Bike - MC kataloget 2003
Fra : Gundersen

Dato : 15-12-02 01:42

Hejsa

Der er da en del fejl i Bike - MC kataloget 2003

F.eks. Stusser man nok over, f.eks. RS125 og ser at topfarten er opgivet
til 120 km/t

Den Render da omkring 150km/t på toppen!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 15-12-02 09:31

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 120 km/t
>
> Den Render da omkring 150km/t på toppen!

Check også lige de mange forskellige antal HK ZX-R6 har rundt om i
blandet...

--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Anders Nielsen

Dato : 15-12-02 10:55

Skyldes det ikke at Bike bladene oprindeligt kommer fra Sverige. Og
derovre har de jo alle mulige ideer med at sætte hk begrænsning på
maskinerne (strypning).

Bare synd man ikke gider at rette blad til efter det danske marked, og
blot skyder det ud med teksten oversat.

Fra : Anders Dragsdahl

Dato : 15-12-02 11:18

En Rs125, burde da rende ca 160-170 km/t såvidt jeg ved

Fra : Benz...

Dato : 16-12-02 09:31

"Anders Dragsdahl" <Nisseguf@hotmail.com> wrote in message
> En Rs125, burde da rende ca 160-170 km/t såvidt jeg ved

Enig... Den jeg har været ude og køre på, rendte i hvert tilfælde kun 165km.
(på landevej...:) efter 1times acc... :)
Men den kunne da godt trække noget mere.. Jeg havde bare ikke tålmodighed
til at vente på mere...

Benz....

Fra : Henning

Dato : 15-12-02 12:10

> [...]

> Der er da en del fejl i Bike - MC kataloget 2003
>
> F.eks. Stusser man nok over, f.eks. RS125 og ser at topfarten er opgivet til 120 km/t

Jeg kender ikke Bike's katalog, men jeg kunne have dem mistænkt (ligesom Revyen) for at have luret en udenlandsk test af en 11kW udgave. Den vil sikkert køre 120.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Nels Wolf

Dato : 15-12-02 16:13

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3DFBCFE3.7020306@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> Der er da en del fejl i Bike - MC kataloget 2003

Ja, der er vist røget nogen igennem korrekturen her og der, både priser og data.
Forhåbentligt er det også en "fejl" at prisen på Suzuki SV1000S er sat til "ca 180.000" - den skulle da helst blive noget billigere
Nå men det finder vi ud af på onsdag når Suzuki forhandlerne har haft deres møde med importøren og de nye priser bliver offentliggjort.
Så får vi også at se om Bandit 1200 er sat ned ligesom det er sket i UK og i Tyskland .

Nels Wolf

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 15-12-02 17:40

> [...]
Forhåbentligt er det også en "fejl" at prisen på Suzuki SV1000S er sat til
"ca 180.000" - den skulle da helst blive noget billigere

Man kan da tilgængæld kun håbe på at ZX-R6 bliver "nede" på ca. 165.000kr...

Fra : bo-gsx-R

Dato : 15-12-02 22:19

> Man kan da tilgængæld kun håbe på at ZX-R6 bliver
> "nede" på ca. 165.000kr...

med usd.forgaffel og div. andre opd. så bliver den næppe
meget under 180.000,- tror jeg.
1000ccm'erene ligger jo allerede på +220.000

bo-gsxR

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 16-12-02 08:58

Hmm jeg ved godt det er et lidtr ømfindigt område jeg bevæger mig over i,
men jeg mener nu stadig at zx12r er hurtigere end Hayabusa.. synes
efterhånden at have set det i flere blade, og vidioer..??Mc Revyen
tilskriver jo kawaen de ca 305-315 km/t.. hvor haya´en "kun" når de 300
lige... Hvorfor hævder Bike hårdnakket at Suzuki er hurtigst, når alle andre
blade siger det modsatte,,,???? Deres eksemplar må den dag bare ha været
stærkere????.. hvilket jeg synes er lidt mistænkeligt....??? Eller er
"hejren" hurtigst???

Til sammenligning, kan jeg refererer til det nummer af bike hvor de havde
den store masterbike konkurence, hvor de ville kåre årets stærkeste
sportscykel.... Men der var der jo lige pludselig nogen( jeg mener det var
aprillia) der trak sig da de mente at andre fabrikker snød i opsætning af
motorgang osv...... Alle cykler blev leveret af fabrikken selv, så det
skulle jo i teorien være muligt at de kunne snyde??? ´
Alle cykler blev jo godt nok tjekket i ydelse osv af bike selv, men det
skulle da ikke undre mig at der nemt kunne ha været ændret noget uden at de
ville opdage det???

Det ville jo nok helt klart pynte på salgstallet at have et slogan der siger
" Verdens hurtigste serieproducerede motorcykel "

E det bare mig eller er der andre der har lugtet lunten???

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155

Fra : Mads Lund

Dato : 16-12-02 10:39

ZX12 / busa diskusionen er lidt sjov. Min konklution er at der samlet (jeg
har kæst rigtig mange tests) er tendens til at busa'en er hurtigst i topfart
under samme forudsætninger. Men i real life "kør om kap" mode vinder 12'eren
da den er noget hurtigere i acclerationerne over 150. I et givet nummer af
performancebike hvor 2 englændere var på high speed touring i Frankrig på en
busa og en 12'er var dette billede meget klart.
En anden ting som imho er væsentlig for diskusionen er hvordan de 2 cykler
generelt performer når de er i mere traditionel gadetrim (race udstødning,
oppakning osv) og der viser det sig ofte at 12'eren har 10-15% ekstra hjul
hk at gøre godt med. Og hvis man samtidigt vælger sin gearing med omhu så
skulle man nok kunne få 12'eren til at køre hurtigst.
Imho er der dog mere plan i at vælge en 280-300 kmt gearing, og så få rykket
armene af i acclerationen op til omdrejningsbegrænseren indikere topfart.

Mads Lund
Ninja9RT