Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Daytona GeForce3 TI200
Fra : HX

Dato : 14-12-02 20:05

Hej i NG.

Mit gamle Geeforce 256 pro har tjent sin tid og jeg leder efter et nyt.
Umiddelbart får jeg vist mest for pengene med et nyt "Palit Microsystems
Daytona GeForce3 TI200 TV-Out" til ca. 800,-.
Kortet har 128 mb. DDR ram, men hvordan er TI200?
Larmer kortets blæser? Hvor stor er forskellen på et TI200 og de ældre
Geeforce 2 Pro og GTS kort?
Jeg ved at TI500 er et chipset der er rost til skyerne, men jeg mener stadig
prisen er for høj.
Håber der er nogen her som kan fortælle mig lidt ris/ros om ovenstående
Daytona GeForce3 TI200.

Mvh.
HX

Fra : Martin K

Dato : 15-12-02 13:02

HX wrote:
> Håber der er nogen her som kan fortælle mig lidt ris/ros om
> ovenstående Daytona GeForce3 TI200.

Når du alligevel selv har tænkt på Palit, kan du jo evt prøve at se på deres
GT 4 TI4200 - koster vidst 1100-1200...

--
Martin K

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 15-12-02 18:18

"HX" <hxmalm@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stadig
> prisen er for høj.
> Håber der er nogen her som kan fortælle mig lidt ris/ros om ovenstående

Hej HX !

Jeg har et palit daytona GF 3 Ti 200 m. 64 MB DDR, DVI og TV-out og har
_meget_ dårlige erfaringer med deres TV-out... Jeg kan KUN få det til at
virke
når jeg bruger de medfølgende drivere fra CD'en. Hvis jeg lægger en ny
driver (detonator) fra NVidia's hjemmeside på maskinen kan jeg ikke få
TV-out
til at virke (den vil ikke finde mit TV). Men bortset fra det har jeg ikke
haft nogle
problemer. Men for mig er det mere end rigeligt til at råde folk til ikke at
købe
noget, der står Palit på. Jeg mener du skal ofre lidt ekstra bananer på at
få et kort
fra en anden producent !!!

PS: Hvis der er nogen som har samme kort og samme problemer som mig (og
måske endda en løsning på det), må I _meget_ gerne skrive et indlæg her i
tråden
eller sende mig en email... (man har vel lov at håbe :)

--
Kristian Jakobsen
2800 Lyngby

Fjern .NOSPAM før du svarer pr. email

Fra : HX

Dato : 15-12-02 19:13

"Kristian K. Jakobsen" <kristian@kampsax.dtu.dk.NOSPAM> skrev i en
meddelelse news:atidid$9gr$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> når jeg bruger de medfølgende drivere fra CD'en. Hvis jeg lægger en ny
> driver (detonator) fra NVidia's hjemmeside på maskinen kan jeg ikke få

Tak for svaret. :)
Men du skal bruge programmet "TVTool" hvis du installerer en Detonator
driver.
http://tvtool.info/index_e.htm
Programmet giver også en langt bedre tv-out kvallitet end producentens egen
driver-software.

HX

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 15-12-02 19:19

> [...]
> driver.
> http://tvtool.info/index_e.htm
> Programmet giver også en langt bedre tv-out kvallitet end producentens

Det vil jeg fluks forsøge, vender tilbage snart med et resultat....

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 15-12-02 20:23

"Kristian K. Jakobsen" <kristian@kampsax.dtu.dk.NOSPAM> skrev i en
meddelelse news:atih41$e47$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> egen

> Det vil jeg fluks forsøge, vender tilbage snart med et resultat....

Hej igen...

Har lige installeret nyeste Detonator, og nu virker mit
TV-out pludselig perfekt... Er verden ikke vidunderlig ?
Har også DL'et det omtalte TVtool, men er der grund til at installere det
når nu Detonator er blevet så god (har
bl.a. kunnet lave en genvejstast til at skifte til TV-out)?
Jeg kunne måske tænke mig muligheden for at køre klon
og justere billedstørrelsen på mit TV, kan TVtool det ?

mvh Kristian

Fra : HX

Dato : 15-12-02 20:41

> Jeg kunne måske tænke mig muligheden for at køre klon
> og justere billedstørrelsen på mit TV, kan TVtool det ?

Det er lige hvad det kan. Altså justere billedet helt ud til kanten.
Jeg afspiller da dvd og .avi i fuld skærm med Asus dvd og BsPlayer, og får
kant til kant på tv´et med TVTool.

HX

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 15-12-02 20:49

Det lyder godt... Vil prøve det i morgen (har allerede
brugt ALT for meget tid på usenet i dag, da jeg burde
læse til min statestik-eksamen i morgen tidlig). Poster
et indlæg, når jeg har testet det!!

Og hvorfor virkede det hele lige pludselig med Detonator
41.09, når mit TV-out tidligere kun har virket med 23.11?
Er det bare fordi nVidia har taget sig sammen, eller er det
mit kort der er noget skidt ???

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 16-12-02 13:20

Hmm, har nu installeret TVtool 6.8(.4) og det
virker fint nok, men jeg synes ikke det giver
bedre billede, og jeg kan ikke få den til at 'resize'
TV-output... Hvordan skal jeg gøre, når jeg prøver
bliver billedet mindre (!!) og jeg vil have det større!

Hjælp modtages !