Kørselsfradrag
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 15-12-02 09:55

Foranledigt af et andet spørgsmål omkring kørselsfradrag og modtagning
af SU:

Sagen er den, at jeg er blevet ansat på "mit" universitet 10 timer om
ugen. Jeg bor i Randers, universitetet ligger i Aalborg. Under normale
omstændigheder ville jeg være berettiget til kørselsfradrag i
forbindelse med dette arbejde.

Sagen er nu den, at jeg som studerende på universitetet desuden får
SU-tilskud til min transport (til uddannelsesstedet). Vil dette få
indflydelse på min mulighed for at få kørselsfradrag?

Mvh
Brian

Fra : felix

Dato : 16-12-02 00:31

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SU-tilskud til min transport (til uddannelsesstedet). Vil dette få
> indflydelse på min mulighed for at få kørselsfradrag?

På din årsopgørelse vil stå "ansættelsesdato" og personligindkomst hvor der betales
AM-bidrag
derfra er du berettiget til befordringsfradrag jf. loven
Normalt er lønkontoret og studiekontoret 2 forskellige ting, der ikke "snakker" sammen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-12-02 15:30

> [...]

> får SU-tilskud til min transport (til uddannelsesstedet). Vil
> dette få indflydelse på min mulighed for at få kørselsfradrag?

Det er uden betydning. Kørselsfradraget er ikke omkostningsbestemt, men
er kun afhængig af afstanden mellem hjem og arbejdsplads.

--
Morten http://miljokemi.dk