Yamaha TR1
Fra : Geely Motor

Dato : 15-12-02 13:22

Nogen som har en ide om hvor meget en Yamaha TR1 fra 81 uden afgift er værd
? - bagerste cylinder kører ikke (ingen kompression) + meget rust her og der
på selve cyklen. Tipper den selv til omkring 7-8000 kr. er det helt ved
siden af ? - måske også nogen som ved hvad afgiften er ?

Med venlig hilsen

Ove Ovesen

Fra : armand

Dato : 15-12-02 14:52

Geely Motor <sale@geely.dk> skrev i en
> [...]
> på selve cyklen. Tipper den selv til omkring 7-8000 kr. er det helt ved
> siden af ? - måske også nogen som ved hvad afgiften er ?

Eftersom at du kan få en kørende(!) TR1'er til 1.200 Euro /9.000 kr., syd
for grænsen er dét nok vel i overkanten!

Med henblik på brug som donorcykel, købte jeg forrige år en CB450S til ca.
7.000 kr. i Husum.
For at sætte prisen på tyske modeller med motorskader i relief, har jeg
siden set en med kompressionsmangel annonceret til 300 DM / 1.350 kr.

Dansk indregistrerede modeller med skader af den ene eller anden slags,
handles oftest helt ned til 1/3 af markedsprisen for kørende, og da TR1'ere,
jvf. ugens D.B.A., koster omkring 35.000,- er 8.000 kun lige under dette
prisleje for DK-indregistrerede

Jeg taler af egen bitter erfaring:
Resterne jeg har tilbage efter at den tyske er blevet brugt til donor, har
vist sig umulig at sælge til noget der umiddelbart ligner en fornuftig
salgspris. Af samme grund har jeg tillige ofret penge på køb af de
reservedele der skulle til at gøre donorcyklen komplet igen; men den er
stadig mindre end 1/3 af markedsprisen værd (21.000/3=7.000,- rk.), hvilket
som sådan ikke berettigede brugen af de 1.000,- kr. jeg købte reservedele
for

T&S vil have 14.000,- (excl. vurdering) for indregistrering, og grundet
standen vurderer jeg den til under 17.000,- i salgsværdi, hvorved en
indregistrering og senere salg kun vil give 3.000,- (+ (begrænset?) gevinst
ved vurdering i overskud - Et overskud hvorfra skal kalkuleres de 1000,- til
reservedels-indkøb

Det er et dødvande, og din/TR1'erens er nok meget lignende i situation :-/

However:
Skule man være heldig at støde ind i en person der står med en ikke
forsikringsdækket trafikskade, eller selv kan købe en trafik/motor-skadet
med plade på, har den alligevel sin værdi - Men det er rent lotteri.

--
Armand.