Åbne Outlook fra VB
Fra : Dennis Bay

Dato : 15-12-02 13:06

Hej NG

Jeg vil gerne kunne åbne outlook fra mit program med parameter som email
adressse og emne.

Desuden vil jeg gerne kunne indsætte brødtekst i mail en fra VB

Håber i kan hjælpe mig
Dennis Bay

Mail: Dennis.Bay@Stofanet.dk

Fra : Knico

Dato : 21-12-02 11:00

Først skal dit projekt have en reference til 'Microsoft Outlook Library'

Koden for det du gerne vil er skitseret nedenfor:

Public myolapp As Outlook.Application
Private Sub Command1_Click()
Set myolapp = New Outlook.Application
Set mymail = myolapp.CreateItem(olMailItem)
mymail.to = "knico@etsted.dk"
mymail.subject = "Test"
mymail.body = "Dette er test-text"
mymail.Display