Egetræsplanke
Fra : Annika Pedersen

Dato : 15-12-02 11:46

Nogle der ved andre steder end lige her: http://www.bilenberg.com/ hvor det
er muligt at købe egetræsplanke til madlavning?

Inden jeg fiser ud og køber der er det jo meget rart at kende markedet og
forskelle i produkterne.

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 15-12-02 12:09

On 15 Dec 2002 05:46:12 -0500, Annika Pedersen <newsgroup@annika.dk>
wrote:

>Nogle der ved andre steder end lige her: http://www.bilenberg.com/ hvor det
>er muligt at købe egetræsplanke til madlavning?

Hvilket som helst stykke egetræ kan bruges - spørg på tømmerhandlen,
de kan garanteret leverer billigere kvadratmeterpris end de 2.484 kr.,
som ovennævnte firma forlænger.

Lars

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-12-02 15:15

lcj@wanadoo.dk wrote:

> Hvilket som helst stykke egetræ kan bruges

Bortset fra behandlet egetræ... Men det giver vel sig selv.

Linolie slår naturligvis ingen ihjel

Mhv
Kevin Edelvang

Fra : Annika Pedersen

Dato : 15-12-02 17:00

> Bortset fra behandlet egetræ... Men det giver vel sig selv.
>
> Linolie slår naturligvis ingen ihjel
>
> Mhv
> Kevin Edelvang

dvs. et stykke egetræ og noget linolie er alt der skal til??
tænker mere på at der ikke er noget der "trækker" ud i maden (ud over
træets smag)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-12-02 19:27

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> wrote in message

> dvs. et stykke egetræ og noget linolie er alt der skal til??
> tænker mere på at der ikke er noget der "trækker" ud i maden (ud over
> træets smag)

Det kan vel ikke være væsentligt afvigende fra et skærebrædt?

vh
Jan

Fra : Annika Pedersen

Dato : 15-12-02 19:34

> Det kan vel ikke være væsentligt afvigende fra et skærebrædt?
>
> vh
> Jan

der er ikke noget at se på de plader jeg har spist på indtil nu - og så
"skræmmer" linolie-ideen mig.

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 15-12-02 20:52

On 15 Dec 2002 12:34:16 -0600, Annika Pedersen <newsgroup@annika.dk>
wrote:

>der er ikke noget at se på de plader jeg har spist på indtil nu - og så
>"skræmmer" linolie-ideen mig.

Jeg tror det var et forsøg på at være sjov - det med linolien. Træet
skal ikke behandles med linolie.

Lars

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-12-02 01:02

Annika Pedersen wrote:

> dvs. et stykke egetræ og noget linolie er alt der skal til??
> tænker mere på at der ikke er noget der "trækker" ud i maden (ud over
> træets smag)

Linolie er ikke giftigt og smager ikke rigtig af noget. Så det skader
ikke væsentligt... Men det behøves absolut ikke. Ubehandlet eg er det
bedste.

Det jeg mente var, at det absolut ikke må være behandlet med *andet* end
linolie, hvis det altså *er* behandlet...

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Anders

Dato : 15-12-02 20:59

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er muligt at købe egetræsplanke til madlavning?
>
> Inden jeg fiser ud og køber der er det jo meget rart at kende markedet og

Nu er det jo en svær sag at udtale sig om noget man ikke har prøvet, men
jeg synes at "plankebøf"-konceptet lyder
påtaget og jævnt kedeligt.......................................

Anders

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-12-02 01:03

Anders wrote:

> Nu er det jo en svær sag at udtale sig om noget man ikke har prøvet,
> men jeg synes at "plankebøf"-konceptet lyder
> påtaget og jævnt kedeligt.......................................

Det er lidt traditionelt.. Men det smager faktisk utrolig godt, sådan
noget planke... Og med kartofelmos på planken, der også trækker smag, er
det ret lækkert. Men absolut kedeligt i længden. Hvad er ikke det?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Snorkelsen

Dato : 15-12-02 22:19

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle der ved andre steder end lige her: http://www.bilenberg.com/ hvor
det
> er muligt at købe egetræsplanke til madlavning?

Muligvis et dumt spørgsmål, men på hvilken måde agter du at lade denne
planke indgå i madlavningen?

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Annika Pedersen

Dato : 16-12-02 16:45

> Muligvis et dumt spørgsmål, men på hvilken måde agter du at lade denne
> planke indgå i madlavningen?

Den klassiske "kedelige" version er at brune nogle steaks, smide dem på
planken med kartoffelmos rundt om, og revet grønt ovenpå. Ind i ovnen i xx
minutter og så serveringsklare.
Har dog sumpet lidt rundt på google på engelsk, og der var lidt andet også
(fisk er dog ikke mig, ville også frygte at det trækker smag ned i træet)

Måske kedeligt i længden, men bestemt heller ikke noget jeg agter at bruge
dagligt, men derimod måske eksperimentere senere med div. kød

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-12-02 16:45

"Snorkelsen" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in message

> Muligvis et dumt spørgsmål, men på hvilken måde agter du at lade denne
> planke indgå i madlavningen?

ROTFLMAO - man ser det for sig!

"Du'eh hvor længe er'et nu lige så'n en planke ska' koge for at blive al
dente?"

vh
Jan