Stuvede aerter og guleroedder
Fra : Pia

Dato : 15-12-02 11:30

Hej med jer

Nu blev jeg saa inspireret af den gode traad om torsdagens aftensmad, at jeg
fluks maatte koebe en skinke og have stuvede aerter og guleroedder til. Nu
er det bare, at det er aartier siden, jeg sidst lavede noget som helst
stuvet, og ville hoere, om nogen har en god opskrift? Jeg har et par
stykker i gamle kogeboeger, men ville gerne have noget, der er proevet foer
:)

Tak for hjaelpen

Pia

Fra : Bitten

Dato : 15-12-02 12:22

"Pia" <pia.a.reynolds@btinternet.com> skrev:

>Hej med jer
>
>Nu blev jeg saa inspireret af den gode traad om torsdagens aftensmad, at jeg
>fluks maatte koebe en skinke og have stuvede aerter og guleroedder til.
(Snip...)
> ville hoere, om nogen har en god opskrift?
>Tak for hjaelpen
>
>Pia

Hej Pia.

Måden jeg (hurtigt) gør det på, er at varme noget mælk (koge) og
tilsætte maizena (eller lave en opbagt hvid sovs, alt afhængig af om
der skal kigges på fedtindholdet eller ej!), tilsætte gode, frosne
blandede ærter og gulerødder og så smage til med salt, sukker og
peber.
En hurtig og god løsning.

--
Venlig hilsen Bitten.

Fra : Pia

Dato : 15-12-02 15:02

"Bitten" <bitt1@sol.dk> wrote in message
> [...]

> der skal kigges på fedtindholdet eller ej!), tilsætte gode, frosne
> blandede ærter og gulerødder og så smage til med salt, sukker og

Jamen det lyder jo nemt nok :) Det proever jeg.

Knus

Pia

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-12-02 16:18

Bitten wrote:

> [...]
> der skal kigges på fedtindholdet eller ej!), tilsætte gode, frosne
> blandede ærter og gulerødder og så smage til med salt, sukker og

Brug friske gulerødder i stedet - og tilsæt et bundt frisk persille- så bliver
det helt rigtigt.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Pia

Dato : 15-12-02 17:57

"Villy Erichsen" <brita-villy@adslhome.dk> wrote in message

> Brug friske gulerødder i stedet - og tilsæt et bundt frisk persille- så
> [...]

Oev, nu naaede jeg ikke at koebe persille (og min egen er ikke laengere!),
men friske guleroedder har jeg heldigvis.

Knus

Pia

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-12-02 20:21

"Bitten" <bitt1@sol.dk> wrote in message

> der skal kigges på fedtindholdet eller ej!), tilsætte gode, frosne
> blandede ærter og gulerødder og så smage til med salt, sukker og
> peber.

Stuvede grønærter og gulerødder er det absolut eneste, hvor jeg foretrække
dåseprodukter. Her i famillien laves retten kun af Beauvais dåser med ærter
og gulerødder (og kun dette fabrikat) ellers vil ingen have det.

vh
Jan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-12-02 21:49

Pia wrote:
> [...]
> lavede noget som helst stuvet, og ville hoere, om nogen har en god
> opskrift? Jeg har et par stykker i gamle kogeboeger, men ville gerne

jeg plejer at bruge min mors opskrift...
ærter og gulerødder fra frost i en gryde, dækkes med vand og bringes i
kog....
en melbolle laves ( smør i en kop og æltes med en gaffel sammen med mel...
smørren kan evt smeltes først) når den er godt æltet sammen kommes den i
vandet sammen med ærter og gulerødder og røres ud...
saucen smages til med salt, peber og lidt sukker... lidt persille kan give
prikken over i'et....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk