Nokia 7210, med HD1 kamera
Fra : Flemming Nielsen [28~

Dato : 14-12-02 21:26

Har netop købt den hye headset med kamera til min 7210.

Hvordan får jeg billederne videre med E mail ?
Jeg har sonofon abb. og de aner det ikke.
Jeg kan formegentligt godt sende dem som MMS , men jeg vil have dem til en
e-mail adrese - på samme måde som med en 7650

/ Flemmíng

Fra : Ian

Dato : 14-12-02 22:00

"Flemming Nielsen [2860]" <pathfinder@kuk-kuk[ur].dk> wrote in message
> Har netop købt den hye headset med kamera til min 7210.

Tillykke. Det har jeg også selv
(Du tænker forresten på HS-1C, ikke?)

> Hvordan får jeg billederne videre med E mail ?

Kan man overhovedet det? På nokias hjemmeside taler de om at sende det som
en mms-email, men ikke andet.
Helt præcist skriver de:
"Fra din telefon kan du sende billedet som en MMS-besked, angive det som
tapet eller sende det til en pc.
Hvordan bliver billedet sendt til en pc?
Slutbrugeren har først brug for at gemme billedet i telefonens galleri, dvs.
hukommelse. Dernæst kan brugeren, afhængigt af telefonmodel, sende billedet
til en pc ved hjælp af en MMS-e-mail, et datakabel eller en infrarød
forbindelse sammen med telefonens PC Suite. Brugeren bør forespørge hos
operatøren, om SIM-kortet har MMS-funktion (Multimedia Messaging Service)."
Selv ærgede jeg mig lidt over at erfare, at headsettet kun kører monolyd fra
radioen! Det står ingen steder på pakken eller i brugsanvisningen, og i
Teledanmarks katalog var det endda annonceret som et stereo-headset! Det
eneste info jeg langt om længe har kunne finde som rent faktisk indrømmer at
det er mono signal, var på nokias FAQ-side, hvor der stod: "Hvorfor er
headsettet dobbelt mono? På den måde er kameraheadsettet også kompatibelt
med monotelefoner."

Øv!

Mvh Ian

Fra : Martin

Dato : 14-12-02 22:29

Hvis du går ind under MMS er der noget der hedder send til email.. Kan ske
man kan bruge det?!

Fra : Martin

Dato : 14-12-02 22:31

Jeg har testet det, og det kan man.. Er dog nogle billeder jeg har
downloadet, men man kan vel også bruge de billeder man har taget?!

Fra : Flemming Nielsen [28~

Dato : 14-12-02 23:09

Vil straks prøve igen: havde ikke held til det som MMS:
Fik et E-mail central nummer af Sonofon: 40900093
- man d´mailen kommer aldrig frem.

Fint lille kamera, til baggrundsbilleder, og i en nødsituation - og mægtigt
at have med i byen

Fra : Ian

Dato : 15-12-02 20:33

> Vil straks prøve igen: havde ikke held til det som MMS:

I mellemtiden har jeg fået mit til at virke. Det er jo perfekt. Nu har hele
familien snart fået julemails med billeder

> Fint lille kamera, til baggrundsbilleder, og i en nødsituation - og
mægtigt
> at have med i byen

Enig. Jeg er sgu glad for købet. Stadig lidt sur over, at det "kun" er et
mono headset (især eftersom alle de telefoner det passer til har stereoradio
svjv, så Nokias forklaring med, at det også skulle kunne anvendes til
monotelefoner virker lidt tynd), men kameraet har jeg intet at udsætte på.

Mvh Ian

Fra : Flemming Nielsen [28~

Dato : 16-12-02 09:27

Har du GPRS abb. på telefonen ?
- ( skal man have GPRS på den for at det virker ?

Fra : Ian

Dato : 16-12-02 13:43

"Flemming Nielsen [2860]" <pathfinder@kuk-kukur.dk> wrote in message
> Har du GPRS abb. på telefonen ?

Nej

> - ( skal man have GPRS på den for at det virker ?

Se det har jeg faktisk heller ikke helt fattet. Måske nogle andre kan
hjælpe?
Teledanmark (som er min udbyder) har på deres hjemmeside en lille formular,
man kan udfylde med telefon model, tlfnummer osv og herefter blive oprettet
som mms-bruger, samt få tilsendt mms-indstillingerne direkte til telefonen.
På det de skrev på siden, så det ud som om, man ikke behøvede at tegne gprs
abonn for at få det til at virke, og det viste sig at holde stik, for det
fungerer fint.
Dette undrer mig dog lidt, da jeg troede, databæreren for mms netop var
gprs.

Mvh Ian

Fra : Flemming Nielsen [28~

Dato : 16-12-02 14:57

Hvis man som Sonofon kunde sender en SMS med teksten MMS til 22610464, så
får man en sms når et virker

Fra : Flemming Nielsen [28~

Dato : 20-12-02 10:54

med super hjælp fra Nokia duer det nu:

1. Setup Sonofon gprs ved at sende en sms til +35 84 08 42 22 52 med
følgende text : "send sonogprs"
2. Gem den modtaget setting.

3. Setup MMS setting ved at sende en sms til +45 23 33 00 31 med følgende
text : "MMS Sonofon gprs"
4. Gem den modtaget setting

5.Gå til Menu->Tjenester->indstilliger->Aktive tjenesteindstillinger->vælg->
Aktiver InAphone GPRS.
6.Gå til Menu->Tjenester->startside. (Her efter vil du modtage en SMS med
MMS settings fra inaphone)

7. Gem MMS setting du modtager.
8..Gå til Menu->Tjenester->indstilliger->Aktive
tjenesteindstillinger->vælg-> Aktiver Sonofon GPRS

alternativ:
http://www.mmsc.dk/

/ Flemming

Fra : Kongen

Dato : 22-12-02 20:50

send en sms til 1221 men mmse for ericsson eller mmsn for nokia, ge´m
indstillingerne, så er du klar til mms via gprs fra sonofon

Fra : Flemming Nielsen [28~

Dato : 16-12-02 14:34

ok

Har lige talt med Sonofon: Det viser sig at de erkender at deres MMS ikke
virker endnu..

Andre med samme problem ?

/ Flemming