet

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 15-12-02 18:54

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har det heller ikke så godt efter julefrokosten i Fredags, men jeg kan
> da i det mindste kaste op ude på toilettet

*ROFL*
Men jeg kan godt følge Anders, især når man sidder med en 56K som jeg selv
:(
det er tit man får et link, med teksten "check det her ud" og så ligger der,
f.eks. en mand med en MC i en seng.. bevares, det da meget skægt, men jeg
kan finde sjovere ting at bruge penge på ;)

--
Michael Frederiksen

"640K ought to be enough for anybody."
(Bill Gates, Microsoft's founder, 1981)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-12-02 19:46

> det er tit man får et link, med teksten "check det her ud"
> Men jeg kan godt følge Anders

Takker

Størstedelen af mit usenet (mis)brug sker for tiden offline.
(Hvad skal man ellers få 4 timer til at gå med i et tog på tværs af
landet ?)

Og mit sure opstød var ikke myntet specielt på Geely importøren men bare
et udslag af jeg havde noget grænsen der fik mig til "at kaste op" ...

/A

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-12-02 11:30

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:
> [...]

Jeg sidder også med et 56k-modem, så der skal som regel noget specielt til,
for at jeg gider at følge op på links. Så jeg er også enig med dig, Anders.

> Størstedelen af mit usenet (mis)brug sker for tiden offline.
> (Hvad skal man ellers få 4 timer til at gå med i et tog på tværs af
> landet ?)

Et tog?? Hvad, blev det for koldt med Leo?

--
mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-12-02 11:55

> Et tog?? Hvad, blev det for koldt med Leo?

Jeg har et par gode undskyldninger.

Jeg har et stykke tid haft problemer med friløbsmekanismen til
starteren.

Nå ja - mandagens arbejde var udskiftning af friløbslejet til starteren
der
sidder bag på svinghjulet. Da jeg har en komplet (men smadret)
reservedelsmotor flyttede jeg ikke kun lejet men også svinghjul og det
bagvedliggende tandhjul da der føltes en smule slør mellem dette og
krumtappen. Tandhjulet (der via et gear bliver trukket af startmotoren)
køre bare på et glideleje og det var muligvis lidt slør i dette. På
tandhjulet er også den "krans" der går ind i friløbslejet. Det jeg satte
i har kørt ligeså langt som mit defekte men fungerer ok Jeg overvejede
at rode med at pille selve lejet ud af svinghjulet, men da mit reserve
var præcis samme type (et eller andet denso)
skiftede jeg den med over. Og det virkede - nu kan jeg starte uden
metalliske mislyde

Men jeg tog alligevel toget tirsdag imorgen
1) Jeg har sendt min rukka jakke til rep og har kun den gamle med asfalt
eksem at køre i - jeg kan ikke huske hvor varm den er
2) De små veje til motorvejen er overstrøget med sand/salt og glatte
3) Jeg har slet ikke mere mønster på mit bagdæk
4) Jeg vil gort lige køre lidt mere end en tur op og ned af grusgraven
for at sikre at motoren er tæt og den generelt er ok efter at jeg har
haft den åben (genbrugte pakninger)

Men det er godt en time hurtigere at køre selv på scooteren en at tage
toget ...

/A

Fra : Claus Rolsted

Dato : 22-12-02 20:59

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:
> Jeg har et par gode undskyldninger.

[snip mange]

> /A

Uha, det var mange undskyldninger
Men fair nok, jeg har jo også selv stillet CX'eren indendørs, indtil det
bliver bare lidt varmere.
Vespaen bliver der dog stadig kørt på, men kun de kortere stræk, *brrr* :-/

mvh. Claus Rolsted - nu med billede på http://dfm.divvy.dk/claus_rolsted

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-12-02 11:50

> Vespaen bliver der dog stadig kørt på, men kun de kortere stræk,
*brrr* :-/

Der er også stor forskel på afkølingen ved 50 og ved 100km/t ...

/A

Fra : Claus Rolsted

Dato : 02-01-03 17:38

> Der er også stor forskel på afkølingen ved 50 og ved 100km/t ...

Jup, det har du ret i.... Det ér koldt!!