Kokken og Jomfruen - er den god
Fra : Peter Knudsen

Dato : 15-12-02 15:22

Hej!

Jeg står overfor en stor fødselsdag og skal have leveret mad udefra
(buffet).
Min opmærksomhed er faldet på "Kokken og Jomfruen" - er der nogen der kender
dem? Hvordan er deres kvalitet? Har I været tilfredse med dem?

Fra : Camain

Dato : 15-12-02 17:01

Fik sidst leveret fra dem i forbindelse med en lille privat komsammen.
Blandt de leverede retter var også deres lasagne, den var ufattelig salt.
Så salt at der kun kan være tale om, at kokken tabte saltbøssen.
Klagede til dem og modtog en undskyldning via email.
De beklagede og ville sørge for det ikke skete fremover.

Bortset fra det har de leveret god mad hver gang.

Venlig hilsen

Jesper B.

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 15-12-02 17:21

For et par år siden fik vi en stege-buffet fra dem til ca. 25 mennesker.
Kødet var okay og rigeligt, men tilbehøret var larmende kedeligt - salaten
slatten (bar præg af at være blevet lavet læææænge før), flødekartoflerne
noget sjask, og sovsen smagte ikke af ret meget. F.eks. var tomatsalaten
helt sølet ind i olie, så det overhovedet ikke smagte af andet end olie.

Hvis du skal have en stor fødselsdag (40-50 mennesker og derover), ville jeg
nok anbefale dig at prøve at finde en kok eller en kogekone til formålet.
Selvom der kun er et lille køkken eller sådan noget, vil en kok kunne komme
meget langt, hvis du lige låner et ekstra køleskab et sted eller sådan
noget. Og maden kan nærmest ikke undgå at blive bedre.

/Anne

Fra : KC

Dato : 15-12-02 22:08

Har fået leveret til en 30 års fødselsdag. Deres stegebuffet til 30
mennesker...der var nok mad til 40 og alt var bare så perfekt

mvh

KV

Fra : Nette

Dato : 15-12-02 22:10

"Peter Knudsen" wrote in message
> [...]
kender
> dem? Hvordan er deres kvalitet? Har I været tilfredse med dem?

Egentligt er jeg ikke meget for at hænge firmaer ud på den måde, men når nu
i andre kan...

De første to gange: Ja, meget tilfreds. De næste 4 gange: Utrolig utilfreds.
Maden var for saltet, der var for meget salat og for lidt kød, kødet var
meget tørt, smagen i det hele var for ensformigt. Der var alt for meget
opvask også, hvis skåle og fade havde været fyldt helt op i stedet for
halvt, så havde det også set meget mere indbydende ud, og vi havde sluppet
for en del opvask af div. skåle, fade og kasser.
Vi gør det ikke igen.

Hvis du er fra Århus Syd, ved jeg der ligger en rigtig god Kvickly i
Tranbjerg el. Beder, de har en god delikatesse, der laver god
udbringningsmad.

Nette

Fra : Margit

Dato : 15-12-02 23:12

Ikke for at blande mig, men hvorfor prøver du igen
3 gange efter at have været utilfreds 1 gang?
Jeg ville da nok have valgt et andet sted.
Mvh Margit

Fra : Nette

Dato : 16-12-02 09:34

"Margit" wrote in message

> Ikke for at blande mig, men hvorfor prøver du igen
> 3 gange efter at have været utilfreds 1 gang?
> Jeg ville da nok have valgt et andet sted.
> Mvh Margit

Nu er det ikke mig der bestemmer hvor maden skal komme fra hver gang jeg er
ude at servere. Det plejer værtsparret oftest at bestemme selv og så
opvamrer, anretter og serverer jeg bare. Men tro mig, næste gang jeg skal
holde noget selv og de gange jeg kan få et ord indført i planlægningen,
bliver det ikke derfra.

Nette

Fra : Margit

Dato : 16-12-02 13:51

> [...]
> opvamrer, anretter og serverer jeg bare. Men tro mig, næste gang jeg skal
> holde noget selv og de gange jeg kan få et ord indført i planlægningen,

OK.......... så forstår jeg bedre!
Mvh Margit

Fra : Villy Erichsen

Dato : 16-12-02 17:16

Nette wrote:..

> [...]
>
> Hvis du er fra Århus Syd, ved jeg der ligger en rigtig god Kvickly i
> Tranbjerg el. Beder, de har en god delikatesse, der laver god

Husk på een ting Kokken og Jomfruen er et efterhånden stort industriforetagende
- den mad der laves er industrimad.
Jeg har selv været udsat for det et par gange - den ene gang var oksefileten
sådan at man bare gumlede og gumlede også videre - indtil værtinden som jeg
havde til bord spyttede det ud i servietten og tillod mig at gøre det samme.
Skinken kunne spises - så er det sagt - tilbehøret var gennemgående noget
sjask.
Brug hellere den lokale slagter - også supermarkedslagteren. Prøv også at kigge
på tillbudene fra de lokale "ud af huset restauranter" de er måske lidt
dyrere - ikke meget og der får man som regel mere kvalitet for pengene.
Så man skal først gøre op med sig selv - vil man have fabriksmad - eller
hjemmelavet. Kokken og Jomfruen laver IKKE noget der bare minder om hjemmelavet
mad.
--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Connie

Dato : 16-12-02 21:43

Hej Peter.
Har været til fest med mad fra Kokken og Jomfruen, ja mad var der såmen nok
af, men kvaliteten????
jeg ville vælge noget andet.
Hvor bor du??? Jeg har et pat gode forslag, hvis du er ovre fra
Ribe/Esbjerg-egnen af.

Hilsen Connie

Fra : Nette

Dato : 16-12-02 23:35

"Connie" wrote in message news:atlds4$k3k$1@sunsite.dk...
>Jeg har et pat gode forslag, hvis du er ovre fra
> Ribe/Esbjerg-egnen af.

Hmm rumsterer Kokken og Jomfruen i hele landet? Troede kun det var Århus....

Nette

Fra : Padmé

Dato : 16-12-02 23:43

de har invaderet hele danmark... :)

Padmé

Fra : Annika Pedersen

Dato : 17-12-02 07:39

> Hmm rumsterer Kokken og Jomfruen i hele landet? Troede kun det var
> Århus....
>
> Nette

http://www.kokken-jomfruen.dk/om.php3

nej - overalt hvor der er brofast, og de startede på fyn

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Nette

Dato : 17-12-02 12:37

"Annika Pedersen" wrote in message
> nej - overalt hvor der er brofast, og de startede på fyn

Uff, ikke noget at sige til, de ikke duer til noget mere....Det er jo blevet
alt for omfattende for dem

Nette

Fra : Connie

Dato : 17-12-02 21:37

Ja, jeg troede kun de havde køkken i Kolding!!!

--
Connie
"

Fra : Lone Koefoed

Dato : 17-12-02 18:43

> Jeg står overfor en stor fødselsdag og skal have leveret mad udefra
> (buffet).

Jeg fik leveret mad til en julefrokost fra Restaurant Lillering Skov for
nylig. Det var udmærket. Flinke mennesker at tale med, fin levering og
maden var der heller ikke noget at udsætte på. Grønlangkålen var tilmed
god
http://www.lilleringskov.dk/

venlig hilsen
Lone