Sprg. til Orange SPV ejere
Fra : Henrik S.

Dato : 15-12-02 11:36

   Hej.

Jeg håber at nogle af de nybagte Orange SPV-ejere gider skrive lidt om
disse nye "vidundere".
Prisen virker ikke overvældende for isenkrammet...

Men:

1. Hvordan er den at skrive på? Kan man få eksternt tastatur?

2. Kan skærmen skaleres? For alle dem der ikke kan læse "mikroskrift"?

3. Kameraets kvalitet? Er der zoom?

4. Browseren - er den god? Kan den bruges til fx. netbank/PC-bank?

Hvordan ser fx. DMI.dk 's internetsider med vejrudsigt ud? Er der
skalering?

5. Batteritid?

6. Skærmens farvekvaliitet? Hvordan er den at bruge udendørs? (Jeg
skal nok lade være med at skrive "i sollys" )))

På forhånd tak for svarene...

Hilsen Henrik

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 15-12-02 15:17

"Henrik S." <Henrik_Soderman@online.pol.dk> wrote in message

> 1. Hvordan er den at skrive på? Kan man få eksternt tastatur?

Til Januar - iflg. Orange UK - kommer der et eksternt tastatur + en masse
andre ting til SPV'en

> 2. Kan skærmen skaleres? For alle dem der ikke kan læse "mikroskrift"?

Tjaaa - sort of. Der er en "Fit to Screen" funktion, hvis man slår denne fra
kan man scrolle overalt på den virtuel-skærm med action-knappen. Virker
fint.

> 3. Kameraets kvalitet? Er der zoom?

Kameraet er ok - og kun ok, vel at mærke. % zoom, skal være ok belysning
hvor der skal fotograferes. Selve billedekvaliteten er ok, god nok til
MMS -> email i hvert fald.

+
> Hvordan ser fx. DMI.dk 's internetsider med vejrudsigt ud? Er der
> skalering?

Ihvertfald virker danskenetbank.dk ikke (bruger rammer). Browseren virker ok
måske 70% af tiden. Der kommer forhåbentlig updates fra Orange/Microsoft

> 5. Batteritid?

Helt OK - hvis man ikke ser for meget Streaming Video over nettet

> 6. Skærmens farvekvaliitet? Hvordan er den at bruge udendørs? (Jeg
> skal nok lade være med at skrive "i sollys" )))

Skærmen er en af denne telefons bedste detaljer - den er simpelthen genial,
belysningen er næsten perfekt, også i sollys (!)

> På forhånd tak for svarene...

Velbekommen : )

Mit råd (for what it's worth): vente lidt med at købe denne tlf. - jeg er
meget glad for min, men der skal mindst et par opdateringer fra MS/Orange
til før den bli'r perfekt. Der er også et stort spørgsmålstegn omkring
Application-signing og hvor meget programmører skal betale i licens for at
få deres SPV-applikationer godkendte. Hvis ikke licensen bliver billigere -
ligger op mod $600 p.t. - bliver gode applikationer/spil en mangelvare;
dødsstødet for SPV'en, måske...

Chris,
: )

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-12-02 16:16

> [...]
>
> Men:
>
> 1. Hvordan er den at skrive på? Kan man få eksternt tastatur?

Nej, ikke endnu.

> 2. Kan skærmen skaleres? For alle dem der ikke kan læse "mikroskrift"?

Skriftstørrelsen kan varieres.

> 3. Kameraets kvalitet? Er der zoom?

Den kan tage billeder i 3 opløsninger, bedste er 640*480
Ingen zoom eller autofocus.
Nappede lige disse billeder, så du kan fornemme kvaliteten:
http://wargamez.dk/rivmin/spv/pics

> 4. Browseren - er den god? Kan den bruges til fx. netbank/PC-bank?

Browseren er glimrende...men hvis din bank-forbindelse kræver særlige
plug-ins, så er det sikkert ikke muligt.

> Hvordan ser fx. DMI.dk 's internetsider med vejrudsigt ud? Er der
> skalering?

Man kan vælge at slå billeder fra, skalere dem eller se dem i 'rigtig'
størrelse.
Bedst er det dog, hvis siderne er optimeret til mobil-format....hvilket
flere + flere efterhånden gør.
http://spv.wargamez.dk passer lige netop til skærmens størrelse.

> 5. Batteritid?

Afhænger af hvor meget du bruger de forskellige ting....så fra 2 timer til 4
dage....

> 6. Skærmens farvekvaliitet? Hvordan er den at bruge udendørs? (Jeg
> skal nok lade være med at skrive "i sollys" )))

Skærmen er fantastisk....ægte TFT.

Dog er det svært at give dig brugbare svar her....smut forbi en Orange shop,
hvor de er ellevilde med at demonstrere den for dig.

--
Mvh Henrik.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 15-12-02 16:49

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> "Henrik S." <Henrik_Soderman@online.pol.dk> wrote

> http://spv.wargamez.dk

God brugbar side Henrik - din?

--
Chris
: )

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-12-02 22:41

"Chris b.a.r.f." <fwangerprince@hotmail.com> wrote

> God brugbar side Henrik

Yeps....trækker tal-data ud fra min vejrstation oppe på taget, da
http://www.ultraviking.dk/vejr ikke er specielt brugbar på SPV'en

--
Mvh Henrik.