endnu engang, hvordan gør de ?
Fra : Michael Sølvby

Dato : 15-12-02 15:22

Hej allesammen

Jeg har skrevet dette indlæg før men der er ingen som rigtig kan forklare
hvordan det kan lade sig gøre, måske kan du!!!

Mit sidste indlæg:

Håber der er nogle her der kan hjælpe mig.
Nå' mit problem er at jeg bliver beskyldt for at sende nogle temmelige
grimme sms beskeder, til min veninde's ex fyr, på besked'erne står mit mobil
nummer som afsender, de ligner en helt almindlig sms besked, men jeg har
aldrig sendt en besked til ham, HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE. jeg forstår
det ikke.
Kan han selv havde skrevet dem?, er det gjordt over nettet?, håber at en af
jer har svaret inden jeg mister min veninde "HJÆLP".

MVH
Michael Sølvby

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 15-12-02 17:42

det hjælper i hvert fald ikke at poste samme indlæg flere gange!

/lasse

Fra : Th Frydensberg

Dato : 15-12-02 18:50

Du må prøve at tale med din psycholog..!!!!!
mv / th

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 15-12-02 18:59

Michael Sølvby wrote:
> Hej allesammen
>
> Jeg har skrevet dette indlæg før men der er ingen som rigtig kan
> forklare hvordan det kan lade sig gøre, måske kan du!!!

Hvad med CoolSMS? Før i tiden skrev den ihvertfald afsender som et
mobilnummer. Nu er det hvist blevet lavet med login, men måske andre
sider virker på samme måde.

\Mandal

Fra : X-ant

Dato : 15-12-02 20:07

hvis man har adgang til en sms gateway! så er det intet problem!

Mvh Brian

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 15-12-02 21:28

Man kan lave lidt fusk med f.eks. 8310, man laver en besked, skriver sidst i
besked sådan som en nokia besked ser ud på sidste skærmbillede, fra det og
det nr osv. Gemmer den på tlf'en, derefter omdøber man den til det nummer
den skal ligne at komme fra, eller navnet hvis den står i tlf bogen, det kan
snyde de fleste, jeg havde i hvert fald vældig sjov med det da jeg have
sådan en mobil (ik noget ondsindet). Den eneste måde der næsten er at
afsløre det på, er at den ikke kan gemmes i indbakken. Nu har jeg ik selv en
8310 (eller tilsvarende) mere, så jeg kan ik huske om man også kan se nogen
detaljer for beskeden, da det jo så også ville blive afsløret her.

Men i det store hele, så vil du ikke umiddelbart opdage at der er fusk hvis
det er gjort på den her måde... så hvad er det for en tlf? ligger beskederne
stadig i indbakken eller er de flyttet til andre mapper?

og den sidste... som kan gøre dig upopulær hvis den er usand og du holder
alt for hårdt på den... er du sikker på din veninde ik er med i spillet?
lige smider en hurtig besked fra din mobil mens du er ude at skide eller
noget i den stil?? nu kender jeg jo ik sagen, så jeg kan ik sige om det
er en mulighed du kan fraskrive dig med det samme, men den er der da
teoretisk.

Og så hvis du kender lidt til ham, kunne han f.eks. via sit arbejde have
adgang til en SMS gateway? der er efterhånden en del store firmaer der har
en, arbejder han f.eks. for et datafirma?

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-12-02 21:56

Peter Sepstrup wrote:
> Og så hvis du kender lidt til ham, kunne han f.eks. via sit arbejde
> have adgang til en SMS gateway? der er efterhånden en del store
> firmaer der har en, arbejder han f.eks. for et datafirma?

....hvis det nu var en mordsag, ville man nok spørge :"Hvem har fordel af det
her?"

....ønsker eks'en at få sin gamle kæreste tilbage igen?...eller må hun bare
ikke komme sammen med andre, når han ikke kan / må? :-/
Hans

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 16-12-02 19:28

> [...]
>
> ...ønsker eks'en at få sin gamle kæreste tilbage igen?...eller må hun bare
> ikke komme sammen med andre, når han ikke kan / må? :-/

Også min tanke... kender man sagen, kan man udelukker nogle af metoderne...

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 16-12-02 02:08

> Jeg har skrevet dette indlæg før men der er ingen som rigtig kan forklare
> hvordan det kan lade sig gøre, måske kan du!!!

Der findes et lille program, som kan sende sms'er vha. et modem, hvor man
selv kan vælge afsendernummeret. Om det stadig virker ved jeg ikke.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen